כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ישראל מאוכזבת מטראמפ: "ההחלטה מרחיקה את השלום"

בישראל מאוכזבים מהחלטת טראמפ לדחות את העברת השגרירות לירושלים והפוליטיקאים משגרים הודעות המשלבות אכזבה ותקווה שלפחות בהמשך - השגרירות תועבר לבירה • רה"מ נתניהו: "קיום שגרירויות מחוץ לבירה מרחיק את השלום; על אף האכזבה, ישראל מעריכה את דברי הידידות של הנשיא טראמפ"

טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהו



למרות שהנשיא האמריקאי חתם על צו שקבע את מיקומה של השגרירות האמריקאית בת"א רק לחצי שנה, בישראל מאוכזבים והפוליטיקאים משגרים הודעות המשלבות אכזבה ותקווה שלפחות בהמשך - השגרירות תעבור לירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי "עמדתה העקבית של ישראל היא שהשגרירות האמריקנית כמו שאר השגרירויות צריכה להיות בירושלים, בירתנו הנצחית. קיום שגרירויות מחוץ לבירה מרחיק את השלום מכיוון שהוא תורם להחייאת האשליה הפלסטינית, שלעם היהודי ולמדינתו אין קשר לירושלים".

נתניהו הוסיף כי "על אף האכזבה מאי העברת השגרירות בעת הזאת, ישראל מעריכה את דברי הידידות של הנשיא טראמפ ומחויבותו להעברת השגרירות בהמשך".

השר נפתלי בנט הגיב ואמר כי "אין שלום המבוסס על חלוקת ירושלים. עיכוב העברת השגרירות דווקא מקשה על הסיכוי לשלום-אמת מכיון שהיא מטפחת ציפיית-שווא בקרב הפלסטינים לחלוקת ירושלים, דבר שלעולם לא יקרה. רק הכרה מלאה בירושלים מאוחדת בריבונות ישראל תשים סוף לאשליות ותסלול אפשרות לשלום-אמת עם שכנינו".

השר זאב אלקין אמר כי "אני מאוכזב מהחלטתו של הנשיא טראמפ אשר הבטיח לבוחריו להעביר את השגרירות לירושלים ולא קיים. מקומן של כל השגרירויות הוא בבירתנו ירושלים! אני קורא לנשיא האמריקאי להודיע על העברת השגרירות בהזדמנות הבאה, עוד במהלך שנת היובל לאיחודה של העיר".

לדבריו של אלקין: "העברת השגרירות האמריקאית והכרה בירושלים מאוחדת כבירת ישראל כפי שקבע הקונגרס, לא רק שלא היו פוגעים בסיכויי השלום האמיתי עם הפלסטינים אלא היו מבהירים לפלסטינים בצורה ברורה את מה שמבין הרוב המוחלט של אזרחי ישראל: ישראל לעולם לא תסכים לחלוקת ירושלים".

גם השר אופיר אקוניס הגיב ואמר כי "כשחזרתי מביקור העבודה האחרון שלי בארה״ב, אמרתי שאני מעריך - שלצערי - הפעם השגרירות לא תעבור לירושלים. אבל כיוון שאני אופטימי ומאמין שהנשיא טראמפ יעמוד בהבטחתו, זה כן יקרה במהלך כהונתו!".

השר יריב לוין הגיב על חתימת הנשיא האמריקאי, כי "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל. דווקא משום כך האכזבה על אי העברת השגרירות היא גדולה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב אף הוא להחלטה ואמר: "אני מצר על ההחלטה לדחות את העברת השגרירות אך בטוח שהנשיא טראמפ אכן יעמוד בהבטחתו בהמשך ויעביר את השגרירות לבירת ישראל, אמשיך לפעול כדי שזה יקרה בהקדם האפשרי ונעמיד לרשות ארה"ב את כל הסיוע הדרוש לכך".
שגרירות ארהב בנימין נתניהו יריב לוי דונאלד טראמפ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד