י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל תרומה: מיכו ויצחק מירילשוילי נחקרו בפרשת דרעי

דווקא בבוקר החג, עת עם ישראל מתאחד בקריאת עשרת הדיברות, הותרו לפרסום שמות נחקרים נוספים בפרשת דרעי החדשה

מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק. צילום: יעקב כהן
מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק. צילום: יעקב כהן



בבוקר חג השבועות, יומיים לאחר שנחקרו בקשר לחשדות המיוחסים לשר הפנים אריה דרעי במשרדי להב 433 של המשטרה, הותרו לפרסום שמותיהם של נחקרים נוספים: מיכו מירילשווילי, בנו יצחק. משה הבא, ועו"ד ארז מלול.

בין הנחקרים בפרשת דרעי, ששמו הותר לפרסום הבוקר, איש עסקים ופילנטרופ ישראלי גאורגי, המיליארדר מיכאל (מיכו) מירילשווילי מבעלי ערוץ 20 ובנו יצחק המחזיק ב78% ממניות חברת הנדל"ן "רוטשטיין", המתמחה בבניה לציבור הדתי לאומי. דוברו של מירילשוילי מסר בתגובה כי ״מר מיכאל מירילישוילי נתבקש להשיב לשאלות המשטרה. לאחר חקירה קצרה ולאחר שהשיב לשאלות הסתיימה החקירה והוא חזר לביתו ללא כל תנאים מגבילים״.

מדובר ב-14 נחקרים שעוכבו לחקירה בבוקר יום שני, בנוסף לשר הפנים אריה דרעי בעצמו ורעייתו. בין הנחקרים, משה ליאון חבר מועצת עיריית ירושלים, עו"ד אריאל משעל מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, משה הבא בכיר לשעבר במשרד האוצר, עורך הדין ארז מלול וקרובי משפחה של דרעי הרשומים כעובדים בעמותת "מפעלות שמחה" בניהולה של יפה דרעי, רעיית השר.

דרעי עצמו נחקר במשך כ-11 שעות, בסיומן שב לביתו. "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים" אמר דרעי ביציאתו מהחקירה. "כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה". לסיום הוסיף דרעי: "אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשיה הציבורית".

בשבוע שעבר פרסם 'הארץ' כי שורה של אילי הון ישראלים, בכירים במשק ובבנקים, תרמו בשנים האחרונות מיליוני שקלים לעמותת החינוך החרדי "מפעלות שמחה", שמנהלת יפה דרעי ועל פי החשד שימשה צינור להעברת כספים לבני המשפחה. 600 אלף שקלים ב-2014 דרך קרן "מרומים" שבשליטתה ותרומה אישית של כ-180 אלף שקלים ב-2011. בנוסף, בני משפחת מירילשוילי מממנים במאות אלפי שקלים בשנה עמותה נוספת של יפה דרעי, "יהודה יעלה", לחלוקת קמחא דפסחא. לשכת השר הגיבה בזעם על פרסום הידיעה, לפיה כביכול משתמע שהיה פסול בהעברת כספים זו, שעה שאין קשר בין השר לעמותה של רעייתו, הפועלת כדין.

הראשל"צים באירוע האחרון של מיכו במנהרות הכותלצילום: הראשל"צים באירוע האחרון של מיכו במנהרות הכותל
הראשל"צים באירוע האחרון של מיכו במנהרות הכותל




על ליבו ועל הזכות לקרבה לנגיד מירישווילי קיים מתח גדול בקרב בכירי העולם הספרדי. גם בקרב העולם התורני וגם בקרב העולם הפוליטי.

הבן יצחק מממן כולל מובחר של הראשל"צ הרב עמאר, מנגד האב והבן מכבדים גם את הראשל"צ הרב יצחק יוסף. כך גם הם שומרים על קשר קרוב עם אלי ישי, לצד קשר עם אריה דרעי.
אריה דרעי יפה דרעי מיכו יצחק מירישווילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד