י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דיווח: טראמפ ידחה באופן רשמי את העברת השגרירות לירושלים

דונאלד טראמפ אמנם גרם להתרגשות גדולה עת ביצע מהלך הצהרתי נדיר וביקר בכותל המערבי כנשיא הראשון בארצות הברית שעושה צעד כזה - אך על פי הדיווח בחג השבועות, יחתום על צו הדוחה את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים

דיווח: טראמפ ידחה באופן רשמי את העברת השגרירות לירושלים
פלאש 90, רויטרס, משטרת ישראל



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לחתום בימים הקרובים על הצו המעכב את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, כך דווח היום (ד') ברשת CNN. בכך ביקורו בכותל המערבי הופך לעניין הצהרתי חשוב, על הכרתו בירושללים כבירת העם היהודי, אך בפועל פועלת העברת השגרירות לה ערך רב, נדחתה.

ההבטחה של טראמפ לפני הבחירות בארה"ב 'להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים' הובילה ללחצים כבדים מצד מדינות ערב להימנע מהמהלך, מאחר והדבר יפגע בסיכוי לחזור לתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, וכן מהאפשרות שהפלסטינים יפתחו במהומות ואולי אף באינתיפדה שלישית.

כזכור בשנת 1995 אישר הקונגרס האמריקני את "חוק השגרירות בירושלים", המכיר בירושלים כבירת ישראל, וקבע שיש להעביר אליה את השגרירות עד 1999. אלא שמאז, כל הנשיאים: קלינטון, בוש ואובמה, ניצלו את סמכותם לעכב את הביצוע למשך חצי שנה בכל פעם, מאחר שחששו שהעברת השגרירות תדרדר את המצב הנפיץ במזרח התיכון.

על פי הדיווח, אם יחתום על הצו השבוע זה לא יאמר דבר על שינוי בעמדתו, אלא רק עניין של תזמון מתי זה יקרה. טראמפ רוצה להניע תהליך מדיני, ויודע שהעברת השגרירות תגרום נזק למאמציו.
טראמפ כותל שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד