י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתווה הכותל חשיפה • ההצעה הפשרנית שנתניהו הניח בפני החרדים: "תתייעצו עם הרבנים"

מתווה הכותל העומד לדיון בבג"צ, מונח על שולחן הממשלה ועל סדר יומה של הכנסת ואף מאיים על יציבות הקואליציה - נידון אמש בפגישה חשאית בין ראש הממשלה והבכירים החרדים • 'בחדרי חרדים' חושף: מה הוצע לחרדים בפגישה?

ראש הממשלה נתניהו, צילום: תומר נויברג, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, צילום: תומר נויברג, פלאש90



לאחר שאתמול (חמישי) פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נפגשו עם ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, שהציגו בפניהם את עמדתם לביטול מתווה הכותל, חושף הבוקר "בחדרי חרדים" פרטים חדשים מהפגישה, ואת עמדת ראש הממשלה.

על פי מידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" ושמתפרסם כאן לראשונה, החרדים אכן הציגו בפני ראש הממשלה עמדה ברורה ועקשנית נגד המתווה ובעד ביטולו, אולם נתניהו הציע להם ללכת על מסלול אמצעי - שהממשלה לא תחליט לבטל לחלוטין את המתווה שהתקבל בהחלטת ממשלה, אלא תקבע להקפיא ולעכב אותו.

הצעת נתניהו, כך נראה, מבקשת לחמוק מלחצי הרפורמים ולמנוע מהם לעורר מדנים סביב הסוגייה, מה שיגרם לכאורה באם המתווה יבוטל כליל. עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי לאחר שנתניהו הציע את הצעתו הוא ביקש מהבכירים החרדים להפנות את השאלה לרבני הסיעות ולרבנים הראשיים, ולנסות לשכנע אותם לתמוך בהצעתו הפשרנית.

כזכור, עמדתם הנוכחית של ראשי המפלגות החרדיות לביטול המתווה – גובשה לאחר לחץ מאסיבי שהופעל על ידי גורמים שונים, ביניהם הרב הראשי הגר"ד לאו, שטענו כי המתווה מעניק לרפורמים אחיזה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. כעת מעניין יהיה לראות האם מועצות גדולי ישראל והרבנים הראשיים יאשרו את הצעת ראש הממשלה לדחות את קיום המתווה, או שהם יתבצרו בעמדתם לבטל אותו לחלוטין, ובכך להעמיד את נתניהו בין הפטיש והסדן - ובין החרדים לרפורמים.

כזכור, בעוד שהצעת חוק הכותל של ש"ס עומדת מיותמת, ח"כ דודי אמסלם מהליכוד הגיש הצעת חוק דומה וכפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", על פיה הכותל המערבי על כל שטחיו יוגדר כבית הכנסת אורתודוקסי, הנוהג על פי הרבנות הראשית המוסמכת. כמו כן, בתחילת השבוע הוגשה עתירה נוספת לבג"ץ בשם רבנים מהרובע היהודי ועמותת 'בצדק', בה טוענים העותרים כי ההחלטה לאפשר תפילות רפורמיות בכותל מהווה החלטה לחילול מקום קדוש, ומשום כך היא איננה חוקית ואיננה חוקתית.
מתווה הכותל בנימין נתניהו הרבנים הראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד