י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו בגפני מברך על אי הפרדה בין גברים לנשים בלימודי תואר שני: "אסור לחרדי ללכת ללמוד באוניברסיטה"

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת ויושב ראש ועדת הכספים משה גפני מודה למועצה להשכלה גבוהה על כך שאינה מאפשרת הפרדה בין גברים לנשים בלימודי תואר שני באוניברסיטאות. נפלתם מהכסא? תקראו למה הוא מודה

פלאש 90
פלאש 90



בעוד חברי כנסת חילונים, תוקפים את החלטת המל"ג לאפשר לימודי תואר ראשון לחרדים במסגרות נפרדות, לגברים ונשים באוניברסיטאות, יו"ר ועדת הכספים מתייחס ללימודי תואר שני, שבהם, המל"ג לא אישר לימודים נפרדים ומציג עמדה קיצונית, לדבריו, הוא תומך בהחלטה, זאת מכיוון שאסור לחרדי ללכת ללמוד באוניברסיטה. צפו.



בדברים שאמר השבוע גפני במליאת הכנסת הוא טען כי "המל"ג קיבלה החלטה, כנראה כבר החלטה לא חדשה, שסטודנטים חרדים, או דתיים, שלומדים לתואר שני – לא יוכלו להפריד בין סטודנטים לסטודנטיות, בין בנים לבנות. בתואר ראשון אני מבין שכן, אבל בתואר שני הם לא יכולים; הם חייבים ללמוד יחד, בנים ובנות".

לדבריו של גפני, "אני מברך את המל"ג על ההחלטה הזאת, מכיוון שאסור לאדם חרדי ללכת ללמוד באוניברסיטה, הוא מתקלקל שם, הוא יורד ברמתו הרוחנית. והמל"ג, בזה שהיא לא מאפשרת לבנים ולבנות, לסטודנטים ולסטודנטיות, ללמוד בנפרד, היא בעצם גורמת לכך שמה שאני אומר כל הזמן, שאסור ללכת לאוניברסיטאות – אני נמצא באוניברסיטאות, הרבה פעמים אני מרצה שם – אין מקום לסטודנט או סטודנטית חרדים במקום הזה".

"לכן, החלטת המל"ג היא החלטה טובה, נכונה. אסור להפריד בין בנים ובנות. אין מקומנו שם. תודה רבה", סיים גפני את דבריו.



הסערה פרצה בעקבות החלטת המל"ג לאפשר הקמת מסגרות לימוד אקדמאיות נפרדות ללימודי תואר ראשון לחרדים באוניברסיטאות, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

ח"כ ענת ברקו יצאה נגד ההישג החרדי וצייצה: "הפרדה מגדרית באקדמיה - נוגד כל חשיבה נאורה. עוד מעט במכולת ובבנק, אולי גם בכנסת תהיה עזרת נשים? אסור להסכים לזה".

כאמור, מי שהשיב לה אש - הוא שר החינוך נפתלי בנט, שכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" - עמד מאחורי ההישג החרדי לאחר שהפעיל את כל כובד משקלו בסוגייה.

"‏צריך להחליט", כתב בנט לברקו, "רוצים חרדים בהשכלה ותעסוקה או לא", לדבריו, "אם כן, אז צריך לייצר להם מסלולים מיוחדים. אנחנו לא בעולם תאורטי. זה קריטי לעתידנו".

גם ח"כ מרב מיכאלי כתבה כי "ההפרדה הזאת היא עוד צעד של ממשלת בנט- נתניהו להשתלטות דתית על המרחב הציבורי. בקווי המהדרין - שלמרות פסיקת בג״ץ עדיין עובדים כסדרם, בשירת נשים, בזכותן להשתתף בטקסי הלוויה, לשבת עם המשפחה באירועים ציבוריים או לעודד עם בן הזוג את הבת במופע הסיום של החוג לריקוד".

לדבריה, "השקר הגדול של ההפרדה באקדמיה הוא שזה זמני. המציאות היא שאחריה הם דורשים שבמקום העבודה הנשים החרדיות ישבו בחדר נפרד, יאכלו בחדר אוכל נפרד ויוסעו ביחד חזרה בנפרד, ואחר כך גם ילכו לקופת חולים ולביטוח לאומי ביום נפרד".
משה גפני מל''ג אקדמיה חרדים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד