י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בנט ממשיך לגונן על החרדים: "זה קריטי לעתידנו"

לאחר שהישיגי החרדים במל"ג נחשפו ב"בחדרי חרדים" - פרצה סערה פוליטית נגד הלימודים בהפרדה • מי שהשיב אש למוחים הוא דווקא שר החינוך חובש הכיפה הסרוגה

צילום אילוסטרציה: רויטרס
צילום אילוסטרציה: רויטרס צילום: רויטרס



סערה בעקבות החלטת המל"ג לאפשר הקמת מסגרות לימוד אקדמאיות נפרדות לחרדים באוניברסיטאות, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" ולאחר שח"כ מרב מיכאלי מ'המחנה הציוני' פרסמה פוסט זועם בנושא, גם ח"כ ענת ברקו יצאה נגד ההישג החרדי.

"הפרדה מגדרית באקדמיה - נוגד כל חשיבה נאורה", צייצה ברקו, לדבריה, "עוד מעט במכולת ובבנק, אולי גם בכנסת תהיה עזרת נשים? אסור להסכים לזה".

מי שהחליט להשיב לה אש הוא שר החינוך נפתלי בנט, שכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" - עמד מאחורי ההישג החרדי לאחר שהפעיל את כל כובד משקלו בסוגייה.

"‏צריך להחליט", השיב בנט לברקו, "רוצים חרדים בהשכלה ותעסוקה או לא", לדבריו, "אם כן, אז צריך לייצר להם מסלולים מיוחדים. אנחנו לא בעולם תאורטי. זה קריטי לעתידנו".

כזכור, מיכאלי כתבה כי "ההפרדה הזאת היא עוד צעד של ממשלת בנט- נתניהו להשתלטות דתית על המרחב הציבורי. בקווי המהדרין - שלמרות פסיקת בג״ץ עדיין עובדים כסדרם, בשירת נשים, בזכותן להשתתף בטקסי הלוויה, לשבת עם המשפחה באירועים ציבוריים או לעודד עם בן הזוג את הבת במופע הסיום של החוג לריקוד".

לדבריה, "השקר הגדול של ההפרדה באקדמיה הוא שזה זמני. המציאות היא שאחריה הם דורשים שבמקום העבודה הנשים החרדיות ישבו בחדר נפרד, יאכלו בחדר אוכל נפרד ויוסעו ביחד חזרה בנפרד, ואחר כך גם ילכו לקופת חולים ולביטוח לאומי ביום נפרד".
המועצה להשכלה גבוהה ענת ברקו נפתלי בנט לימודים אקדמיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד