כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

גפני 'השכן' התערב והרגיע את הרוחות באלעד

מי שבוחש מאחורי הקלעים בפרשת ישיבת 'היכל אליעזר' באלעד, הוא לא אחר מאשר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. מדוע?

גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש90



הסערה האלעדית: לאחר שאמש דווח ב"בחדרי חרדים" כי נרשמה רגיעה סביב סערת הריסת ישיבת 'היכל אליעזר' בעיר אלעד, וזאת לאחר שראש הישיבה הרב מרדכי ברוידא הגיע ללשכת ראש העיר ישראל פרוש, "בחדרי חרדים" חושף כי מי שבוחש מאחורי הקלעים במקרה, הוא לא אחר מאשר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

ח"כ גפני, הוא שכנו של הרב ברוידא, המתגורר אף הוא בבני ברק, והשניים מכירים שנים רבות, כך נודע ל"בחדרי חרדים". בעקבות ההיכרות, התערב גפני וייעץ לראש הישיבה להיפגש עם ראש העיר פרוש ועם יו"ר 'דגל התורה' בעיר – אבי שטרן.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי גפני תכנן להגיע אתמול יחד עם עוזריו לבית המדרש שנהרס באלעד, ובעקבות הדיונים הרבים שהתקיימו בוועדת הכספים שבראשותו – הוא הודיע להרב ברוידא כי בכוונתו להגיע למקום, עוד השבוע ביום חמישי.

ההתערבות של גפני באה לאחר שמלבד המתיחות בין הישיבה לחסידות טשערנוביל בעיר, נרשמה מתיחות בין הישיבה לראש העיר פרוש ולנציג הדיגלאי שטרן, שמובילים קו בלתי מתפשר של שמירה על החוק העירוני. אולם למרות הכל, כאמור, בהתערבותו של גפני – פרוש ושטרן יישרו את ההדורים ואמש בפגישתם עם ראש הישיבה – הוכרזה סולחה.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", פרוש אמר לראש הישיבה: "באלעד יש מקום לכולם, לכל מוסדות התורה מכל הפלגים והחוגים".

"בחדרי חרדים" מדגיש, כי מעבר לוויכוח על שטחים והקצאות - מציאות הקיימת בכל עיר ועיירה בישראל, במקרה הנוכחי מאן דהו עבר את הקו האדום, לאחר שבאופן בלתי מוסבר לא נעשה פינוי מסודר לבית המדרש, אלא דחפורים הגיחו למקום לפנות בוקר והחריבו את היכל בית המדרש, באופן חמור המבזה את קדשי ישראל.

ההערכה היא, שהתערבותו של ראש העיר פרוש, תביא לרגיעה מוחלטת גם בין הישיבה לחסידות טשערנוביל. עד כה, פרוש הצליח לאחד בין המגזרים והקהילות השונות בעיר.

כזכור, אמש נעשו חיפושים בין חורבות בית המדרש - באמצעות דחפורים, במטרה למצוא את התפילין של ראש הישיבה שנקברו תחת ההריסות. התפילין לא נמצאו, אולם מגילת רות השייכת לישיבה נמצאה והועברה לבדיקה, וזאת בכדי שיוכלו לעשות בה שימוש עוד בחג השבועות.





משה גפני אלעד ישראל פרוש היכל אליעזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד