י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מנכ"לית הבנק העולמי: תחזיקו חזק, המשבר הבא מגיע

לדברי כריסטלינה ג'ורג'ייבה, כיום משברים נהפכים להרבה יותר תדירים – וכי לא יעבור זמן רב עד שהמשבר הבא יכה בעולם

מנכ"לית הבנק העולמי: תחזיקו חזק, המשבר הבא מגיע



מנכ"לית הבנק העולמי, כריסטלינה ג'ורג'ייבה, הזהירה היום (ה') מפני המשבר העולמי הבא וקראה לממשלות "להתכונן". דבריה של ג'ורג'ייבה הבולגרית, שמונתה בתחילת השנה אחרי שנים בנציבות האירופית, חריגים על רגע התחזיות האופטימיות שמפיצים מנהיגי העולם המתועש.

בכנס שנערך בסנט פטרסבורג אמרה ג'ורג'ייבה כי אירועי טרור עשויים להפוך ל"למצב נורמלי". לדבריה, "אני שואלת את עצמי מה השתנה בעשור האחרון והמסקנה שלי היא שניתן לסכם את מה שהשתנה ב'תתכוננו'.

"אנחנו נמצאים כיום בנקודה שבה הזעזועים תדירים יותר. משברים לא צפויים הם אולי דרמטיים יותר ממה שהיו בעבר, אבל הם מאוד 'לא מנומסים' – הם לא מחכים לתורם".

היא הוסיפה שבעבר מדינות התמודדו עם משברים, קשים ככל שיהיו, והיה להם זמן להתאושש לפני המשבר הבא. ואולם "אם מסתכלים על השנים האחרונות, היה לנו משבר פיננסי, משבר כלכלי, משבר בגוש היורו, טרור, משבר גיאו-פוליטי, ואף מוסד או חברה לא מוכנים להתמודד עם יותר מזעזוע אחד בו-זמנית.

"אנחנו ממש חייבים להבין אם המצב הזה הוא 'הנורמלי החדש' – איך אנחנו יכולים לגרום לממשלות לאמץ מדיניות יותר חסינה יותר, זריזה ויותר סתגלנית ואיך לגרום לשוק העבודה ולמגזר הפרטי לבנות יסודות מוצקים יותר".
הבנק העולמי כריסטלינה ג'ורג'ייבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד