י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסדר חוב ענק לפישמן; ישלם 400 מיליון ש"ח

פישמן בדרך לתספורת ענקית? יחזיר עד 400 מיליון שקל מתוך חוב של 1.7 מיליארד • פישמן ערב באופן אישי לחובות בסך כ-3.4 מיליארד שקל. ביום שלישי יובא הסדר החוב להצבעה באסיפת הנושים, ואם יאושר על ידם הוא יוגש לאישורו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין

פישמן, פלאש90
פישמן, פלאש90



איש העסקים אליעזר פישמן והמנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד יוסי בנקל, הצליחו לגבש בימים האחרונים מתווה של הסדר חוב במסגרתו יחזירו פישמן ובני משפחתו עד 400 מיליון שקל בשני שלבים.

על פי ההסדר, בשלב הראשון יעבירו פישמן ומשפחתו לקופת המנהל המיוחד 140 מיליון שקל, בנוסף תעביר משפחת פישמן 15 מיליון שקל לרשות המסים לצורך תשלום חובות פישמן רשתות ועל מנת לאפשר את המשך פעילותה. השלב השני ייכנס לתוקף בעוד חמש שנים, ובמסגרתו תעביר משפחת פישמן סכום נוסף של עד 260 מיליון שקל. סכום זה מתבסס על הכנסות חזויות ממכירת אחזקות בפישמן רשתות ובא.ט. אחזקות קירור. החלק הזה מותנה בכך שלחברות תוענק עתה הערכת שווי מצרפית של 40 מיליון שקל לפחות.

ביום שלישי הקרוב יובא ההסכם להצבעה באסיפת הנושים, ואם יאושר על ידם הוא יוגש לאישורו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין. המו"מ שהתקיים בחודשים האחרונים בין בנקל לעורך דינו של פישמן, שולי גולדבלט, החל לאחר התערבותו של אורנשטיין.

לפישמן עשרה נושים, בהם רשות המסים והבנקים הפועלים, דיסקונט, מזרחי, לאומי, אגוד ומרכנתיל דיסקונט. החובות של החברות פרטיות של פישמן לבנקים ולגופים הפיננסיים מוערכים ב-4.5 מיליארד שקל - מתוך זה כ-3.5 מיליארד שקל לבנקים הפועלים ולאומי.

פישמן ערב באופן אישי לחובות בסך כ-3.4 מיליארד שקל. לפי הערכות, השווי של הנכסים המשועבדים הוא כ-1.7 מיליארד שקל. בהתאם לכך, היקף חשיפתו הישירה של פישמן לחובותיו מוערך ב-1.7 מיליארד שקל - הסכום שנדון כעת בתיק פשיטת הרגל שמתנהל נגדו.

זהו הסדר החוב השני שמציע פישמן. בדצמבר הוא הגיש לבית המשפט הצעת הסדר נושים, שלפיה הוא מתחייב לשלם כ-85 מיליון שקל בלבד מתוך סכום עתק של 1.8 מיליארד שקל שהוא חייב לנושיו - כלומר תספורת של כ-95%.

במארס נענה אורנשטיין לבקשתו של פישמן והורה על כינוס אסיפת נושים בתוך חודש במשרדי הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי). השופט קבע כי במהלך האסיפה ידונו הצדדים במתווה למימוש נכסים, וכן יישקלו גם סוגיות ההכרזה על פישמן פושט רגל, מינוי נאמן לנכסיו והקמת ועדת ביקורת. אורנשטיין הוסיף כי באסיפה יישמעו עמדות המנהל המיוחד, עו"ד יוסי בנקל, הכנ"ר ופישמן עצמו. "מצופה שהדברים יתנהלו בצורה עניינית ומתוך מטרה, כאמור, למקסם את מימוש נכסי החייב וחלוקתם בין הנושים לפי סדרי הנשייה" הדגיש.
2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד