י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

למרות הכל: יוון הצליחה להתחמק ממיתון

יוון עידכנה היום את נתוני הצמיחה במדינה שהגיעו ברבעון הראשון ל-0.4%, לעומת הערכות קודמות לצמיחה שלילית של 0.1%

  • י' סיון התשע"ז
יוון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
יוון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



יוון הצליחה להתחמק ממיתון אחרי שפירסמה היום את נתוני הצמיחה העדכניים לרבעון הראשון שהצביעו כי כלכלת המדינה צמחה ב-0.4% לעומת הרבעון הרביעי.

לפני כחודש פירסמה יוון את הערכות הצמיחה הראשוניות שהצביעו על צמיחה שלילית של 0.1% ברבעון הראשון, כלומר שהמדינה היתה נכנסת באופן רשמי למיתון שמוגדר כשני רבעונים רצופים של התכווצות בתמ"ג. ברבעון הרביעי של 2016 היתה הצמיחה ביוון מינוס 1.2%.

נתוני הצמיחה שפורסמו היום ביוון על ידי לשכת הסטטיסטיקה המרכזית במדינה נמוכים אמנם מהממוצע באירופה, שמגיע ל-0.5%, אך מדובר בחדשות טובות עבור המדינה. ברבעון הראשון עסקו רבות בהשפעה של דחיית תשלומי החילוץ ליוון על כלכלת המדינה, אך הנתונים שפורסמו היום מוכיחים כי יוון הצליחה להתמודד עם ההשפעות השליליות של דחיית התשלומים – ועוד ברבעון שנחשב חלש יחסית מבחינת חלק מענפי הכלכלה המסורתיים של יוון, כמו תיירות.

בלשכת הססטיסטיקה המרכזית של יוון, אלסטאט, הסבירו את הפערים הגדולים בין הערכת הצמיחה הראשונה להערכה השנייה בכך שלפני חודש הונחו לפני "נתונים מוגבלים".

יוון עדיין לא קיבלה תשלום של 6 מיליארד יורו שהובטח לה במסגרת חבילת החילוץ השלישית, אחרי שבחודש שעבר הגיעה המדינה להסכם עם נושיה ואישרה שורה של רפורמות כתנאי לקבלת החילוץ. יוון זקוקה לכסף כדי שתוכל לפרוע תשלומי אג"ח שיבשילו ביולי.
יוון מיתון כלכלי נתוני הצמיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד