כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

והשבוע לייבל'ה מייעץ לגבירים וסוגר חשבון

והשבוע בלייבל'ה: הסוד הגדול של העורך. סגירת חשבון במזנון עם כתב עיתון 'הארץ'. ומה העצה שנתן לייבל'ה לגביר החשוב שהגיע לכנסת ישראל?

והשבוע לייבל'ה מייעץ לגבירים וסוגר חשבון
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



להבין את ה'וורט'

את חג מתן תורה, או כפי שנוהגים לקרוא לו משגיחי העם 'החתונה עם התיירה', חגג לייבל'ה בעיר הקודש ירושלים. האוויר הקריר בלילות, המוני האנשים ששרים, רוקדים ולעיתים שופכים מים (בשכונות מסוימות מאד). אלו כמו אלו, מוסיפים תמיד לאווירת החג.

אך החג הזה היה מיוחד עוד יותר, כי נוספה לו ידיעה מרעישה על חתונה נוספת העומדת להתרחש. העורך הראשי של רשת 'קו- עיתונות' שהשאיר את חותמו גם כאן במדור זה שאתם קוראים עכשיו, בא בברית האירוסין בשעה טובה ומוצלחת עם אשת התקשורת נטע סלע תחי' – דבר השידוך נשמר בסוד. או כפי שניתן לומר, מילה בסלע- שתיקה בתרי. הוורט היה ביישוב 'צפריה' אליו הגיעו כל אנשי התקשורת, ששמחו בשמחתו השלימה של העורך החביב ואשת התקשורת.

לייבל'ה מרוגש כולו מהאירוע המכונן, שומר את פרטי החתונה בינתיים, מאחל מזל טוב בלב נרגש ומבטיח לעדכן אתכם בכל פרט ופרט.

ועתה לאחר שלייבל'ה פרק מעל ליבו את השמחה ואפילו מחה דמעת התרגשות בסתר, פונה לייבל'ה לספר לכם על אירועי השגרה שקדמו לחג מתן-תורה.

ראשית כהכנה ליום החג הגדול לייבל'ה שם פעמיו לכנסת ישראל, כפי שהוא נוהג לעשות בקביעות בשבועות האחרונים. הפעם המטרה הייתה להעניק את הכבוד לחרדים שפעילותם בשטח מבורכת ומועלת עד למאד, אך הם מכונים בפי כל האנשים ש'מאחורי הקלעים' המקדשים שם שמים בבית המחוקקים. תפקידם הרם כעוזרי שרים וחכ"ים, יחצ"נים, מערבבים, עוזרים לעוזרי ח"כים, כתבים פוליטים, פרלמנטרים, לייבל'ה שמח מאד לחלוק כבוד לאנשי הצללים החרוצים.

שבועות בכנסת

לייבל'ה פנה לעבר אחד האולמות מהם נשמע רעש אדיר, הוא פתח את הדלת כדי חרך צר וגילה להפתעתו כי הוא נמצא בדיון סוער וזועם על העיר ירושלים בוועדת החינוך של ח"כ יעקב מרגי, לייבל'ה הבחין כי למרות הדיונים הסוערים, נפנופי היידים וקריאות הביניים הכעוסות, מצא לו יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ אליעזר מוזס זמן כדי לגשת לאיש והסלפי, ח"כ אורן חזן לבצע איתו סלפי נרגש.

לייבל'ה שפשף את עיניו ואזניו, הייתכן, ח"כ מוזס מבקש מלייבל'ה בכבודו ובעצמו לשמש כצלם ולנסות לבצע את אותה התמונה אותה ביצע חזן בשעתו הגדולה עם נשיא המעצמה טראמפ. לייבל'ה שלח יד ארוכה ומשמיים ביצעו עימו נס וידו הפכה ל'יד אליעזר מוזס' והסלפי צולם כיאות.

אך כמו תמיד, חברי הכנסת גפני ומרגי התעמתו על הקרדיט, וגפני קיים דיון זהה על העיר ירושלים בוועדת הכספים. גם לדיון השני הגיעו מוזס וחזן שחשף בחיוך גדול כי "מוזס הוא הרב שלי, ומה שיגיד לי אני אעשה". לייבל'ה מברך את מוזס על ההכתרה.




לייבלה שלף ממחטת נייר צהובה ומחה את מצחו המיוזע לאחר הדיונים הסוערים, בקצה מבטו הבחין בניר ברקת שיצא לכיוון המזנון החלבי. שם פגש אותו הרל"ש המסור של אייכלר, איש מירון ועוד חיים רבינוביץ. לייבל'ה הבחין כי השניים שוחחו בחיבה יתרה ועל פי תנועות השפתיים של אלו שגילו ללייבל'ה מדובר בהצעה שהציע ברקת לרבינוביץ, לשמש לו כיועץ לענייני חרדים במקומם של היועצים קרוייזר ואיזק, לייבל'ה שיער שיקרה משהו מעין זה, ככה זה שהאחד עסוק לאחרונה בלהקים 'תנועת חרדים עובדים' והשני עטוף עד צוואר במשברים הצצים לבקרים סביב השר יעקב ליצמן.



לייבל'ה הבחין כי השניים שוחחו בינהם בלהט, הוציא את ארנקו המקומט ורץ לקנות לשניים שתייה, אך הבחין כי 'איפה בבציק' הקדימו ושילם, בבצ'יק הגיע מקצה המסדרון כשבידו שני בקבוקי סודה קרה מזיעים ונוציצים למען תירגע האווירה החמה, רבינוביץ' הגיב למראה הבקבוקים ואמר בגיחוך קל, "יפה לראות כי בלשכה של ליצמן הכל שקוף" והצביע על הבקבוקים השקופים כמובן שהובאו מידיו של הרל"ש המסור, לייבל'ה רק מקווה כי לא יתחילו לריב עם ש"ס על קרדיט לקמפיין 'השקופים', מספיקות המריבות מבית.



את עיניו של לייבל'ה צדה דמותו המהודרת של הגביר, דיויד הגר. הגר שבא לכנסת לקדם את אחד מענייניו הרבים והמסועפים שוחח רבות בסמארטפון בצבע טורקיז – ים – שמים (המכשיר של הגברת?), וארב לח"כים בכניסה למזנון החלבי, לייבל'ה ממליץ בפעם הבאה לחכות במזנון הבשרי, לשם נכנסים קצת יותר חברי כנסת הידועים בחיבתם בנעיצת שיניים בבשר החי, ההמתנה משתלמת. לייבל'ה הבחין בסופו של דבר בגביר היקר כשהוא משוחח שיחה צפופה עם ניר ברקת וח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד', לייבל'ה מאחל בהצלחה ומבטיח לדווח אם יהיה עתיד לשיחה.









מהמסדרון המבהיק הגיע ח"כ יעקב אשר כשהוא מדדה לאיטו בשלווה, בידו אחז הח"כ שקית לבנה ובלתי מזוהה שבוודאי הכילה כמה דפים ומסמכים המכילים את סודות התנועה. אשר חזה בדמותו של ברקת שעדיין עמד במסדרון והחל לשוחח עימו על חשיפת "בחדרי" ועל הצוות הסודי של "דגל התורה" שנפגש עם אנשי ברקת בדי לפתור את מצוקת החרדים בשכונות המעורבות בבירה. לייבל'ה ניסה להטות אוזן, אבל ברקת לחש את מילותיו וניתן ללייבל'ה רק לשער את מהלך השיחה.



ולאחר שלייבל'ה הכין את עצמו היטב במזנון החלבי לקראת חג השבועות ומילא את כרסו ושקיותיו בבורקסי גבינה ותרד ומעט פיצות אישיות, לייבל'ה שם פעמיו למקום האמיתי, המזנון הבשרי והיוקרתי. להפתעתו – הוא לא ראה שם יוקרה, עייפות מה נפלה על המזנון והוא נראה ריק יחסית. רק כמה 'צילייגרים' שאחד מהם התחתן ממש לפני זמן מה וזכה לסיקור נלהב כאן במדור. ארי גלהר והדובר המיומן שחגג השבוע יום הולדת – קובי אלתר. השניים צירפו אליהם לשיחה גם את הדובר והיועץ הפוליטי של סגן השר פרוש, שניאור רוזן ואיש התקשורת המתוק, יוסי בן עטר. החבר'ה שוחחו והתבדחו מעט בדיחות של 'לכאורה' על חקירתו של אריה דרעי ורעייתו.



אחד מבני החבורה, שניאור רוזן המשיך מחבורת העליצים ללשכתו, לייבל'ה הבחין כי שם הוא העניק ראיון חג ייחודי לחזקי ברוך, האיש והחיוך, הכישרון, המצלמה וערוץ 7. לייבל'ה סבב סחור סחור סביב מקורבי רוזן ושמע כי בקרוב ישיק עזרא סדרה דוקומנטרית על חייו ופועלו של רוזן, קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים.



במרפסת המזנון הבשרי נצפתה הגברת רבקה פאלוך, האישה החרדית החזקה בלשכת ראש הממשלה, פאלוך נצפתה בשעה שסגרה חשבון מהעבר עם כתב 'הארץ' המשובח, הלא הוא חיים לוינסון. חיים נראה קשוב מאד לגברת פאלוך ובוודאי תכנן תוך כדי הרצאתה את הציוץ הבא שלו. לייבל'ה כמובן תיעד עבורכם.



לייבל'ה רחרח מאין הגיע הכתב החרוץ למזנון, ומסתבר שזמן קצר לפני כן לוינסון השתתף בפאנל ייחודי שהתקיים בפני סטודנטים לתואר שני בתקשורת מהאוניברסיטה העברית בירושלים וכלל את ה'פוליטי' של בחדרי, יעקב גרודקה, שירית אביטן כהן מעיתון 'מקור ראשון' ו-NRG ואחרון חביב, מיכאל שמש מגל"צ.



יצא לו לייבל'ה אל מחוץ למשכן הכנסת ונשם לרווחה אוויר ירושלמי נטול ריח בחירות או כל ריח פוליטי אחר, והחל להסתובב בעיר קודשינו, תושבי ירושלים בהשפעת חגיגות החמישים שנה לעיר הבירה, עדיין נראו מחוייכים מהרגיל. לייבל'ה ראה את החברים מהעירייה במנהרות הכותל, אחד מהם יוחנן ויצמן חבר מועצת העיר ולוחם מלחמת השבת, ויצמן נצפה במנהרות שהוא חובש את משקפי התלת מימד בהם רואים את בית המקדש וירושלים הקדומה.



גם חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, נציג הצרפתים בעיר, שמואל מרציאנו. תועד כשהוא צופה דרך משקפי התלת מימד בירושלים של פעם, לייבל'ה הבחין כי למרות שהאיש רגיל לעיר האורות ומגדל האייפל. בכל אופן אוחזת אותו התפעלות למראה ירושלים הזוהרת בזהב.



לייבל'ה הציץ בשעונו ובשמש שנטתה לכיוון מערב, זמן מנחה. ואכן נראה כי בסיום הטקס בכותל המערבי נכנסו ראש העיר וסגניו החרדים, צביקה כהן, יצחק פינדרוס ויוסי דייטש, לתפילת מנחה ברחבה. לעמוד התפילה ניגש יוסי דייטש לשמש כשליח ציבור. ראש העיר ברקת נעמד בצמוד לכהן שהדריכו היכן אוחז השליח ציבור, לייבל'ה שמח לגלות כי ברקת מבין שיש דברים שהחרדים יודעים יותר טוב. וכמובן תיעד לכם הכל בווידאו.



בערב חג השבועות צעד לייבל'ה סמוך לשכונת מחנה יהודה הירושלמית הוותיקה, ומי נגלה לנגד עיניו מטייל בשלווה? רב המשטרה החדש, הרב רמי ברכיהו. הרב צעד באיטיות שראשו רובו ושולחנו שקוע עמוק בתוך מכשיר הסלולר שברשותו. לייבל'ה לא הפריע לרב להביט במכשיר, בין אם אלו הודעות יח"צ חשובות, פקודות מהמפכ"ל או ברכות אותם קיבל לחג מתן תורה, לייבל'ה רק עמד מהצד וצילם, בעיקר בגלל החשש שמא יעצרו את לייבל'ה על הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.



ובערב החג, בירושלים נצפה ח"כ מיכאל מלכיאלי מעיין בכתבי יד עתיקים במהלך סיור בספריה הלאומית בירושלים. לייבל'ה תוהה האם זה בגלל האווירה של שנות ה90 שחזרה למפלגה.



לייבל'ה פונה למקורותיו של מלכיאלי, מסדרונות העירייה. ומדווח על חבר מועצת עיריית ירושלים, חיים כהן. כהן נלכד בעדשת המצלמה כשתווית עניבתו מלמדת כי הגיעה מחברה של נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ. האם יש כיוון להרחיב את יריעת השליטה? או שזו רק העניבה?



בערב חג השבועות לייבל'ה שיגר את שליחיו הנאמנים לאוקראינה שם סמוך לציון הבעל שם טוב הקדוש לאחר תפילת שחרית קיבל לייבל'ה עדכון חם על עסקה שכמעט נחתמה בין אדוארדו אלשטיין לאיש החסד חונה דייטש, יודעי דבר מספרים כי השניים שוחחו זמן רב.



ובאסרו חג שבועות צעד לייבל'ה על קיבתו המלאה לעבר 'אחוזת וגשל' בבני ברק, שם באחוזה התחתית נחגגה שמחת הברית לבנו של נחום יואל פרוש המתקרא בעולם התורה והחסידות "נוחי", לייבל'ה שמע כמה קשישים המדברים על מהות השם, הסביר לו קשיש אחד כי השם נח, ניתן לאבי הבן כיוון שהוא האדם הכי נוח בעולם. כל פונה שיבקש עזרה, נענה ברוחב לב ובמאור פנים. וכך נהפך האיש לאחד האנשים החזקים מאחורי הקלעים. לשמחה הגיעו כל המי ומי בשלומי אמונים ושאינם, ראשי מפעלים במשק - וצמרת העסקונה החרדית. לייבלה שהגיע עם קיבה מלאה מהחג החולף, לא עמד בפני התפריט הריחני והעמוס ויצא מהאירוע שהוא שבע שבעתיים.



ואם כבר הזכרנו אוכל, לייבל'ה הרי חובב חנויות אוכל כידוע, ובעיקר אוכל יהודי אותנטי. כמו 'געפילטע' ודומיו. לייבל'ה הופתע לגלות כי בבני ברק ברחוב רבי עקיבא 2 נפתחה המסעדה הנושאת את השם, arik's חומוס עם בשר. לייבל'ה זוכר את האיזור ההוא כמקום שסביבו חנויות שאיתרע עליהם מזלם, כגון חנויות ספרים למינהן או מרכזי הלבשה. והוא שמח שלאט לאט יהיה לו ולשכמותו, מה לאכול באיזור הזה. בקביעת מזוזות בחנות הנ"ל, כובד הרב חיים הורביץ, רב הסלבס. יחד עם הבעלים ארי קפלן. ולייבל'ה ניגש לדלפק המזון להזמין עבורו מנת חומוס משובחת ובשר, והופתע לגלות כי לצידם יש גם טשולנט. לייבל'ה כמובן מאחל הצלחה ושפע ברכה.



ולידיעה על קצה המזלג תרתי משמע, לאחר השבע ברכות של האסטרטג ארי גלהר, נלכד היועץ בפלאפל עוזי בירושלים, שהוא מטיב ליבו במנה אחת אפיים. לייבל'ה קצת תהה מדוע זה החתן הטרי לא אוכל בבית אוכל טרי? כך או כך, שמח לייבל'ה לגלות כי אין הבדל אצל גלהר בין הימים טרום החתונה, לאחריה. או שמא זו גם אסטרטגיה?



בשבת האחרונה ישן לייבל'ה היטב, ויותר מכל שבת. הסיבה אינה בגלל שאריות עייפות מחג השבועות , אלא כי מחר ביום ראשון עולם התורה החסידות והצלמים, יתייצבו בחתונת בנ"שק, כולם יתייצבו באירוע הצלמים החרדי, נפתלי לרר, בנו של הצלם המיתולוגי שאף מחזיק כולל בפני עצמו, ר' יהושע (שוקי) לרר. שדבר חתונתו סוקרה בהרחבה מעל גבי מדוריו של לייבל'ה. לייבל'ה אמנם לא הצליח להגיע לאופרוף אך תיעד את האבא לרר מתכונן לקידוש שנערך בשבת האחרונה בבית הכנסת המרכזי של שכונת שיכון ה' בבני ברק.



ואותו יום ראשון תהיה חגיגה גדולה בבני ברק, העסקן ואיש החסד ארי קורניצר יכניס ספר תורה לבית מדרשו של ה'היילגער רבי' האדמו"ר מויז'ניץ, לייבל'ה מזים את השמועות שנפוצו בשבוע האחרון על ביטול המעמד הנשגב עקב האיסור על הסמארטפונים וכדו', ובחסידות החליטו בגלל השמועות להרים את האירוע יותר גבוה.

מן הגורן ומן היקב

ולקראת סיום, לייבל'ה מאחל כמה איחולים ושפע ברכות חשובים במיוחד:

ראשית לייבל'ה מברך את כתב מקור ראשון מענדי גרוזמן שהצליח לספור 49 ימים ספירת העומר עם ברכה ולא פספס אף יום אחד, לייבל'ה מתפעל, קשה להיות חרדי בעיר הגדולה.

ולאיחול בלתי שגרתי נוסף, לייבל'ה מאחל צל"ש לצלם המיוחד שלומי כהן שהצליח בשבועות האחרונים להשיל 8 קילו ממשקלו, ולא, זה לא בגלל שהשאיר את הציוד הכבד בבית, שלומי עובד על ורואה תוצאות, לייבל'ה מאחל את הברכה הידועה - רד והצלח.

פינת המזל טוב

בערב החג הספיקו הרבנים והעסקנים להשתתף בחתונת בן הרב אברהם מקלב, יו"ר רשת "עץ הדעת". השמחה נערכה באולמי ארמונות חן בבני ברק. בורא עולם בקניין, השלם זה הבניין.

ברכת מזל טוב לסגן ר"ע בית שמש שמוליק גרינברג, לרגל בר המצווה לבנו. השמחה נערכה בערב החג באולם 'ראשית' בבית שמש בהשתתפות כל צמרת 'דגל התורה' .

ברכת מזל טוב ליו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית י-ם, חבר המועצה יעקב הלפרין. לרגל חתונת בנו בערב החג בכפר חב"ד.

ואפרופו כפר חב"ד העיתונאי המוכשר והחבד"י שימי סגל עורך 'שטורעם', יברמ"ץ את בנו ביום ראשון הקרוב בכפר חב"ד, לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית.

שמחה גדולה במשרד הפרסום 'גל אורן', הבעלים החביב אורן אלימלך חגג את שמחת הבר מצווה לבנו בשישי בבוקר בכפר המכביה, בהשתתפות כל המי ומי. לייבל'ה כמובן שולח מזל טוב וברכות לנחת יהודית אמיתית.

וברכת מזל טוב לראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו משה זייברט. שיזכה לראות נחת מכל יו"ח.

שמחות גם באיזור /השטריימלך/, יענקי פריד, מלך השטריימלים משם טוב, חגג את הולדת הבת בשבת ערך קידוש גדול בבית הכנסת של חסידי 'בעלזא' בבני ברק. לייבל'ה מברך שיזכו לרוב נחת ולגדלה מתוך בריאות איתנה ונהורא מעלייא.
לייבלה רכילות חרדית רבקה פאלוך מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד