כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בשביל קצת תקשורת משרד רה"מ מחלל שבת

זעם במפלגות החרדיות: משרד ראש הממשלה פרסם תגובה לכתבים, אודות הבנייה ביהודה ושומרון, בעיצומה של השבת

צילום: הדס פרוש
צילום: הדס פרוש



הקפאת בנייה דוחה שבת: לאחר שגורמים בימין, האשימו את ממשלת הליכוד והעומד בראשה בהקפאת בנייה ביהודה ושומרון, משרד ראש הממשלה פרסם תגובה לכתבים, בעיצומה של השבת שבה הוא מכחיש את הדברים.

דובר רה"מ בועז סטמבלר הגיב כי "לשכת ראש הממשלה דוחה את הטענות שהושמעו בנוגע להקפאת הבנייה באזור יהודה ושומרון. ההפך הוא הנכון. בחודשים האחרונים אושרו אלפי יחידות דיור בכל יהודה ושומרון ואושר לראשונה מזה עשרות שנים יישוב חדש. המדיניות שנקבעה בקבינט מאד ברורה – תכנון צמוד דופן ואישור תכניות כל שלושה חודשים ולא פעם בשנה כפי שנטען".

עוד הוסיף הדובר בעיצומה של השבת: "אין מי שדואג להתיישבות יותר מראש הממשלה נתניהו והוא עושה זאת תוך שמירה מושכלת גם על האינטרסים הלאומיים והבינלאומיים של מדינת ישראל".

הסאגה החלה לאחר שהתפרסם כי מועצת התכנון תאשר השבוע בנייה של למעלה מ-2,000 יחידות דיור ביישובים ברחבי הגדה ולא רק בגושי ההתיישבות.

למרות הפרסום טען ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כי "התבשרנו שוב כי ראש הממשלה בחר לדחות את רוב בקשות הבנייה של היישובים ביהודה ושומרון". דגן המשיך לצאת חזיתית נגד ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אם הקפאת הבניה הזו אכן תאושר, יהיה על הליכוד, כמי שמוביל את המחנה הלאומי לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה, שיהיה מחויב במעשים ולא רק במילים, לאידאולוגיה של המחנה הלאומי בישראל".

לדבריו, "שמונה שנים מרחו אותנו, משכו אותנו והסבירו שמיד כשיתחלף אובמה תחזור תנופת בניה ביהודה ושומרון. שוב רימו אותנו".

מהליכוד נמסר: "תמוה שלאחר שראש הממשלה נתניהו אישר רק בחודשים האחרונים קידום בנייה בהיקפים של כ-5500 יחידות דיור ביהודה ושומרון, ובנוסף את הקמתו של יישוב חדש לתושבי עמונה - דבר שלא נעשה עשרות שנים - הוא מואשם ב״הקפאה״.

"אין מי ששומר על ההתישבות יותר מראש הממשלה נתניהו. כמה פעמים עוד אפשר לחזור על האיוולת של ימין שמנסה לערער ממשלת ימין. המחנה הלאומי ישכיל לשמור על איחוד השורות למען ההתיישבות ולמען מדינת ישראל".⁠
ראש הממשלה הקפאת בנייה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד