י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תקיפת החיילים: מה דעת האדמו"ר מ'תולדות אהרן'?

על רקע אירועי תקיפות החיילים במאה שערים ומבצעי "חרדקים יזומים" שנערכו ע"י המשטרה בשכונה, נזכרים ותיקי חסידי 'תולדות אהרן' בדבריו של האדמו"ר שתקף אותם בשיחה מיוחדת כשהוא מכנה אותם "שוטים, בהמות"

מהומות סביב תקיפת חיילים במאה שערים. צילום: החדשות החמות
מהומות סביב תקיפת חיילים במאה שערים. צילום: החדשות החמות



אין חדש תחת השמש: על רקע אירועי תקיפות החיילים במאה שערים ומבצעי "חרדקים יזומים" שנערכו ע"י המשטרה בשכונה, נזכרים ותיקי חסידי 'תולדות אהרן' - שעוד זכו להיות מונהגים תחת האדמו"ר הקודם מ'תולדות אהרן', ר' אברהם יצחק קאהן בעל בעל ה'דברי אמונה' זצ"ל, אביהם של האדמו"רים מ'תולדות אברהם יצחק' ו'תולדות אהרן' שליט"א - שכבר בעבר היו קיצונים מאנשי מאה שערים שתקפו חיילים במאה שערים, והאדמו"ר זצ"ל תקף אותם בשיחה מיוחדת כשהוא מביא את דבריו של האדמור ר' יואל מסאטמר זצ"ל, ומכנה אותם "שוטים, בהמות".

בשיחה שנשא הרבי בט"ו באב תשמ"ג, אמר הרבי לחסידיו: "האם אפשר ללכת ולריב עם אפיקורסים, מינים?! הרבי מסאטמאר אמר לי כמה פעמים, הוא אמר לי בעצמו, מתי שהיו המחאות מחוץ לעיר בנוגע לחילול שבת, "הם אינם יודעים שאנו שבויים אצלם?! כאלה בהמות, שוטים! עוברים שם חיילים, הם הולכים לצעוק עליהם, ועוד גם זורקים אבנים, איזה טענה יכולה להיות להם? שבמאה שערים אסור לאפשר להם להכנס? האם מאה שערים זה שלנו? אנו צריכים לשמוח שנותנים לנו להכנס למאה שערים. צריכים לשמוח שנותנים לנו מנוחה!

האדמו"ר רבי אברהם יצחק קאהן זצ"ל, בעל ה'דברי אמונה'. צילום: ויקיפדיה



"כשהוקמה המדינה, הבריסקר רב מסר את נפשו שבתלמודי התורה הם לא יתערבו, הם רצו לעשות חינוך חובה, ושבתלמוד תורה גם יצטרכו ללמוד את הלימודים שלהם, זה לקח לו בצורה קשה ומרה עד שהוא הצליח את זה לפעול, שבתלמודי התורה שלנו הם לא יתערבו, שבתלמודי התורה שלא נוטלים כסף שהם יאפשרו להם לנהוג כרצונם.

"הללו רוצים לשבור זאת. הם לא יכולים רח"ל לשבור את תלמודי התורה? הם יכולים להעמיד שוטר בשני הצדדים של הבנין, ולא להרשות חלילה שום תלמוד תורה, ולבטל חלילה את הישיבה, האם הם אינם יכולים לעשות זאת רח"ל? שהקב"ה שלא יתן להם שום כח, לא תעשנו ידים תשועה, מה שהם רק יכולים לעשות, מי יודע מה הם חושבים לעשות, רק אנחנו צריכים לקבל על עצמנו עול גלות, הקב"ה זרק אותנו בגלות המרה והחשוכה הזו, ורק הקב"ה בעצמו יכול להושיענו.

"באים כאן כאלה בריונים, הם הולכים בדרך של הבריונים, זה היה הדרך של הבריונים, זה בדיוק היה הדרך של הבריונים, הם הבינו יותר טוב מחכמי הש"ס, היו אז גם כן בריונים דתיים פרומער'ס, הם אמרו שהם לוקחים את עצמם ובאים עבור כבוד שמים, עבור הדת "פרומקייט", וש"אסור להתכופף לפני עובדי העבודה זרה הללו, צריכים ללכת לשבור להם את העצמות, צריך להרוג אותם".

"אותו הדבר גם היום, היום גם הם טוענים שעם אבנים יוכלו ללכת ולריב עם השוטרים, אבל כמו שהם אמרו, שעל כל כך הרבה מיליוני ערבים הם [הציונים] יכולים להשתלט ולנצח, וכאן על כמה נטורי קרתא הם אינם יכולים להשתלט ולנצח? הם לא יכולים לא יכולים למצוא עצה עליהם? רק צרות הללו מביאים לנו! זה לא דרך התורה! זה לא היה, אף פעם לא ראו כזו התנהגות, לא היה דבר כזה. שאלתי במיוחד את ר' אורי בלויא, אבא שלך זרק פעם אבן? הוא אמר לי: לא! היכן ראו זריקת אבנים? מי ידע מזריקת אבנים? למחות צריכים, צריכים ללכת להפגנות וצריכים למחות, אבל לא לזרוק אבנים ולא לזרוק זבל. איך מותר לזרוק זבל? למעלה בבתים ישנם ילדים קטנטנים בני חודש וחודשיים ושלושה חדשים, והזבל הזה רח"ל מביא מחלות. הגמרא בלא יחפור מביאה שלזרוק זבל צריכים לצאת מחוץ לעיר, הרחק מהעיר, ועוד לשרוף זבל? כל דבר שנופל בראש של מישהו הוא עושה בלא לשאול את אף אחד" אמר האדמו"ר זצוק"ל.

שיחתו המודפסת של האדמו"ר זצ"ל בשפת האידיש



תולדות אהרן דברי אמונה מאה שערים חיילים קמפיין החרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד