י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המשטרה ל'בחדרי': "למרות החלטת השופט נמשיך בפעילות"

ביקורת קשה במשטרת ירושלים על החלטת בית המשפט שהביאה לשחרור העצורים בפשיטה על מאה שערים בערב שבת. אומרים ל'בחדרי': "חיילים חרדים מותקפים גם בערב שבת. אין שינוי בתוכניות - אנו נמשיך בפעילות יזומה"

המשטרה ל'בחדרי': "למרות החלטת השופט נמשיך בפעילות"



דיווח בערוץ 2: במשטרת י-ם זועמים על החלטת בית המשפט שלא להחליט, דבר שגרם לשחרור כל העצורים בערב שבת, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

גורמים בכירים במטה הארצי טענו לחדשות 2, כי החלטות בית המשפט בערב חג השבועות ובערב השבת אחרונה, יגרמו לכך שהפעילות המשטרתית - בסגנון "חרדקי"ם יזומים" - תיפסק.

לדבריהם, וכפי שעלה מדבריו של כתב המשטרה משה נוסבאום, המשטרה היא הגורם היחיד הפועל בחזית המאבק נגד תוקפי החיילים החרדים: "התוצאה של החלטת בית המשפט תהיה, על פי בכירים במשטרה, ששכונות כמו מאה שערים יהפכו ל"אקס-טריטוריה", בדומה לשכונות וכפרים במזרח ירושלים".

במשטרת ירושלים אומרים במוצאי שבת ל'בחדרי חרדים' כי עם כל הכבוד לבית המשפט שאינו פועל 24/7, העבירות של תקיפת חיילים ולובשי מדים מתבצעות גם בערבי שבתות וחגים. "בשלב זה אין שום שינוי בתכניות, הפעילות היזומה תימשך כרגיל".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', 14 עצורים, בהם שני קטינים, שנעצרו במבצע 'חרדקים יזומים' של משטרת ישראל במאה שערים, שוחררו עם כניסת השבת.


צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מוקדם יותר הובאו 14 העצורים בפני בית המשפט בשעה 17:22 לקראת כניסת השבת. השופט העיר כי בהתאם להוראות הדין, בית המשפט יהיה פתוח רק עד שעתיים לפני כניסת השבת או החג בלבד.

השופט הוסיף ונזף במשטרה על כך שבערב חג השבועות, ניתנה החלטה בבית משפט זה על ידי כב' הנשיא השופט אביטל חן המתייחסת למצב דברים מעין זה. וכי "בית המשפט גילה דעתו באותה החלטה אודות התנהלות זו שיש בה כדי לפגוע בניהול הליך הוגן בפרט כשמדובר בשאלת חירות", לשון השופט. בשל השעה החליט השופט שלא לדון בעניין.
משטרת ישראל בית המשפט פעילות יזומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד