י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתווה הכותל: השר הדתי מציג עמדה קיצונית

השר אורי אריאל שיגר מכתב לרבנים הראשיים שבו הוא משרטט להם את "מתווה הכותל" החדש שגיבש לאחר התייעצות עם רבותיו

אורי אריאל. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אורי אריאל. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



לאחר שראשי המפלגות החרדיות, הבהירו בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם נחושים לבטל את מתווה הכותל המעניק לרפורמים אחיזה בכותל המערבי, ולאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים" כי נתניהו הציע להם שהמתווה לא יבוטל וכי ביצועו יידחה, השר אורי אריאל שיגר מכתב לרבנים הראשיים, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, שבו הוא משרטט את המתווה האישי שלו, שיעשה סדר במקום.

אריאל כתב כי "בהמשך להתייעצות שהתקיימה בלשכתכם ביום חמישי כ"ב באייר, בהשתתפות השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, בה הודעתי לכם שאין לי עדיין התייחסות להצעות שעלו באותה ישיבה, לאחר שקיימתי התייעצות עם רבותיי להלן עמדתי".

לדבריו של אריאל, "על הממשלה לבטל את ההחלטה על מתווה הכותל מאחר והחלטה זו ניתנה בלא סמכות ואינה חוקית ובמיוחד שנעשתה שלא בהתייעצות עם הרבנים הראשיים ומאחורי גבם".

עוד הוא הוסיף בהצגת עמדתו ועמדת רבותיו, "הרב הממונה על הכותל הרב שמואל רבינוביץ, יפעל לאכוף את סמכותו בכל האיזור שהוכרז כמקום קדוש לרבות החלק הדרומי של הכותל המערבי המכונה קשת רובינסון".

"לא תתאפשר תפילה ברחבת הכותל ללא מחיצה בין גברים לנשים כמקובל מדורי דורות בכל קהילות ישראל שומרות תורה ומצוות. על רב הכותל לאכוף דבר זה", הוסיף השר במכתבו לרבנים הראשיים.

דרישה נוספת הוא הציג: "אני ממליץ לאמץ את חוות דעתו של עו"ד זאב שרף בנוגע לסמכותם של הרבנים הראשיים, לדרוש משר הדתות להתקין תקנות על מנת לאכוף עמדת ההלכה ברחבת הכותל כפי שהוצגה בשעתו ע"י הרבנים הראשיים הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו".

לסיום הבהיר כי "כפי שהצבעתי בשעתו נגד מתווה הכותל אני אפעל לגבות את דרישת הרבנות הראשית משר הדתות בכל דרך אפשרית".

כאמור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בפגישה עם ראש הממשלה הציגו החרדים עמדה ברורה ועקשנית נגד המתווה ובעד ביטולו, אולם נתניהו הציע להם ללכת על מסלול אמצעי - שהממשלה לא תחליט לבטל לחלוטין את המתווה שהתקבל בהחלטת ממשלה, אלא תקבע להקפיא ולעכב אותו. הצעת נתניהו, כך נראה, מבקשת לחמוק מלחצי הרפורמים ולמנוע מהם לעורר מדנים סביב הסוגייה, מה שיגרם לכאורה באם המתווה יבוטל כליל.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי לאחר שנתניהו הציע את הצעתו הוא ביקש מהבכירים החרדים להפנות את השאלה לרבני הסיעות ולרבנים הראשיים, ולנסות לשכנע אותם לתמוך בהצעתו הפשרנית.







מתווה הכותל אורי אריאל רבי דוד לאו רבי יצחק יוסף רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד