כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חכם שלום במתקפה על חוקרי דרעי: "מסכנים. יצר הרע רודף אותם"

נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן השתתף הערב בעצרת שלושים לפטירת אמו של השר דרעי, שם התייחס ישירות ל'פרשת דרעי' החדשה, עודד וחיזק: "הכל שקר. עושה רק לטובה", ותקף את החוקרים "מסכנים, לא משוגעים, מסכנים" • התמלול המלא

נשיא המועצת הגאון חכם שלום. צילום: יעקב כהן
נשיא המועצת הגאון חכם שלום. צילום: יעקב כהן



חיזק את דרעי ותקף את החוקרים: נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן הגיע הערב (חמישי) לעצרת המספד ככלות השבעה לפטירת אמו של השר אריה דרעי שנערכה בבית המדרש יחווה דעת בירושלים, זאת אחר שביקר בביתו, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. בהמשך עלה דרעי עצמו להספיד והתייחס לחקירה.

"רבותי אנחנו נמצאים בצרה גדולה, כשאני אומר אנחנו, אנחנו בני התורה, אנחנו עבדיו של הקב"ה, אנחנו בניו, אנחנו עובדיו, אנחנו אהוביו. ידוע שאת המפלגה שלנו הקים אותה מרן שר התורה, שהוא אדם בן תורה מהתחלה עד הסוף, רק תורה. התורה היא הקימה את התנועה הזו, וברוך השם מי האמין מה שראיתי בתחילת השבוע, אלפי תלמידים נבחנו על הלכות ומצליחים. כמה השטן מקנא בנו, כמה היצר הרע רודף אותנו.

"אבל, אנחנו צריכים להיות גם בטוחים, אין הארון ממית אלא החטא ממית. העיקר הוא אם נהיה בני תורה אמיתיים. רבותי, אם רודפים את ראש המפלגה של תנועת ש"ס, רודפים אותו עם כל מיני חקירות, אני רוצה להגיד לחוקרים למה הם לא פוחדים מהחקירות שחוקרים אותם כל לילה למעלה? הם מסכנים, לא יותר ממסכנים, לא משוגעים, מסכנים. אין מה לדבר עליהם. יצר הרע רודף אותם אותם שירדפו, הם רוצים להחליש את עם ה'.

האזינו לדברי הרב

בהמשך ראש ישיבת 'פורת יוסף' חכם שלום חיזק את אריה דרעי ואמר: ברוך השם שהשם זיכה אותנו ואת כל עם ישראל כולו, לאדם שעומד בראש התנועה, וכל מה שעושה עושה רק לטובה. מחפש כמו אברהם אבינו איש החסד, לא שעושה מה שמבקשים ממנו, אלא שרואה מה חסר לך והוא עושה לך מבלי שמבקשים ממנו, ועל זה יצר הרע נלחם ורוצה להחליש את התנועה.

הרב המשיך ואיחל, "אבל ברוך השם אני מקווה בזכות מרן שייסד את התנועה וכיתת את רגליו למען התנועה – תעמוד לנו. לא נחלש, להיפך עוד יותר ויותר, בעזרת ה' נכפיל את כוחנו בקרוב ובעזרת ה' יהיה לנו כוח".

"אני מדבר עם כל עם ישראל. רבותי, אל תתחשבו בכל מה שרודפים אותנו, הם רק מסכנים אלו שרודפים אותנו, אני מתפלל עליהם שיחזרו בתשובה. לא נחלש, להיפך, ובעזרת השם נכפיל את כוחנו, בקרוב, נכפיל את כוחנו.

רק צריך כוח, מישהו שיעזור לו. יהיה לו את הכוח, בעזרת השם. רבותי הקדוש ברוך הוא מחכה לנו. אומרים שהיום ברוך השם, מי עשה דבר כזה. בחורי הישיבות של הספרדים יש אומרים שהם שיותר מהאשכניזים ויש אומרים כמו אשכנזים.

איזו זכות איזו זכות. רבותי לפני שמרן היה נותן שיעורים בבית ישראל, לא היה מישהו ששולח את בנו לישיבה, אבל מיום שהוא היה, אני מדבר על השנים הראשונות התחילו לבוא אלינו לישיבה, כמה מהמקומות האלו.

עוד אמר חכם שלום. "רודפים אותו, יצר הרע רודף אותם והם רוצים להחליש את עם השם, כל מה שרודפים אותנו, הכול שקר וכזב. שקר וכזב, השם יעזור שיחזרו בתשובה. אף על פי שרודפים אותנו, נראה להם שבפעם הבאה נכפיל את כולנו שיתגדל כוח של הקדוש ברוך הוא".



הגר"ש כהן והגר"ד יוסף. צילום: חיים טריקיצילום: הגר"ש כהן והגר"ד יוסף. צילום: חיים טריקי
הגר"ש כהן והגר"ד יוסף. צילום: חיים טריקי


בהמשך גם חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב דוד יוסף נשא הספד ביום השלושים על הגב' אסתר דרעי ז"ל. הוא שיבח את הזכויות שיש לנפטרת: "לפני שלושים שנה לא היו תלמודי תורה ספרדיים בירושלים, כיום ישנם למעלה מ-50.000 תלמידים ברשת החינוך של תנועת שס, כל זה נזקף לזכותה בזכות הבן היקר שלה שתהווה ורקם את כל המהלכים להקמתה של רשת תורנית זו.

"לפני 17 שנה כל העסק הזה נעצר, לא רק שנעצר אלא חלה ירידה בתפקוד של רשת החינוך התורנית, כיום מאז שהוא חזר הכל שב לפרוח. אני אומר לכם, אני לא אתן לזה להיעצר שוב, אני יעשה הכל, אני יעשה הכל כדי שזה לא יקרה, כי הכל הכל עשה יהודי אחד וזה אריה דרעי, אנחנו לא ניתן לעצור את העשייה שלו שוב.

‏דרעי עצמו התייחס הערב (ה') במהלך מספד השלושים לאמו ע"ה, פעם נוספת לחקירה, אחר תגובתו עם סיומה ביום שני: ״בשמי ובשם אשתי הצדקת תודה גדולה על כל מה שקורה, על כל חקירה, ועל כל דבר, אין לנו שום תלונה. כל הפרסומים, כל מה שיש - תודה לבורא עולם. לא מתלוננים לא מבקשים שום דבר מהקדוש ברוך הוא, רק תודה ותודה על כל מה שיש. חזקו ואמצו".


חכם שלום פרשת דרעי חוקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד