כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הבוקר בו קמנו ל'טלטלה בש"ס' • יעקב גרודקה

הסיכויים שישי יחזור להנהיג את ש"ס – דומים לסיכויים שסדאם חוסיין יקום לתחייה וישוב להנהיג את עיראק. בלקסיקון הש"סי, הן הרבני והן הפוליטי – ישי הוא אפילו לא אויב, הוא "עבודה זרה שבטלה". היסטוריה // הכתב הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה

דרעי וישי בימים אחרים. צילום: פלאש 90
דרעי וישי בימים אחרים. צילום: פלאש 90



מוקדם מידי לדבר על "היום שאחרי אריה דרעי" בש"ס. למרות החקירות, דרעי לא יפנה את מקומו בקרוב.

גם בנימין נתניהו, שנחקר מספר פעמים, עדיין משמש כראש ממשלה. זו ישראל של 2017, חקירות וחשדות הן לא גורם שישבש לפוליטיקאים את השגרה.

אולם, אלפי אזרחי ישראל שנוהגים לפתוח את הבוקר עם היומון החינמי 'ישראל היום', קראו היום על "טלטלה בש"ס", וזאת לאור העובדה ש"בכירים - קיימו מגעים עם אלי ישי, על חזרתו להנהגת התנועה".

תוך זמן קצר, הכותרת ב'ישראל היום' הפכה לגיחוך בפי ההמונים ששלפו את כישוריהם מהבוידעם והחלו להצליף בכתב העיתון.

הכותרת בישראל היום



הסיכויים שישי יחזור להנהיג את ש"ס – דומים לסיכויים שסדאם חוסיין יקום לתחייה וישוב להנהיג את עיראק. בלקסיקון הש"סי, הן הרבני והן הפוליטי – ישי הוא אפילו לא אויב, הוא "עבודה זרה שבטלה". היסטוריה.

נכון שבמערכות הבחירות הבאות, המוניציפליות והכלליות, ישי ינסה לבנות את עצמו מחדש, ואולי אפילו להציק מעט לדרעי, אבל חזרה לש"ס – היא בדיחה לא מוצלחת.

ולבנתיים בש"ס, דממה. "היום שאחרי" כלל לא נראה באופק, ורשימת המחליפים את דרעי נראית מיותמת מתמיד.

השר לשעבר, שהיה חלק מההנהגה המשולשת של התנועה, אריאל אטיאס, לא מגלה סימני חזרה, זאת למרות קריאתו הפומבית של דרעי אליו, בוועידת ש"ס במלון רמדה: "אומרים שאתה עושה הרבה כסף בחוץ, זהו, עשית מספיק, הגיע הזמן שתחזור לתנועה".

גם ח"כ יגאל גואטה, ההבטחה הגדולה של ש"ס, לא מכוון אל ההגה. גואטה הוא איש של שטח ושל ביצוע, לא של הנהגה.

לפחות עד הבחירות הבאות, ש"ס לא תשנה את פניה, אלא אם כן – תגיח סופה על טבעית ותשטוף את התנועה. אדרבה, דרעי ינצל את חקירת המשטרה למינוף. הן בכובעו כיו"ר תנועת ש"ס והן כשר הפנים. "העולם עגול", אומרים בש"ס, "יעברו שבוע-שבועיים ודרעי יחזור כמו אריה".
שס אלי ישי אריה דרעי חקירות ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד