י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דו"ח תעסוקה מאכזב בארה"ב; גידול של 138 אלף משרות בלבד במאי; האבטלה בשפל של 16 שנים

מספר המשרות שנוספו לשוק התעסוקה בשלושה החודשים האחרונים היה נמוך באופן ניכר מהתחזיות ומכפי שהוערך במקור; ירידה קלה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב החודש

  • י' סיון התשע"ז
צילום: pixabay
צילום: pixabay



מספר המשרות שנוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בשלושה החודשים האחרונים היה נמוך באופן ניכר מהצפוי, אולם שיעור האבטלה ירד במפתיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2001, במסגרת דו"ח תעסוקה מאכזב בעיקרו שפורסם היום בכלכלה הגדולה בעולם.

138 אלף משרות בלבד נוספו בחודש מאי לשוק העבודה בארה"ב, והגידול בחודשיים הקודמים היה מתון מכפי שדווח במקור, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו גידול של 185 אלף משרות במאי.

174 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה באפריל, לעומת גידול של 211 אלף שעליו דווח במקור, ובחודש מאי נוספו רק 50 אלף משרות - פחות מגידול של 79 אלף משרות שעליו דווח במקור.

שיעור האבטלה ירד במפתיע במאי לרמה של 4.3% - רמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2001 - לעומת רמה של 4.4% באפריל. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יישאר במאי ללא שינוי לעומת אפריל, ברמתו הנמוכה ביותר מאז 2007.

כמו בשיעור האבטלה הרשמי (U-3), גם בשיטת החישוב המקיפה יותר (U-6) - הכוללת גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה - נרשמה ירידה בשיעור האבטלה.

שיעור האבטלה U-6 ירד בחודש מאי ל-8.4% לעומת 8.6% באפריל, כאשר השלים את הנפילה התלת-חודשית החדה ביותר מאז 2011. בחודש מאי 2016 עוד היה שיעור U-6 רמה של 9.7%. עם זאת, שיעור האבטלה המקיף עודנו גבוה במעט מרמה של כ-8% בה היה לפני המיתון הכלכלי בארה"ב לפני עשור.

שכר העבודה השעתי הממוצע טיפס במאי ב-0.2% לעומת החודש הקודם וב-2.5% לעומת מאי 2016. כלכלנים צפו עלייה שנתית של 2.6%. קצב עליית השכר השעתי עודנו נמוך מרמה של 3.5% בה היה לפני עשור, לפני המשבר הכלכלי העולמי.

מצבו של שוק התעסוקה האמריקאי גם מהווה שיקול במדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בארה"ב. החוזים על הריבית הפדרלית, המשקפים את ציפיות השוק מהריבית בארה"ב, מעניקים כעת הסתברות של 89% לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית בישיבתו הקרובה ב-13-14 ביוני, לעומת סיכוי של 91% לפני פרסום דו"ח התעסוקה, לפי נתוני CME.
שיעור האבטלה דוח תעסוקה שוק העבודה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד