כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הדסה זוכה לגיבוי מלא של עסקני הרפואה החרדיים

בפגישה שיבחו העסקנים את התנהלות 'הדסה' הפועלות בראש שדרת הרפואה בצורה מקצועית וע"פ כל דקדוקי ההלכה * מנכ"ל המרכז הרפואי ''הדסה" פרופ' זאב רוטשטיין : ארגוני החסד הרבים הפועלים ב'הדסה' עושים פעילות חשובה ומבורכת. אני מצדיע לכם ומברך אתכם. דלתי פתוחה עבורכם לכל דבר ועניין ואשמח תמיד לעזור"

הדסה זוכה לגיבוי מלא של עסקני הרפואה החרדיים
בחדרי



בתום פגישה בת שעה בהשתתפות נציגים בכירים של יועצי הבריאות מכל הזרמים של המגזר החרדי, זכה מנכ"ל 'הדסה' זאב רוטשטיין לגיבוי מלא למהלך לשיקום המחלקה ההמטו אונקולוגית אותו הציג במסגרת מסיבת עיתונאים.

לאחר סאגה נוראית, שנמשכה כבר כ- 6 חודשים- בעקבות התפטרותם של שישה רופאים, שלווה תוך יצירת אווירת משבר רווית תקשורת מכוונת ומשמיצה, כינס המנכ"ל של המרכז הרפואי 'הדסה' זאב רוטשטיין את כל מנהלי ויועצי ארגוני החסד והרפואה הרבים מהמגזר החרדי שעוסקים יום יום בעזרה רפואית לשיחה המבטיחה את צעידת בית החולים קדימה ונסיקתו לרמות מקצועיות חדשות אשר כל מפריע לא יכול לו. בואם של כל עסקני הרפואה. כמו כן, אנשי קשרי מהקהילה מקופות החולים במגזר החרדי לפגישה עם מנכ"ל בית החולים ביום זה, ביטאה מעל הכל את התמיכה מקיר לקיר לו זוכה הנהלת 'הדסה' ובראשו המנכ"ל אשר מסורים בראש ובראשונה לבריאות והצלת חיים בצורה המהירה והמבטיחה ביותר.

בישיבה, אמר המנכ"ל רוטשטיין: " חשוב לי לציין, כי טענות הרופאים הנוטשים השתנו במהלך התקופה. כנגד כל אישור שניתן להם לדרישה מסוימת הועלתה טענה חדשה. חוסר אמון בהנהלה, יחסי עובד מעביד לא ראויים, לחץ עבודה בלתי נסבל, חוסר בכח-אדם וטיפולים בילדים הנעשים במחלקת המבוגרים, ואפילו טענות בצע כסף בדמות טיפול "מועדף" בתיירות מרפא הועלתה ועפה בתקשורת בווליום גבוה. אל מול תוכנית הנטישה המדוברת והמאורגנת בקפידה שתוכננה כ"מעבר כל צוות המחלקה לבית חולים שערי צדק", לא צלחה דרכי, לא למנוע אותם מהצעד הנוראי הזה, ולא לנהל קו הסברתי שיקל ולו במעט את המיוחס לי כגורם להתפטרות הקולקטיבית הזאת. אני מניח שאיני היחיד שהטלטל בין ייאוש לתקווה בניסיון לעשות ממש הכל כדי לבטל את רוע הגזירה, או גם לרדת לעומק ולפצח את חידת החלטת הנטישה של 6 רופאים איכותיים ומסורים שמשאירים את הילדים ואת כל הקריירה שלהם מאחור, תוך סירוב מוחלט לכל הצעה או גישור שישאירם כאן בהדסה. אגב, אני חייב לציין שלא ראיתי אף פעם שר בישראל שיכנס לסוגיה של מספר עובדים בודדים באופן כל כך אישי כמו השר ליצמן, והשקיע כל כך הרבה מאמץ בשיחות אישיות עימם ובניסיונות תווך רגישות שנדחו אחד לאחד. גם פרסום מכתבו של השר ליצמן, שבו הוא מתחייב לרופאים המתפטרים לשמור על עקרונותיהם בסדרת הנחיות מחייבות, נדחו על ידם במילים פוגעניות".

"הובאתי להדסה משיבא בפברואר 2016 למטרה אחת ויחידה – ביצוע שינוי קרדינלי. בניית בסיס איתן להדסה לשנים הבאות שיביא לשינוי בשירות לציבור כולו, שינוי כלכלי, וקביעת מטרות אסטרטגיות לטווח הקצר והארוך, שמטרתם הבראת הדסה רפואית וכלכלית, כשהפירוש לציבור הוא מיקסום התועלת לציבור הנזקק לשירותי בית החולים".

"במהלך השנה וחצי האחרונות מאז הגעתי" הוסיף רוטשטיין, "שיפרנו לעין ערוך מצב הדסה, החלפנו את הציוד הרפואי שקיים כאן, הגדלנו את מספר מכשירי ה- MRI וה- CT, רכשנו טכנולוגיות מאוד מתקדמות, מצאנו פתרונות אשפוז נוחים הגברנו את הפעילות הציבורית על חשבון הפרטית, הבאנו מומחים בעלי שם עולמי להדסה, הקמנו מועדון חברים "הדסה שלי" המונה כיום למעלה מעשרת אלפי חברים והיד עוד נטויה, אנו עמלים להפוך את השירות שניתן פה לדיגיטלי ונגיש לכל ואף הקמנו מרכז חדיש ונוסף ברמת גן "הדסה מדיקל" שם ניתנים, בין היתר, שירותי רפואה מונעת, בדיקות סקר מנהלים וניתוחי עיניים במטרה לשרת גם את תושבי המרכז. הציבור הגיב באופן מאוד חיובי לשיפור שחל בהדסה ואנו רואים את חזרתו לטיפולים בהדסה, תוך כדי שגם כלכלית אנחנו מתייצבים".

בשורת הבשורה לילדי המחלקה שננטשה, סיפר המנכ"ל : "לשמחתי הצלחנו למצוא מחליף מאוד ראוי למנהל המחלקה פרופ' וינטראוב. ד"ר גל גולדשטיין הצטרף להדסה בתחילת חודש מאי, ובשקט המאפיין אותו, ברצינות, ובידע הרחב שלו בתחום, הוא חופף את פרופ' וינטראוב ביומיום בטיפול בילדים בהדסה, באופן בו מובטח רצף טיפולי לכל ילד הממשיך בטיפול בהדסה".

"למחלקה מצטרף כבר ביום ראשון, פרופ' יוסי לבר שהוא מגדולי ההמטו-אונקולוגים בעולם. לצוות של ד"ר גל גולדשטיין, פרופ' יוסי לבר, ד"ר פולינה סטפנסקי וד"ר הודיה כהן, יצטרפו כבר ביום ראשון מומחי שיבא להמטו-אונקולוגיה והשתלת מח עצם בראשותו של פרופ' עמוס תורן, לצוות תצטרף גם ד"ר איריס קוונצל משיבא. כמו גם מומחים יועצים למחלות מסויימות מספר פעמים בחוד"ש.

בסיום, אמר רוטשטיין לעסקני הרפואה החרדים, "ארגוני החסד הרבים הפועלים בהמרכז הרפואי הדסה עושים פעילות חשובה ומבורכת. אני מצדיע לכם ומברך אתכם. דלתי פתוחה עבורכם לכל דבר ועניין ואשמח לעזור"

בישיבה, אמר הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי 'הדסה': "המהפכה הגדולה בבתי החולים של 'הדסה' בכל הנוגע לציבור הדתי והחרדי , מצטרפת למהפכה המקצועית שמוביל המנכ"ל המסור פרופ' רוטשטיין והיא ניכרת לכל מי שבא בשערי אחד מבתי החולים, הדסה עין כרם או הדסה הר הצופים. בכל הנוגע לכשרות המזון הנעשית באופן המחמיר ע"י משגיחים יר"ש מומחים כמו בכל עניני השבת שבתי החולים התאימו את עצמם לחומרות ההלכה. היום כבר כל הציבור החרדי יודע שב'הדסה' הוא מוצא אוזן קשבת לכל דבר ועניין. יש כאן לכל הצוות כבוד והערכה לציבור החרדי ברוך ה', וב"ה כל גדולי התורה וההלכה סומכים את ידיהם ומוקירים את כל הנעשה כאן".

בישיבה נכחו העסקנים הרפואיים: הרב יחזקאל בראון והרב שמעון בראון מארגון "יד אברהם", הרב אהרן וינגרטן ארגון "דרכי מרים", הרב אברהם חיים חשין מארגון "שערי מרפא, הרב משה שלזינגר, מנהל המגזר החרדי ב'מכבי', הרב נתי בקר מנהל מרכז רפואי 'מכבי' רמת שלמה י-ם, הרב שמעון ליכטנשטיין והרב ישראל מינקה, מעסקני חסידות גור, הרב מרדכי אייכלר מחסידות בעלזא והרב אליהו פריד מסאטמר.













רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד