כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בעיצומו של החג: עבודות בכביש לירושלים

בעיצומו של חג השבועות, נשתלו צמחים בשטח שמתחת לגשר מוצא. משרד התחבורה: "קבלן משנה גייס פועלים ערבים לעבודות בניגוד להנחיות"

כביש 1. צילום: פלאש90
כביש 1. צילום: פלאש90



האם משרד התחבורה ממשיך להפר את הסטטוס קוו ולחלל את השבת, מתחת לאפם של הח"כים החרדים?

'יתד נאמן' מפרסם הבוקר כי תושב שכונת הר נוף שהזדמן בשעות הבוקר המוקדמות של חג השבועות לאזור היישוב 'מוצא', נדהם למול המחזה שנגלה לעיניו: מספר גדול של פועלים, ולצדם מספר כלי רכב כשהם בעיצומה של שתילת צמחים בשטח שמתחת לגשר מוצא. הוא צפה בפועלים משך שעה ארוכה, והסיק למעלה מכל ספק בעזרת משטחי השתילים שניצבו בסמוך, כי הפעולות נעשית במסגרת השיקום הסביבתי באזור הגשר.

עם שובו למקום בבוקר יום אתמול, נכח לגלות כי משטחי שתילים נוספים ניצבים כשהם ריקים במתחם נוסף הממוקם במרחק של כמה מאות מטרים משם - בו נשלמת בימים אלו סלילתו של קטע כביש היוצא מכביש 1 (תל אביב - ירושלים) אל עבר 'מוצא'.

הרושם שנוצר לנוכח ממצאים אלו הינו, כי ישנו יסוד סביר להניח שגם השתילים שנשתלו בקטע זה, נשתלו במסגרת העבודה שהתבצעה בעיצומו של החג.

חה"כ אורי מקלב שאליו הופנתה הפניה, הפנה שאלה מטעמו למנכ"לית משרד התחבורה, וכתב כי מבירור עולה כי העבודות בוצעו בעיצמו של החג דבר המווה את חילולו - אלו דברים שאין לעבור עליהם לסדר היום ובשל כך אבקש לערוך בירור מידי על הנעשה.

לאחר בירור מעמיק על ידי משרד התחבורה התברר כי קבלן המשנה, הפעיל קבוצות ערבים, ושתל כמות אדירה של פלגים לפני שהתייבשה , כל זאת בניגוד גמור להנחיות של הקבלן ועל אף האיסור החד משמעי. אין לנו אלא להצר על המקרה - כתבו למקלב.

כזכור, גם סערת השבת ברכבת ישראל שכמעט גרמה לפיצוץ פוליטי - נולדה על ידי ח"כ מקלב שגילה את חילולי השבת ואת הפרת הסטטוס קוו. האם בקרוב נראה גל נוסף של משבר פוליטי בעקבות חילולי השבת? ימים יגידו.
שבת מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד