י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרקליט המדינה אוסר על הפגנות מול בתי העוסקים בשילוב חרדים בצה"ל

פרקליט המדינה שי ניצן, הורה במכתב למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שלא להעניק רישיון להפגנות, מול בתי העוסקים בשילוב חרדים לצה"ל, וכי יש לפעול נגד המשתתפים בהן: "יש עליית מדרגה במאבק, שבאה לידי ביטוי בתליית בובות של חיילים חרדים"

הפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



פרקליט המדינה שי ניצן פנה היום (ב'), למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, והודיע לו כי חל איסור לקיים הפגנות מול בתיהם של העוסקים בשילוב חרדים בצה"ל.

במכתב שנשלח למפכ"ל המשטרה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה. כותב פרקליט המדינה שי ניצן: "אין מקום לתת רישיון להפגנות, יש לפעול גם נגד המשתתפים שלא נענו להוראות הפיזור.

"אין מקום לאפשר הפגנות המתקיימות מול ביתם של עובדי ציבור, בפרט בנסיבות המתוארות לעיל, זאת כאשר למשתתפי המחאה קיימת חלופה אפקטיבית המאפשרת למחות מול מקום עבודתו של עובד הציבור", נכתב בהודעה שהועברה למפכ"ל אלשיך.

הרקע למכתב, הוא בהפגנות שנערכו במהלך החודשים האחרונים וסוקרו בהרחבה ב'בחדרי חרדים' - בין השאר מול בית רס"ן יעקב ראשי בבית שמש, שנערכו גם בשעות הקטנות של הלילה, וכן מול בית הוריו בפתח תקווה. כך גם נערכו הפגנות מול ביתו של ראש תחום חרדים בצה"ל מנדי כץ בבני ברק, אצל הרב משה הבלין רבה של קריית גת - שם הוגשו כתבי אישום נגד שלושה מעורבים.

"מדובר בהפגנות מרובות משתתפים, אשר למיטב הבנתנו וביררנו, לא התקבל בגינן רישיון, ואשר במסגרתן נקראות קריאות קשות נגד המעורבים בגיוס חרדים, מונפים שלטים ואף נקראות קריאות מעליבות ובהן בין השאר "חרד"קים, רשעים, ציידי נשמות, עמלק, יותר המחטיאו יותר מן ההורגו וכיוצ"ב".

לדברי ניצן, דומה כי ניתן להצביע על "עליית מדרגה", במאבק מול החרדים המשרתים בצה"ל, שבאה לידי ביטוי בתליית בובות של חיילים חרדים עם כיתוב "חרד"ק", כאשר חבל סביב צווארם". עוד הוסיף ניצן במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'. "כי על פי הפרסומים בתקשורת", כך ניצן, "נשאל מנהיג הפלג הירושלמי האם הגיעה העת להרוג את 'הציידים'. הרב דחה זאת מכל וכל, אבל דומה שיש בכך כדי להצביע על מגמת החמרה".

מכתב מציין ניתן כי קיום הפגנה מחוץ לביתו של עובד ציבור מהווה אירוע מחאתי בעל מורכבות ורגישות מיוחדת, אשר לו השלכות לא רק על עובד הציבור - אלא גם על בני משפחתו וכלל דרי המקום. "מטעם זה, מקום בו מתקיימות מול ביתו של עובד ציבור הפגנה ללא רישיון, נבקש כי במסגרת הפעולות לפיזור ההפגנה - תפעל המשטרה גם לאכיפת הוראות החוק נגד המשתתפים שלא נענו להוראות הפיזור".

עוד הוסיף: כי "במסגרת ההפגנות מול לשכות הגיוס נקראות קריאות גנאי כלפי החיילים חרדים הנקלעים או משרתים במקום, העולות כדי העלבת עובד ציבור.

"במסגרת עבודת הצוות התבקשו נציגי המשטרה לפעול נגד קריאות אלו במקרים המתאימים - ואולם עד כה לא ידוע לנו על תיקי חקירה או כתבי אישום אשר הוגשו ביחס לכך", מסיים ניצן.









שי ניצן חיילים חרדים חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד