ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כדאי שתדעו: הכנת מצבר לרכב בימי הקיץ

טיפים חשובים שיעזרו לכם לשמור על תקינות המצבר לרכב - החלק המרכזי והחשוב ביותר ברכב שלכם

כדאי שתדעו: הכנת מצבר לרכב בימי הקיץ



כשהקיץ הישראלי מגיע הוא מביא עמו משב רוח חם אשר גורם לכולם להיסגר בתוך חדרים ממוזגים, או לחלופין, לצאת ולבלות בים. בתקופה זו אנחנו צריכים לזכור כי כשחם לנו, חם גם לרכב שלנו – ובמיוחד למצבר. המצבר הוא הכוח החשמלי המפעיל את הרכב, ובלעדיו לא נוכל לנוע ממקום למקום ולהגיע למסיבת החוף התוססת שמחכה לנו. לפיכך, כבר בבוא האביב חשוב לשים לב לחום המשפיע על תפקוד הרכב ולהכין את המצבר לקראת בואו של הקיץ.

להגן על המצבר מפני החום

אלה כמה דגשים אשר יעזרו לכם לשמור על המצבר בתקופת הקיץ:

• לפנות לטכנאי מקצועי – מצברים לרכבים זקוקים לביקורת תמידית על ידי חשמלאי הרכב, ובייחוד כאשר מגיע הקיץ החם. מומלץ לבצע ביקורת זו בכל שלושה חודשים, ובמיוחד בתקופת הקיץ, כדי שהמצבר יהיה מוכן לקראת הקיץ הקרב ובא.
• לכבות את המצבר – כל זמן שהמצבר פועל הוא מתחמם, ולכן בקיץ הוא מתחמם ביתר שאת. ולכן, אם אתם נמצאים בהמתנה ארוכה תחת השמש הקופחת, כבו את המנוע כדי לאפשר למצבר להתקרר.
• לבחון את מפלס המים – ללא קשר לקיץ, חשוב לשמור על מפלס המים במצבר. לעתים המצבר אינו פועל כראוי מכיוון שמפלס המים שלו נמוך. בתקופת הקיץ הבעיה יכולה לחזור על עצמה בגלל החום והחשש שהמים במצבר יתאדו. משום כך, חשוב לבדוק את מפלס המים ולהוסיף מים מזוקקים עד לגובה של 3 מילימטר בעת הצורך.
• להתניע את הרכב – גם אם אינכם משתמשים ברכב במשך שבוע או שבועיים, יש צורך להתניע אותו מדי 4 ימים במשך כרבע שעה. פעולה זו תשמור על הפעילות התקינה של המצבר.
• לצרוך פחות חשמל – בתקופת הקיץ מומלץ לנתק אפליקציות מולטימדיה אשר צורכות חשמל רב מדיי כמו GPS או מערכת מולטימדיה, ולהסתפק רק במערכות חשובות כמו מערכות למיזוג אוויר.

לבחור את חשמלאי הרכב

כאשר יש בעיה במצבר, בחורף או בקיץ, חשוב לפנות לחשמלאי מקצועי אשר יידע לטפל בבעיה. מיהו חשמלאי מקצועי? זהו אדם שיש לו ניסיון רב בתיקון והחלפת מצבר לרכב. על פי רוב, מדובר באדם הפועל לפי סדר עבודה מסוים כאשר הוא ניגש לבדוק מצבר. כמו כן, על החשמלאי לנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים בבואו לבדוק את המצבר. זאת משום שהמצבר מכיל חומרים רעילים כמו חומצה או גז מימן דליק. תוכל לחפש חשמלאי מומלץ באתרי האינטרנט או בפורומים השונים העוסקים בתיקון רכב, או לשאול חברים ומכרים לגבי חשמלאי רכב טוב שהם מכירים.

סוגי המצברים

המצברים נבדלים זה מזה במאפיינים שונים. מצבר לרכב יכול להגיע בקיבולת של 60 אמפר או בקיבולת של 80 אמפר. הסוג הראשון מיועד לרכבים קטנים אשר אינם צורכים הרבה דלק ויש להם מנוע קטן. הסוג השני מיועד לרכבים גדולים יותר, מן הסתם. כמו כן, מצברים זולים יותר פועלים על שילוב של מים וחומצה, ולכן הם מחזיקים מעמד עד 4 שנים. מצברים הפועלים על ג'ל הם מצברים חזקים יותר ויכולים להחזיק מעמד אף 15 שנה.

לקניית מצבר וייעוץ חינם בקרו באתר http://www.matsberim.org.il/
מצבר לרכב מצברים טכנאי מקצועי חשמלאי רכב כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד