כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תקנון התזמורות נחשף: 'רק באווירה חסידית'

עונת החתונות נפתחה, וחסידות קרלין-סטולין קובעת כללים חדשים, בכל הנוגע לתזמורות ולשירים שינוגנו בחתונות בחצר. 'בחדרי חרדים' חושף את התקנון החדש שחולק בערב שבועות לחסידים, ואשר צפוי להשפיע על הנהלים בחסידויות נוספות

תזמורת בחתונה. צילום אילוסטרציה: שוקי לרר
תזמורת בחתונה. צילום אילוסטרציה: שוקי לרר



עונת החתונות נפתחה, ובחסידות קרלין סטולין קובעים כללים ברורים לחסידים בכל הנוגע להזמנת תזמורות ושירים שינוגנו בחתונה. הנהלים הללו צפויים להשפיע גם על חסידויות נוספות.

במכתב מיוחד שהתפרסם בערב חג השבועות והגיע ל'בחדרי חרדים', נכתב במפורט התקנות אלו בעלי תזמורות יאושרו לנגן ולשיר בחתונות של הבחורים.

בחסידות מסבירים כי מדובר בתקנת הכלל לאור המצב שנוצר באחרונה שבעלי תזמורות מנגנים שירים שאינם ראויים. לכן רק בעלי תזמורות שלא מנגנים "זמורת זר" יורשו לשיר בחתונות, וכמובן השתתפות תלמידי הישיבה בשמחה תהיה רק כאשר החתן לקח תזמורת מאושרת.

"כמו שהחיים והמוות ביד הלשון כך עליית הנשמה וירידתו היא ביד הניגון, הניגון יכול לעלות את הנשמה למרומי שחקים ויכול להוריד לשאול תחתית", מצטטים בחסידות.

בתקנון התחייבויות עליהם חתמו שורת זמרים ובעלי תזמורות מופיע כי הזמרים ישירו רק שירים המושרים בחצרות החסידויות הידועות וחס ושלום שלא לשיר שירים שנתחברו על ידי זמרים שלא מקובלים עלינו כלל.







"לא לזמר שום בשום אופן ניגונים שאינם תואמים את ההוויה החסיד, והרוח של בחורים חסידיים, גם אם החיבור נתחבר על ידי "זמר חסידי" או זמר מחצר חסידי".

"הזמרים מתבקשים לעמוד על התנאים בתוקף גם אם המחותן או מישו מהמוזמנים מבקש לשיר שיר שאינו תואם".

"ניגונים חסידיים יש לנגנם בסגנון ובמקצב התואמות את רוח החסידות ולא להפכם לסגנון פרוע ובלתי ראוי על ידי מקצבים וסגנונות שאינם מתאימים גם עוצמת הדציבלים תהיה ברמה כזו שאינה מעוררת התנהגות פרועה".

"הליוויים המוזיקאליים בין של המתופף הבעל מנגן או הקלידן באווירה חסידית אוטנטית וחס ושלום לא באווירה ונדאלית או וולגארית".

גם לגבי צורת לבוש הנגנים מופיע בתקנון: "המנגנים יופיעו בלבוש והופעה הולמת, ולא ירקדו באופן שאינו ראוי והאחריות על התזמורת כולל על המתופף המלווה מוטלת על הזמר האחראי".

לסיום נכתב כי הניגונים יהיו "ניגוני שמחה ומעוררים לבטחון ואמונה ודביקות בה'".
חסידות קרלין תקנות זמרים תזמורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד