י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

דרעי? אתם עברתם את הגבול // יענקי פרבר

אין לי תלונות למי שלא שמע על "המלבין פני חבירו ברבים", אבל מחרדים הייתי מצפה להתנהלות אחרת בפרשת דרעי

דרעי? אתם עברתם את הגבול // יענקי פרבר



תתביישו לכם: אתם קוראים לעצמכם חרדים? היום שר הפנים אריה דרעי ורעייתו, הגיעו לחקירה במשטרת ישראל, הם נחקרו מספר שעות רצופות. מיד התקשורת כולה החלה לחגוג.

אין לי תלונות לעיתונאים חילונים שלא למדו פרקי אבות, ואין להם מושג מה התנאים והאמוראים מסרו לנו, הם לא שמעו על "המלבין פני חבירו ברבים", ולכן אין לי מהם ציפיות בנושא הזה.

כך גם עיתונאים מסויימים - גם דתיים - תמיד היו אוייבי ומגדפי הציבור החרדי. היכן שרק יכלו, דקרו וסובבו את הסכין ככל שיכלו.

אך לצערי, עתה גם עיתונאים חרדים, משתתפים בלינץ התקשורתי נגד כל איש ציבור או פוליטיקאי חרדי, שמחים לאידו ורוקדים על דמו.

והיום ערב חג מתן תורה, שבו עם ישראל עמד מתחת הר סיני ואמר "נעשה ונשמע", דווקא היום הריקוד על הדם של אריה דרעי עלה לדרגה הגבוהה ביותר.

אריה דרעי ישב בעברו בכלא, זה לא סוד, הוא שילם את חובו לחברה זה גם לא סוד, הוא חזר לזירה הפוליטית באופן חוקי לחלוטין, ואם זה מפריע למישהו הוא מוזמן לשנות את החוק.

אבל מה שקרה היום הוא עלבון לאנשים שקוראים לעצמם 'חרדים'.

איזה חרדי מרשה לעצמו להלבין את פניו של יהודי? איך זה שחרדים מפיצים את תמונת אשתו של אריה דרעי כשהיא מביטה מחלון של הבנין בו נחקרה, ומנתחים את התמונה "האם היא נראית מסכנה, שמחה, עצובה, חזקה או אומללה".

השתגעתם? מה באשר להלבנת פנים, שעל זה אמרו חז"ל, "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים", וגם "כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים".

רק לפני ימים אחדים, אנשים חגגו במירון את ל"ג בעומר, רקדו ופיזזו אצל התנא רבי שמעון בר יוחאי. ושכחו (או שבכלל אינם יודעים) שהוא אמר "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים".

שיזכרו אותם אנשים שקוראים לעצמם חרדים, הקב"ה יושב בשמים ואוסף דמעות של לבבות שבורים, הילדים והנכדים של אריה דרעי מצטערים ושבורים כשהם רואים "חרדים" יורדים לחיי אביהם וסבם.

ואם נשאר להם טיפת זכרון, ממה שנאמר בפרקי אבות "רבי אלעזר המודעי אומר המלבין פני חברו ברבים אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים אין לו חלק לעולם הבא", שיזכרו שסופם של הדמעות מהלבבות השבורים גם לחזור אליהם.
חקירת דרעי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד