כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שוב בספורטק: משאיות ופועלים באמצע החג

לאחר שבימי חג שביעי של פסח האחרון, נערכו עבודות באתר הבנייה של הספורטק בירושלים - בחג השבועות זה שוב קרה. לפי עדויות שהגיעו ל"בחדרי חרדים", כלי עבודה כבדים ופועלים, עבדו באתר במשך כל החג

ספורטק. צילום: גוגל מפס
ספורטק. צילום: גוגל מפס



שוב זה קורה: במהלך חג השבועות התבצעו עבודות באתר הבנייה של הספורטק, הצמוד לשכונת רמות בירושלים, על פי עדויות שהגיעו ל"בחדרי חרדים", לפחות חמישה כלי עבודה כבדים ופועלים עבדו במקום במשך כל חג השבועות.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה שעבודות מתבצעות במתחם בעיצומה של השבת והחג. כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", גם בשביעי של פסח בוצעו עבודות באתר, באמצעות קבלן שעובד מטעמה של החברה העירונית - 'מוריה' שיושב הראש שלה הוא ראש העיר, ניר ברקת.

לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים", טענה חברת 'מוריה' שהעובדים שעבדו בשביעי של פסח - אינם עובדיה, אלא עובדי קבלן משנה והיא התחייבה שהמקרה לא יחזור על עצמו. אולם כאמור, גם בחג השבועות – התבצעו במקום עבודות.

"מתברר שמשחקי המכביה, חשובים יותר משמירת השבת, ושוב עבדו מתחם במהלך חג שהוא יום מנוחה לכל דבר ועניין", אומר אחד התושבים המתגוררים בסמוך ל"בחדרי חרדים", "לא ייתכן שמתחת לבית שלנו, מחללים חג ושבת".

כזכור, לאחר העבודות בשביעי של פסח, אמר עו"ד שלמה פוליטיס המתגורר בסמוך ל"בחדרי חרדים" כי "אני גם שמעתי וגם ראיתי את העבודות, אני מתגורר ממש מול הספורטק, מול המגרש השלישי הדרומי. הבית שלי הוא הבית התחתון ליד היער. בעיצומה של השבת, אחרי שחזרתי מבית הכנסת, בערך בשעה 11:00, שמעתי פטישים, אמרתי לעצמי – 'מוזר, הרי אפילו שכן שלי לא דופק בשבת עם פטיש'. יצאתי החוצה".

לדבריו, "היו במקום ארבעה פועלים, ופועל נוסף שהיה במרחק מהם והביא להם קרשים וחפצים אחרים. הם עבדו עד 14:30. וכנראה שיום יומיים קודם הם עשו יציקה לטריבונות במקום, ובשבת הם עבדו שעות רבות על שטח מסויים אולי הורידו את הקרשים ליציקה ודפקו בפטישים".

תושב רמות נוסף אמר ל"בחדרי חרדים", "לא מספיק שמתחם הספורטק רומס את כל זכויות היסוד של התושבים, ונעשו במקום עבודות ללא היתר. הרי שכעת גם בשבתות הם עובדים במקום". לדבריו, "אני מבין שראש העיר לחוץ כי 'המכביה' צריכה להתחיל בעוד מספר חודשים, ולכן הם נאלצים לעבוד בימים שהעבודה אסורה".

תגובות עיריית ירושלים וחברת מוריה - טרם התקבלו. נם יפורסמו כשתתקבלנה.


ספורטק חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד