ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כחלון נגד בחורי הישיבות; הנציגים החרדים לא מתכוונים לוותר

מאמצי הנציגים החרדים לטובת בחורי הישיבות נכשלו היום שוב. ועדת השרים לחקיקה דחתה, בפעם השנייה, את הדיון בהצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, בשל התנגדות משרד האוצר שטען כי החוק יעלה למדינה 60 מיליון שקלים • מעקב 'בחדרי חרדים'

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



מעקב "בחדרי חרדים": שוב כישלון לנציגות החרדית בכנסת. ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום, בפעם השנייה, את הדיון בהצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, שבאה לצמצם את אפליית בחורי הישיבות, על ידי הענקת סבסוד גם להם, כפי שסטודנטים מקבלים, בתחבורה הציבורית.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שמנע את אישור הצעת החוק, הוא משרד האוצר והעומד בראשו השר משה כחלון, שמתנגדים לה, בשל העלויות הגבוהות שיגררו בעקבות אישורה, לדבריהם מדובר בכ-60 מיליון שקלים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי יוזם הצעת החוק ח"כ אשר הצליח לגייס את כלל הח"כים החרדים, הן מש"ס והן מיהדות התורה, והוא מתכוון להיאבק עד קידומה.

אשר אמר היום בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "אני פועל עם ראשי המפלגות החרדיות מול שר האוצר כחלון", לדבריו, "למרות רצונם של פקידי האוצר להוריד את ההצעה מסדר היום - אנו נחושים לעצור את האפליה נגד בחורי הישיבות שלא במקומה", אשר טען כי "לכן הבענו את הסכמתנו לדחות בשבועיים נוספים על מנת להגיע להבנות עם שר האוצר".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים כי עוזריו של שר הפנים אריה דרעי, שנאבק בנושא יחד עם ח"כ אשר, פועלים מול משרד האוצר, בניסיון להגיע להסכמות סביב התקציב שיידרש לעצירת אפליית תלמידי הישיבות.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", דרעי גם הוביל את המהלך לדחות לפני שבועיים את הדיון על הצעת החוק בוועדת השרים וזאת במטרה להגיע להסכמות מול משרד האוצר, מה שלא אירע עד עתה.
כאמור, הצעת החוק שיזם ח"כ אשר באה לתקן עוול ואפליה בקרב בחורי הישיבות, שלעומת כל בני גילם הלומדים בבתי ספר, במכללות, באוניברסיטאות ואפילו במוסדות להכשרה מקצועית - הם לא זכאים לסבסוד בתחבורה הציבורית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "דוח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי (דוח ועדת טרכטנברג) המליץ על הוזלת תעריפי נסיעה לאוכלוסיות ייעודיות באמצעות צמצום עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות זכאיות ובהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, כך שהיקף ההנחה תעלה לרמה המקסימאלית הקיימת בתחבורה הציבורית, (קרי, 50% בדומה לדמי הנסיעה עבור אזרח ותיק)".

"בנוסף, הומלץ לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי הרחבת ההנחה ל-50% לסטודנטים העושים שימוש קבוע בתחבורה הציבורית בכל הקווים, לרבות ברכבת ישראל".

עוד נכתב כי "בהתאם למסקנות הוועדה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הרחיב את זכאות הסטודנטים לדמי נסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור מופחת בטווח שבין 30%-50%. יחד עם זאת, כיום סטודנטים הלומדים במוסדות רבים אינם זכאים להנחה בדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית על אף שמדובר באוכלוסייה ייעודית העוסקת בלימוד ואינה משתכרת. מטרת הצעת החוק היא להרחיב את מעגל הזכאות לכלל הסטודנטים".
תחבורה ציבורית משה כחלון יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד