י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חוסר הוגנות משווע; "המאבק החרדי בחיילים חובשי כיפה מחריף"

נראה שכלי התקשורת טרם קלטו את ההבדל בין קומץ הקיצונים לבין המגזר כולו, או שאינם רוצים משיקולים של רייטינג, לעשות את ההבדלה המתבקשת וההוגנת. בכתבה שהתפרסמה בצהריי ערב החג ב'ערוץ 2', כלל הכתב גם אותי ואותך הקורא הנכבד, בכותרת זו: "עליית מדרגה חמורה במאבק החרדי בחיילים דתיים". כאן ב'בחדרי חרדים' תגובה הולמת

קבוצת חיילים במאה שערים, צילום: החדשות החמות
קבוצת חיילים במאה שערים, צילום: החדשות החמות



ערב חג השבועות, בעודנו ממלאים בלינצע'ס בגבינת שמנת ומערבבים את המרק החלבי המהביל, בחר כתב 'חדשות 2' ניר דבורי, להכליל אותנו, עם הקיצוניים שבשולי המגזר.

הכתב הנכבד פרסם כתבה בצהריי היום שכותרתה "פשקוויל בבני ברק: "פרס" לילד שיתקוף חיילים חרדים".

בכותרת המשנה "עליית מדרגה חמורה במאבק החרדי בחיילים דתיים" ובגוף הכתבה "המאבק החרדי בחיילים חובשי כיפה מחריף".

הכתבה עסקה בנושא, כרוז (פשקוויל) שהופץ ברחובות בני ברק המציע פרסים בסכום של עד 810 שקלים לכל נער חרדי שיצעק "חרדקים החוצה".



כותרת הכתבה ברשתצילום: כותרת הכתבה ברשת
כותרת הכתבה ברשת


כתושב בני ברק, לא נתקלתי אף לא בפשקוויל אחד כזה, יצאתי לבדוק אולי בבתי הכנסת פוזר או שמה אראה אותו מתנוסס על חלון אחד הבתים, אך לא הופתעתי כשלא מצאתי את שביקשתי לשלול.

נראה איפה, כי מפרסמיו חמדו לצון. כתבים למיניהם בערוצי התקשורת הכללית, לא טורחים לבדוק ולברר מה מקור הפשקוויל הנבזה לכל הדעות, ויותר מכך מכלילים ציבור שלם כמי שקיפץ לעבר מדרגה חמורה.

המאבקים האלה אינם חדשים, הם מתנהלים כבר עשרות שנים, וכל בר דעת תושב ישראל מדן ועד אילת יודע כי מדובר בקומץ אנרכיסטי המכונה ברורות 'נטורי קרתא' ומשנה לו 'הפלג הירושלמי'.

אך למרות זאת, מה לא עושים בשביל לקבל טראפיק גם במחיר הסתה נגד מגזר שלם שרובו ככולו מכבד את אלה שבחרו לשרת בצה"ל וסולד מאלה שבחרו להכותם, להשפילם ולבזותם בכל דרך אפשרית ואינם בוחלים בשום אמצעי.

הכתב ניר דבורי, אף ציין בראשית הכתבה, כי הפשקוויל פורסם בעיתונות החרדית, כמובן שזהו שקר, איני מכיר עיתון חרדי אחד שייתן במה לפשקוויל מסוג זה.




הפשקוויל שהביא לכותרת ראשית ברשתצילום: הפשקוויל שהביא לכותרת ראשית ברשת
הפשקוויל שהביא לכותרת ראשית ברשת


אם הכתב, היה טורח מעט לברר ולאסוף מידע, אודות הפשקוויל שהוא בעצמו מגדיר "אנונימי" היה מבין שהוא אפילו לא שווה אייטם.

מעבר לכך, הפשקווילים הללו הגיעו לידי לא מעט עיתונאים חרדים כבר לפני כמה ימים, גם לידי בחדרי חרדים. לא מדובר באיזה 'סקופ' גדול, אלא בעוד פרובוקציה שמתחילה ונגמרת בהפצת כרוז ונראית ונשמעת לא הגיונית, כיוון שאין כתובת מאחורי ההבטחה לשלם לכל ילד הכורז נגד חרדקים. כך שאנו, העיתונאים החרדים לא נפלנו בפח הפרובוקטורים, שכל מטרתם לייצר ולעודד שיח של שנאה, גם במחיר הפצת דמיונות.

כאמור לעיל, נראה שחלק מכלי התקשורת, למרות היותם יודעים ובקיאים כי מדובר בפלג קיצוני, בוחרים שוב ושוב להכליל ולהשחיר את המגזר כולו. וחבל.

בכלל, חשוב שמי שמתמצא לא יפול וילך שבי בפרסום הפשקוילים הבזויים כידיעה עיתונאית חשובה.

בואו נקווה שמכתיבת שורות אלו, יתוקן העוול אחת ולתמיד.




תקיפת חיילים הסתה ניר דבורי ערוץ 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד