י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דם ואבנים: פצועים ומעצרים במאה שערים

הסלמה: מהומות פרצו בשכונת מאה שערים בירושלים, לאחר שכח משטרה פשט על השכונה - במאמץ לעצור תוקפי לובשי מדים. שוטר ומפגין נפצעו קל. 12 מתושבי השכונה נעצרו, ביניהם בכיר בחסידות תולדות אהרון. צפו בתיעוד מהזירה האלימה

דם ואבנים: פצועים ומעצרים במאה שערים



פצועים במהלך פעילות יזומה של המשטרה, היום בצהריים, למעצר תוקפי לובשי מדים בשכונת מאה שערים בירושלים, כך לפי דיווח כתב 'בחדרי חרדים'.

במסגרת פעילות המשטרה בשכונת מאה שערים בבירה על מנת לעצור את תוקפי לובשי המדים, התפתחה תגרה במסגרתה נפצע שוטר שהיה מחופש לחייל וכן שני תושבים, אחד מהם נער צעיר כבן 13.

לפי הודעת המשטרה, 12 חשודים נעצרו במהלך הפעולה, בגין תקיפת לובשי מדים בשכונת מאה שערים בפעילות יזומה ומתוכננת של המשטרה. בפעילות יזומה ומתוכננת שבוצעה לפני זמן קצר בשכונת מאה על ידי משטרת ישראל נעצרו 12 חשודים שתקפו והיכו והשליכו חפצים לעבר לובשי מדים שהלכו ברחוב. כוח משטרה ומג"ב שזיהה את התקיפה הגיע למקום ועצר בשעת מעשה את החשודים.

המשטרה גם פרצה למבנה תולדות אהרון בשכונה, ועצרה את מנהל המוסדות הרב שמואל שישא.

בשעת ביצוע המעצרים החלה התגודדות סביב הכוח, של חרדים שהחלו לקרוא קריאות וליידות אבנים לעבר השוטרים. מפירי הסדר פוזרו על ידי השוטרים.

כלל העצורים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה. מעצרים אלו מצטרפים למעצרם של 7 חשודים שתקפו לובשי מדים באותה השכונה לפני יומיים.

מהמשטרה נמסר כי פעילות זו מצטרפת למכלול פעילויות יזומות ומתוכננות, גלויות וסמויות בירושחים ובאזור, אותן מבצעת המשטרה במטרה להמשיך ולמנוע כל נסיון פגיעה בלובשי מדים. המשטרה מדגישה כי הפעילות המבצעית המתוכננת תימשך ככל שידרש.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במסגרת פעילות יזומה של המשטרה בירושלים במהלך החודש האחרון, שוטרים מתחפשים לחיילים, אזרחים תיירים וגם לעובדי עירייה, נכנסים לשכונה חרדית עם 'חייל' - שהוא למעשה אזרח או בלש משטרתי מחופש וממתינים לבאות. מה שבדרך כלל מספק את התוצאה - קריאות גנאי כלפי החייל וכל אותם בלשים מחופשים מזנקים ומבצעים מעצרים. 


צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בערב חג השבועות, היה זה תרגיל של ימ"ר ירושלים במסגרתו נעצרו שבעה חשודים שהובאו מיידית לבית המשפט, שם השופט הלך הפעם ביד קלה מאוד עם העצורים ובלשון חמורה ותקיפה נגד השוטרים.

נשיא בית המשפט השלום בבירה, אביטל חן, שחרר בתנאים מגבילים את כלל החשודים, כאשר שניים מהם שוחררו למעצר בית למשך מספר ימים. בסוף הדיון הפתיע נשיא בית המשפט השלום וביקר את פעילות המשטרה בערב החג. 

"מה היה לה למשטרת ישראל להיכנס בשעה 13:00 בצהריים למאה שערים בערב חג שבועות" אמר נשיא ביהמ"ש, כך נודע ל'בחדרי חרדים', "כאשר ברור שאם ייעצרו אנשים, יהיה צורך להביאם לבית המשפט עוד לפני כניסת החג". 

"האם אי אפשר לערוך מבצע כזה ביום חול, מה גם שמעצר של אדם דתי, חרדי, בערב שבועות, וערב תיקון ליל שבועות, יצור גם בתוך הציבור החרדי עצמו בעיה ומרמור רב. לשם מה היה צורך בביצוע המבצע דווקא היום בצהריים?" 





















מאה שערים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד