י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרבי נגד אופניים חשמליות: "קנסות למי שירכב"

הרבי מויז'ניץ אסר על אופניים חשמליות: "לאחרונה נכנסו נפצעו בדרגות מאוד קשות מהכלי שנקרא אופניים... זהו כלי מסוכן ביותר שמזיק בכל אדם ולא מבחין בין נער לזקן"

הרבי מויז'ניץ השבוע. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מויז'ניץ השבוע. צילום: משה גולדשטיין



סכנת הנסיעה באופניים חשמליות הגיעה גם לחצרות האדמו"רים: לאחר תפילת ערבית הערב (מוצ"ש), קודם הבדלה נשא האדמו"ר מויז'ניץ דברים בפני החסידים אודות אופניים חשמליות, בעקבות מקרים שאירעו לאחרונה, והרבי ביקש לאסור את הנסיעה בהם.

"לאחרונה" סיפר הרבי מויז'ניץ "נכנסו אלי עם הזכרות (קוויטל מ.ו.) על ילדים, בחורים וסתם אנשים שנפצעו בדרגות מאוד קשות מהכלי שנקרא אופניים... זהו כלי מסוכן ביותר שמזיק בכל אדם ולא מבחין בין נער לזקן".

"ובכן החלטתי שהכלי נאסר בתכלית האיסור ובל יהין שום ילד או ילדה או בחור, ואפילו בחורים גדולים, לרכב על האופניים. והנני מוסר מודעה לכל מנהלי התלמודי תורה ולכל מנהלות בתי ספר שיאכפו את איסור זה בכל תוקף ויקנסו את התלמידים שמתמשים באופניים. כמובן הוראתי אינה אוסרת על המבוגרים שהם כבר אחראים ביותר על האופניים. אך לילדים ובחורים הכלי אסור".

גם האדמו"ר מסאדיגורה נדרש לכך - כפי שדווח במוצאי חג השבועות ב'בחדרי חרדים', אמר האדמו"ר בטיש נעילת החג, כי אופניים חשמליות גורמת לתאונות ומסוכנות וביקש מהחסידים להתנזר מנסיעה בהם.

אופניים חשמליות ויזניץ סאדיגורה סכנה קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד