כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טראמפ מפתיע שוב: נתן את הסלולרי האישי שלו למנהיגי מדינות

צעד חריג נוסף של הנשיא האמריקני שלא חדל מלהפתיע - נתן למנהיגים של שלוש מדינות את הטלפון האישי והישיר שלו, במקום תיאומים דיפלומטיים

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ עורר פליאה אפילו בקרב גורמים מתוך הבית הלבן, על כך שעודד לכאורה את מנהיגי העולם להתקשר אליו בטלפון הסלולרי שלו - ולא באמצעות ערוצים רשמיים. למה לכאורה? כי לדיווח הזה שאמנם מגיע משלוש מדינות שונות, מקסיקו קנדה וצרפת - אין אישור רשמי והמקורות ביקשו לשמור על עילום שם שכן מדובר במידע חשאי בדרגה גבוהה: פירסום שיחות אישיות.

ההחלטה הזו של טראמפ, שנראית על פניו כיעילה וחלק מהסגנון של הנשיא המפתיע לשיח ישיר וללא פוליטיקלי-קורקט, וכן מעלות נוספות לה, כמו דרך קלה כדי לחסוך זמן - למרות זאת, המהלך מעורר דאגה בקרב שירותי הבטחון האמריקאיים, המופקדים על הביטחון והחשאיות של תקשורת הנשיא.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, טראמפ אמר למנהיגי מקסיקו וקנדה להתקשר אליו ישירות. על פי הדיווחים, מסתבר שעד עתה, רק ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו התקשר אל טראמפ ישירות. עוד דווח שככל הנראה טראמפ החליף גם מספרים אישיים עם נשיא צרפת הטרי עמנואל מקרון.

ההחלטה של הנשיא, להתמודד ישירות עם מנהיגי העולם דרך הטלפון הסלולרי במקום קו מאובטח, מעוררת דאגה בקרב אנשי הביטחון הלאומי שאומרים כי השיחות הן כעת בסכנת האזנה.

שיחות הטלפון של הנשיאים האמריקאיים לדורותיהם עם מנהיגי העולם בדרך כלל מתוכננות מראש, כשלפני השיחה כבר ידוע בדרך כלל לשני הצדדים על מה ישוחחו ואפילו מה יסוכם בשיחה.

וכמובן יש מי שמבקר זאת. חלק מהפוליטיקאים בארה"ב השוו את המעבר של טראמפ לשימוש בסלולרי האישי למעשיה של הילרי קלינטון ששלחה בשרת פרטי דוא"ל ולא במייל מאובטח במהלך הקמפיין, ואז טראמפ תקף אותה ואמר כי לא ניתן לסמוך עליה עם מידע מסווג.
טראמפ סלולרי אישי האזנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד