י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

זעזוע בתו"א: "סאדיזם שלא מבייש צלבנים"

אנשי חסידות תולדות אהרן, פרסמו מכתב זועם בשל מעצר בכירים בחצר, שנקלעו למהומות היום במאה שערים. בין העצורים - רבנים ומנהל המוסדות שמואל שישא. ב'עדה' מאיימים: אם העצורים לא ישוחררו - נפגין בשבת מול מגרש הרוסים

השוטרים ברחבת תולדות אהרן היום
השוטרים ברחבת תולדות אהרן היום



בחצר חסידות תולדות אהרן וחוגי העדה החרדית הביעו מחאה חריפה בשל גל המעצרים שנערך היום (שישי), במאה שערים וחצר בית המדרש הגדול של החסידות בשכונה.

לדברי החסידים ל'בחדרי חרדים' אנשי החסידות הוכו ונפצעו בעת שיצאו מהתפילה. בין העצורים אנשים מבוגרים, ממכובדי הקהילה ובראשם ראש הכולל הגאון רבי מאיר דוב שטיינברגר, הגאון רבי נחום משה היימליך, הרב שמואל שישא מראשי הנהלת המוסדות ועוד מנכבדי הקהילה.

לדברי החסידים, השוטרים הכו ופצעו את המחנך המבוגר הרב אברהם יעקב שטיינברגר מנהל רוחני בתלמוד תורה, את הרב דוד אליהו וויס מזקני הקהילה, וכן את ר' הערשל משי זהב.

בחסידות הוציאו מכתב מחאה תחת הכותרת "הלם ותדהמה, זעזוע וחלחלה, רפו כל ידיים ונמס כל לב".

במכתב נאמר: "מחזה נורא ואיום שאמור לזעזע אמות הסיפים, כאשר רשעי ישראל קלגסי השלטונות ימ"ש פרצו היום ערש"ק פרשת נשא לשכונת מא"ש בהתנהגות ברוטאלית ואכזריות נוראה נגד תושבי השכונה השקטים והשלוים, אשר היו באמצע ההכנות הקדחתניות לקראת שבת קודש, וזאת בהמשך לדיכוי השיטתית נגד תושבי השכונה בתקופה האחרונה. במטרה ברורה להוביל לשמד הגיוס החרדים לדבר ה' אשר לא כרעו לבעל ולכלות את שארית פליטת בית ישראל היל"ת".

"והאחרון הכביד, כאשר הכו ופצעו ללא רחם על ימין ועל שמאל זקנים ונכבדים מבני קהלתנו הק' בחורי החמד וצאן קדשים שלא טעמו טעם חטא ראשי כוללים ת"ח מופלגים, פרנסי הציבור העומדים על משמרת הקודש, וראשי עם קודש נפצעו בסאדיזם שלא מביישת את הצלבנים והאינקויזציה והנאצים ימ"ש".

"הם הובילו כצאן לטבח יהודים יקרים טהורי לב, גאונים בעלי הוראה, מרביצי תורה לרבים, ראשי עם קודש, ופרנסי הציבור באמונה, על עבר בית מאסרם במכות ועינוי סבל, על חטאם היחיד שבקשו מרשעי ישראל לא להכנס לשכונותינו בבגדים הצואים והמאוסים, והובלו כאחרוני הפושעים אל עבר בית הכלא הידוע לשמצה בירושלים עיה"ק".

(רגעי המעצרים בשכונת מאה שערים)


"יודעים המה היטב כי מבני קהילתנו הק' תצא תורה והוראה לישראל במערכות הדת, מכירים המה את המפריעים להם לבצע זממם הרע, ולכן מכים באגרוף רשע לנכבדי קהילתנו הק', רבניה וחכמיה, בחוריה וילדיה, אשר אם היה קורה אותם הדברים בארצות הגולה, הם היו הראשונים שקופצים לגנות, וכאן הם בעצמם מבצעים את הפשעים החמורים ה"י".

"אנו מוחים נמרצות נגד שלטונות השמד ומשתפי הפעולה, נגד האחראים לפשעים המחרידים והאנטישמיים שמתבצעים לאור היום, ואנו מכריזים בקול גדול: כי קול המחאה לא תשקוט אלא תתעצם פי כמה וכמה. אבותינו ורבותינו גם הם ישבו בבית הכלא למען כבוד שמו יתברך, גם הם קיבלו מכות קשות ואכזריות, ואנו נצעוד בגאון ובעוז בדרכם הסלולה, כפי שטבוע בדמינו מראש מקדשי שם שמים אברהם אבינו ע"ה".

את מכתבם הם מסיימים במילים: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם בביטול מלכות המינות בלא שום צער ונזק לשום יהודי בביאת גוא"צ ומלכנו בראשנו בב"א".

תוך כך, כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', בעדה החרדית מאיימים, כי אם לא ישוחררו כל עצורי המהומות של היום, עד כניסת השבת תיערך קבלת שבת המונית, סמוך למגרש הרוסים.









































תולדות אהרן זעזוע מעצרים חסידות צלבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד