י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפלג הירושלמי התכנס לעצרת ענק תחת הכותרת "עת לדבר"

ראשי הישיבות ואלפים מבני הפלג הירושלמי ובראשם הגר"ש אויערבך התכנסו הערב לעצרת ענק בשכונת רמת אשכול בירושלים

הגר"ש אויערבך בנאומו בכנס (באדיבות המצלם)
הגר"ש אויערבך בנאומו בכנס (באדיבות המצלם)



ראשי הישיבות של הפלג הירושלמי ובראשם הגר״ש אוירבך התכנסו הערב לעצרת ענק בשכונת רמת אשכול בירושלים. העצרת התקיימה בעקבות גל המעצרים שהתקיים לאחרונה נגד ראשי הפלג הירושלמי וראשי ועורכי עיתון הפלס. במהלכה נקרא הציבור להתגייס ולתרום סכומים כדי לממן עלויות משפטיות, וגם לקראת יוזמה חדשה - תביעות אזרחיות של חברות ציבוריות.

בכנס נשאו דברים מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגר"ש אויערבך, הגאון רבי אשר דויטש מראשי ישיבת פוניבז', ראש ישיבת גרודנא הגאון רבי משה שמידע, ועוד שורת רבנים ומנהיגי קהילות נחשבים.

צפו: האלפים שרים "ימים" לגר"ש אויערבך

העצרת החלה עם נאומו של הגר"ש אויערבך שפרץ בבכי ואמר בדבריו כי "אנו בעת צרה של גזירות קשות על היהדות, ובהסתר פנים גדול מאוד, מול אחים, אחים ממש. כאשר אין יראת ד' בוערת בקרבם, אז נכנסת אש זרה, במעשים אשר לא ייעשו, שאין לזה כל הסבר. כל גדולי ישראל בכל הדורות עמלו לרומם את בני דורם, לחזק את הדור כל אחד בדרכו, והיום שומעים דעות כאילו אסור לרומם, לחזק ולתבוע".

הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז' דיבר בחריפות רבה על חיבוק הדוב מצד הממשל שמחפש לחנוק כת היהדות החרדית כלשונו, הרב דויטש האשים ותקף בחריפות את דגל התורה שנותנת יד להשתקת הציבור והעיתון שמאיר את הזרקורים למקומות הנכונים - גזירות הגיוס החינוך והאקדמיה.

עוד אמר הגר"א: "מבחינת ההשפעה שעלולה לחלחל אלינו זה הקרירות. זה מלכות המינות הצליחה להכניס קרירות בקרב המחנה, אצל אחרים זה קרירות לכל דבר שבקדושה, אצל אחרים זה באופן יותר עדיף, אבל זה מחלחל גם לתוך בית המדרש.

"אם פעם לפני חמש שנים כשהתחילה גזירת הגיוס, אז היה ברור שיש ויכוח אחד להתייצב או לא להתייצב, עכשיו מחלחל גם לציבור שלנו שהגיוס לא כל כך נורא וגם אלו שנתגייסים הם הרי משולי המחנה, הם בלאו הכי כבר אבודים, אם ככה אפשר לוותר עליהם, אולי גם להיפך זה הרע במיעוטו כדי לשמור את הגחלת של הישיבות הקדושות, אז צריכים לעצום עין מהמכסות הגדולות שמתגייסים כל שנה".



קהל האלפים בעצרתצילום: קהל האלפים בעצרת
קהל האלפים בעצרת


ראש ישיבת גרודנא הגר"מ שמידע דיבר על הוראתו של הגר"ש אויערבך לדבר ולא לשתוק נוכח הניסיונות הבלתי פוסקים של מדינת ישראל ושותפיה החרדיים: על כל אחד מאיתנו חובה להיות פה למחאה נגד הקלקול הפושה, אמר בדבריו.

הגאון הרב יעקב כהן חתנו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ומראשי ישיבת יקירי ירושלים תקף את המפעילים איומים על גדולי ישראל כדי שלא ישתתפו בכל מיני כינוסים "אני יכול להעיד על כך באופן אישי ומקרוב". עוד אמר הרב כהן כי ‏"אני יודע שהעסקנים יעשו הכל כדי שהערב אאבד את משרתי, ולמרות זאת אני עומד כאן".

העצרת התקיימה בשטח ריק בשכונת רמת אשכול בירושלים, במיקום עליו עמד בעבר אצטדיון אימונים ובשנים האחרונות, עם התחרדות השכונה משמש לצרכי ציבור של הציבור החרדי.



























הפלג הירושלמי עצרת עת לדבר הרב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד