ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

חקירה פנימית: מי פישל לפני הפיגוע במנצ'סטר

"אם היטלר היה חי, היהודים היו היום נשרפים בתנורים" כתב בן דודו של סלמאן עביד המחבל המתאבד שפוצץ את עצמו בהופעה בשבוע שעבר במאנצ'סטר. סוכנות הביון הבריטית MI5 הודיעה היום (ב') כי היא תקיים בדיקה פנימית

שוטרים בריטים בזירת הפיגוע במנצ'סטר. צילום: רויטרס
שוטרים בריטים בזירת הפיגוע במנצ'סטר. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



"אם היטלר היה חי, היהודים היו היום נשרפים בתנורים": את הדברים החמורים הללו כתב בן דודו של סלמאן עביד המחבל המתאבד שפוצץ את עצמו בהופעה בשבוע שעבר במאנצ'סטר, בחשבון הפייסבוק שלו - עוד לפני הפיגוע. כך דיווח הדיילי מייל הבריטי. את המידע הזה גילתה המשטרה הבריטית רק אחר מעצרו, כשעברה על פרסומיו ברשת, או אז דאגה שהחשבון יוסר.

בכך עולה שוב השאלה הקשה על ניטור דברי הסתה חמורים אלו, המתפרסמים ברחבי הפייסבוק ולא מוסרים. שאלת המעקב אחר ההמון ורישומיו בפייסבוק מעסיקה את רשויות הביון העולמיות רבות, אולם הדרישה לסיוע מצד פייסבוק נתקלת בקשיים עד עתה.

אם רק היו עולים בזמן על הדברים החמורים הללו, יחד עם עדויות וראיות נוספות על האפשרות שאת הפיגוע במנצ'סטר יכלו למנוע בפעילות נכונה - מביאים את סוכנות הביון הבריטית m15 המקבילה לשב"כ הישראלי, לפתוח בחקירה.

בן הדוד, נעצר יחד עם אחיו בשבוע שעבר במאנצ'סטר. בנוסף אחיו ואביו של הטרוריסט נעצרו בשבוע שעבר ביום שלישי בלוב. על פי הדיווח עבדראמן פוג'אני, בן 21, כתב ברשתות החברתיות: "הלוואי שהיטלר היה עדיין בחיים - היהודים האלה היו נשרפים בתאים".

בנוסף הוא כתב על עיר הולדתו מאנצ'סטר "מנצ'סטר הוא האויב שלי מספר 1, אני שונא את העיר הזאת", הוא הוסיף דברים איומים ונוראים על מאנצ'סטר שלא ראויים להעלות על הכתב.

פוג'אני, יחד עם אחיו הבכור עבדאללה, בן 24, נעצרו ביום שלישי שעבר בעקבות הפיגוע במנצ'סטר ארנה בלילה הקודם.

בינתיים, סוכנות הביון הבריטית MI5 הודיעה היום (ב') כי היא תקיים בדיקה פנימית ותבחן את האופן שבו היא טיפלה בהתרעות על המחבל המתאבד של מנצ'סטר, סלמאן עביד. כך דווח הבוקר בתקשורת הבריטית.

מדובר בהודעה יוצאת דופן, שבה הרשויות בבריטניה מודיעות ומודות על דבר קיום חקירה פנימית. הדיווח הוא כי שירות הביטחון עורך חקירה פנימית - בשל נסיבות אפשריות ל"פאשלה רצינית".

שר הפנים אמבר ראד אמר לחדשות סקיי כי זה היה "הצעד הראשון הנכון" עבור MI5 - לקיחת אחריות ובדיקה פנימית, בעקבות הפיגוע שבו נהרגו 22 אנשים בקונצרט פופ.
טרור מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד