י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צלם העיתונות מספר: "ראו שאני מתעד את האלימות - והשכיבו אותי על הרצפה"

צלם העיתונות משה בלוי שתיעוד התקיפה האלימה שחווה פורסם ב'בחדרי חרדים' והסעיר את הרשת, מספר בראיון מיוחד את השתלשלות האירועים ביום שישי האחרון, בפרובוקציה שחוללה המשטרה ברחובות מאה שערים • "סבלתי כאבי תופת"

שוטר סמוי גורר ילד מדמם ברחובות מאה שערים. צילום: מחאת החרדים הקיצונים
שוטר סמוי גורר ילד מדמם ברחובות מאה שערים. צילום: מחאת החרדים הקיצונים



אלימות המשטרה ביום שישי האחרון בשכונת מאה שערים בירושלים ממשיכה להסעיר את הרחוב החרדי, בדרישה לחדול ממבצע "חרדקים יזומים" ומהפעלת אלימות נגד ילדים ועיתונאים, ומציאת דרכים יעילות ולא אלימות לחסל את תופעת המחאה נגד החיילים החרדים.

באחד הסרטונים שעוררו תגובות נזעמות ברשת ופורסם ביום שישי ב'בחדרי חרדים', נראים שוטרים מתנפלים על צלם העיתונות משה בלוי, שתיעד את אלימות המשטרה ברחוב מאה שערים. מעדותו של הצלם ל'בחדרי חרדים' עולה כי השוטרים הבחינו שהוא צלם עיתונות ואף איפשרו לו לתעד את הפעילות, אך משהבחינו כי במצלמתו תיעוד לאלימות הקשה שהפעילו כלפי ילדים ועוברי אורח - התנפלו עליו, היכו אותו, אסקו והחרימו לו את ציוד הצילום. בהמשך, לאחר ששוחרר ממעצר, טענו במשטרה כי כרטיס הצילום אבד.

סרטון המעצר האלים של הצלם

משה בלוי מספר על מהלך העניינים בראיון ל'בחדרי חרדים': "הייתי בשכונת מאה שערים, וכששמעתי צעקות 'חרד"ק' התקרבתי למקום והתחלתי לצלם את הנעשה. כאשר החייל החל לזוז לכיוון כיכר השבת ממאפיית ברזיל ברחוב מאה שערים, החלו להגיע כוחות יס"מ ובילוש בכוחות גדולים, והחלו לבצע מעצרים ללא כל סיבה - לולי זה שאנשים דרשו מהם להסתלק".

לדבריו, "כשהשוטרים לקחו את שני העצורים הראשונים לנידת של היס"מ, צילמתי את הנעשה - כאשר אחד הבלשים מנסה להסתיר ממני את הכנסת העצורים לניידת - לפתע הגיע אדם בלבוש אזרחי עם חולצה אדומה, הפיל אותי לרצפה וחטף ממני את המצלמה, לאחר מכן השוטרים אזקו אותי, תוך כדי שהיד שלי מסובבת מאחורי הגב, דחפו אותי לתוך הניידת בעוד אני סובל מכאבי תופת".

בלוי ממשיך ומתאר - "לאחר נסיעה של חמש דקות בתוך הניידת הורידו אותי ועוד שבעה עצורים במשרדי הימ"ר בירושלים שליד בית המשפט השלום. בימ"ר אמרו לנו שכאן זה הבית שלנו, והשיבו אותנו על הרצפה עם אזיקון במשך שלוש וחצי שעות, לא נתנו לנו לשתות או ללכת לשירותים. לאחר מכן הורידו אותנו לבית המשפט בשעה 5:10 - אחרי שישבנו מ-13:00 במעצר - ללא יכולת לעשות כלום. בבית המשפט נזף השופט בביקורת על המשטרה, ושחרר אותנו עשר דקות לאחר כניסת השבת. הבוקר הגעתי לחקירה נוספת במשטרה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתום החקירה הגישו לבלוי במשטרה מסמך המפרט את העבירות בהן הוא חשוד, בין השאר - תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ובעלבת עובד ציבור. מתיעוד מעצרו הברוטלי של בלוי לא נראה כי הוא תקף שוטר או ניהל עם השוטרים שיג ושיח כלל בטרם נעצר באלימות על ידי המשטרה.





משה בלוי מאה שערים אלימות המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד