ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי הרב-תחומי הגדול והראשון ביו"ש

המרכז הייחודי יוקם בשטח המועצה האזורית בנימין ויהווה פתרון לרפואה דחופה ושירותי רפואה כללית עבור כל תושבי האזור, יהודים ופלסטינים כאחד

הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי הרב-תחומי הגדול והראשון ביו"ש



ביום ה' האחרון התקיים טקס הנחת אבן הפינה להקמת מרכז רפואי רב-תחומי איזורי בשטח המועצה האזורית בנימין, באזור התעשייה והמסחר שער בנימין. בטקס החגיגי השתתפו ראש המועצה האיזורית מטה בנימין, מר אבי רואה שמארח את האירוע, וכן גם יו"ר הכנסת מר יואל (יולי) אדלשטיין, השר יובל שטייניץ ומכובדים רבים נוספים.

המרכז הרפואי בנימין ייתן מענה לעשרות יישובים ותושבים והוא יתפרש על שטח של כשישה וחצי דונמים, מתוכם כ7,000- מטרים רבועים של בנייה.

המרכז הרפואי יכלול שילוב עדין של שירותי בריאות הציבור לצד שירותי בריאות פרטיים לאנשים שאינם מבוטחים. הבשורה הגדולה שיביא איתו המרכז הוא חדר מיון חדשני ומאובזר, שיכלול צי אמבולנסים ופראמדיקים שיוכשרו לתת מענה לכל אדם שיצטרך טיפול רפואי דחוף, ללא הבדלי דת ולאום. המרכז ייתן שירותי רפואת חירום מהמתקדמים בישראל, כולל שירותי רפואת לילה, מיון קדמי, שירותי הדמיה, מעבדה. מעבר להצלת חיים, המרכז המתוכנן יציע מגוון רחב של שירותים מתקדמים, כולל מרכז ניתוחים, דיאליזה, רוקחות, רפואת עיניים, אורתופדיה, ומרפאות מומחים עם שירותי הדמיה מתקדמים. קיימת הסכמה רחבה של קופות החולים בישראל להפעיל במרכז מגוון מרפאות ושירותים דרך הסכמי הביטוח הרפואי הרגילים.

בטקס נשא דברים יו"ר מועצה אזורית בנימין מר אבי רואה: "כאן חרשנו, נטענו, יצאנו לגלות, אך גם זכינו לחיות במרחבים האלה ותפקידנו העיקרי זה לדעת להעביר את השרביט לדור הבא. היום אנו מתכנסים כאן כדי להקים את המרכז הרפואי שייתן מענה לרוב רובה של האוכלוסייה היהודית ושל כל תושבי האזור".

ישראל גנץ, סגן ראש מועצת בנימין: "אנו בתחילתה של דרך. אנו מנסים שלא להביט רק לבנימין של היום עם 70,000 תושבים. אנו מביטים קדימה בביטחה לבנימין של 500,000 תושבים".
השר שטייניץ שנכח גם הוא באירוע אמר: "המרכז הזה הוא רק ההתחלה, זה הגרעין להקמת בית-חולים בעתיד".
הרב דוד מרקוס, מארגון One Israel Fund שמוביל את הפרויקט יחד עם מועצת בנימין: "מדובר במרכז הרפואי הגדול והחדשני ביותר שנראה ביהודה ושומרון, והיחיד שעוסק ברפואה רב-תחומית. זו הפעם הראשונה שתושבי יהודה ושומרון יזכו לשירותים ברמה כה מתקדמת כגון שירותי הדמיה, שירותי רפואה דחופה ועוד ועוד. בזכות הקמת המרכז הרפואי הרב תחומי בנימין, נוכל להציל חיים רבים משני צידי הקונפליקט".
יהודה ושומרון מרכז רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד