י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סאטמר מגיבה למתקפה ביומונים: "הם מפחדים"

גורמים בכירים בחסידות מהרי"י מסאטמר מגיבים הבוקר למתקפות נגד מאבק הגיוס, מסבירים מדוע בחרו ביומונים לתקוף דווקא היום - ומזכירים כיצד היה הדבר בחייו של בעל ה"ויואל משה"

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר



בעקבות המתקפה החריפה הבוקר (ראשון) בעיתונים 'יתד נאמן' ו'המבשר' כנגד עיתון 'דער איד' של חסידות מהרי"י מסאטמר, מגיבים הבוקר בחסידות לדברים שפורסמו.



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ב"יתד נאמן" כתבו כי "מאמרים המודפסים בחו"ל ע"י חוגים רשמיים, שבהם משולבים השמצות ופגיעות קשות נגד מרנן ורבנן שליט"א חברי מועצות גדולי התורה בארה"ק. (בעתון המודפס בחו"ל בשם "דער איד" נכתבו דברי בלע וסרה של ממש במועצות גדולי התורה ובגדולי וחכמי התורה וגדולי האדמור"ים - זצוק"ל ויבדלחט"א)". לדברי העיתון, "על פי הנחיית הועדה הרוחנית של "יתד נאמן" נמנענו מלצטט ציטוטים מקוממים אלה מפני כבוד התורה".

בכירים בחסידות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים כי - "מדובר בתזמון מופלא שבוע בדיוק לפני העצרת ההיסטורית המתכוננת בניו יורק של יהדות החרדית נגד גזירת הגיוס בארה"ק, ביום ראשון פרשת שלח, באיצטדיון הענק 'בארקלעי סטאדיום'".

הגורמים עמם שוחחנו תמהו על העיתוי בו בחרו לתקןף אותם, ואומרים כי "זהו נסיון נואש מצד אותם עסקני מפלגות והגיחזים בחצרות המנהיגיהם להרוס את העצרת, ולגרום שלא ישתתפו בה רבנים, אדמו"רים, וראשי ישיבות מכל החוגים, דבר שיתן אפקט אדיר לעצרת הרבבות ולמאבק נגד הגיוס".

בסאטמר מוסיפים ותוהים - "ממה מפחדים כל כך ביתד והמבשר עד שהוצרכו לפרסם מאמרי התקפה רשמיים? כנראה שהעסקנים במפלגות מפחדים מהרעש הגדול שהעצרת תגרום נגדם ושהאמת המרה על מאות חרדים שנמצאים בצבא בכפייה תצא לאור, ולכן מנסים להשתיק את זה עוד".

"אנחנו" הם אומרים "לא מתרגשים מכתבות כאלו ואחרות בעיתונות המפלגתית הציונים, זה מסורה כבר מימי הרבי ה'ויואל משה' זי"ע שהעיתונות שופכת קיתונות של בוז על חשבוננו בימי הפגנות שאירגן הרבי זצ"ל בשעתו נגד הממסד הציוני, שם גם השתתפו גדולי התורה של עולם הישיבות - פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין, ראש הישיבה הגאון רבי אהרן קוטלר, הגאון רבי יעקב קמנצקי ועוד, וזה לא מפריע לאף אחד".

בתוך כך, בשבוע שעבר התקיימה אסיפה עסקנים של הוועדה המכינה לעצרת בלייקווד, במעונו של הרב שרגא קוטלר אחיו של ראש הישיבה הגר"מ קוטלר, בהשתתפות עסקנים מרחבי העולם שהחליטו על פתיחת מטה ההסברה לעורר את דעת הציבור ולהביאם להשתתף בעצרת ההיסטורית. כבר בשבת האחרונה פורסמו בכל הריכוזים החרדים בלייקווד, ברוקלין ומונסי חומרי הסברה בשפה האנגלית.

אסיפת העסקנים בלייקווד







סאטמר יתד נאמן המבשר גיוס עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד