י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מייסד מיקרוסופט מציג: המטוס הגדול בעולם

פול אלן חשף מטוס בגובה של בניין בן חמש קומות ועם מוטת כנפיים ארוכה יותר ממגרש כדורגל שאמור לשגר לוויינים לחלל

צילום: Stratolaunch Systems
צילום: Stratolaunch Systems



פול אלן זכור לרבים כשותף השקט של ביל גייטס להקמת מיקרוסופט או כבעלים של קבוצת ה-NBA פורטלנד טרייל בלייזר. אבל המיליארדר האמריקאי רצה תמיד להמשיך להמציא גם אחרי שעשב את מיקרוסופט – ואתמול הוא הדהים את העולם כשחשף את המטוס הגדול ביות שיוצר אי פעם.

המטוס, ששמו סטארטטולאנץ' (מוכן לשיגור) הוא בעל מוטת כנפיים של 117.3 מטר – אורך יותר ממגרש כדורגל. לשם השוואה, מוטת הכנפיים של מטוס האנטונוב An-225, מטוב התובלה הגדול ביותר בעולם שבקושי נמצא בשימוש היא 88.4 מטר; ושל מטוס איירבוס A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם, היא 79.8 מטר.

גובה המטוס הוא 15.2 מטר – בערך כמו בניין בן חמש קומות. משקל המטוס, ללא דלק, הוא כ-225 אלף ק"ג, והמשקל המקסימלי שלו כולל דלק, נוסעים ומטען יכול להגיע ל-590 אלף ק"ג. כדי להטיס את מפלצת המשקל הזו, הותקנו על המטוס 6 מנועים של בואינג 747 ובסיסו הורכבו 28 גלגלים.

אבל המטרה העיקרית של אלן בבניית המטוס, שמבנהו אינו שגרתי, אינה לדחוס עוד נוסעים ולשנעם ממקום למקום. המטרה של המטוס החדש היא לשמש כמטוס מטען לרקטות שמסוגלות לשגר לחלל לוויינים קטנים – ובכך לשנות את האופן המוכר לשיגור לוויינים לחלל.

מטוס ייקח את הרקטות לגובה של כ-35 אלף רגל, ישחרר את הטילים שיציתו את עצמם – וישוגרו לחלל. לפי החברה, שמשתפת פעולה בפרויקט עם חברת השיגורים אורביטל ATK, שיטת השיגור החדשה יעילה יותר וזולה יותר מטילים המשוגרים לחלל באופן אנכי.

זו לא הפעם הראשונה שאלן מנסה לחולל מהפכה בחלל. בעבר יזם פיתוח של ספינת תיירות החלל ספייסשיפ-וואן. אך הפרויקט ננטש ונמכר בסופו של דבר לריצ'רד ברנסון שהפך אותו לווירג'ין גלקטיק.
פול אלן המטוס הגדול בעולם מייסד מיקרוסופט סטארטטולאנץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד