י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שמים עין? נדחה דיון על חוק מצלמות בגני ילדים

90% מתיקי התלונות נגד גננות שנהגו באלימות נסגרים מחוסר ראיות. יו"ר ועדת זכויות הילד יזמה חוק להצבת מצלמות בגני ילדים, מעונות, מוסדות סיעודיים ועוד. האם החוק יעבור?

שמים עין?  נדחה דיון על חוק מצלמות בגני ילדים
pixabay



אתמול (ראשון) עלתה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ביוזמת יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון, לפיה יותקנו מצלמות בכל המוסדות בהם שוהים ילדים וחסרי ישע כגון מעונות, פעוטונים, גנים, מוסדות סיעודיים, מעונות חוסים וכו'. באופן מפתיע החליטו השרים לדחות את הדיון למועד מאוחר יותר.

אמנם רק לפני זמן קצר לאחר עוררה ח"כ שאשא ביטון סערה עם חוק שהובילה בנוגע לילדים שנשכחים ברכב, וביקשה להעביר אחריות כלפי הגננות, עד שהגיעו לפשרה, אולם במקרה הנוכחי מדובר בהצעת חוק שיכולה להגן על ילדים וקשישים וכן אנשים מוגבלים במוסדות – שסובלים לא אחת מגילויי אלימות. מבדיקה קצרה עולה כי 90% מהתלונות שהוגשו נגד גננות או סייעות על אלימות כלפי ילדים, נסגרו בשל חוסר ראיות, אף שהיו מקרים עם הוכחה בולטת של פציעה –
שנגמרה בעדות של הגננת כי הילד נפל וכד'.

"כמה כתבות וחקירות עוד צריך, כדי שנבין שיש פה כשל מערכתי בהגנה על חסרי הישע"? כתבה שאשא ביטון בדף הפייסבוק שלה." אין בכוונתי לוותר או להרפות ואמשיך להילחם בכל הכח. זו חובתנו. בסוף זה יקרה, בסוף ירד האסימון... בתנאים הנוכחיים, אין למערכת כלים ויכולת לאמת חשד לאלימות ולהתעללות מצד אנשי צוות כלפי חסרי ישע. לכן, הצעת החוק תתן מענה לחוסר בראיות המספיקות להעמדה לדין, תגביר את הפיקוח ותחזק את תחושת הביטחון של המטופלים ומשפחותיהם, שחלקן איבדו מזמן את אמונם במערכת.

כמו כן חשוב להדגיש כי בהצעת החוק יש גם משום הגנה על אנשי הצוות עצמם מפני תלונות שווא, וגם במקרים כאלה נתקלנו. ולגבי סוגיית הפרטיות - גם לכך נותנת ההצעה מענה מאוזן אך חשוב לזכור - ביטחון ילדינו הרכים, כמו גם ביטחונם של הורינו המבוגרים, אינו הפקר וכאשר הוא מונח על כף המאזניים אל מול השמירה על הפרטיות שלהם ושל הגננות והמטפלים, לי התשובה ברורה. ההגנה עליהם מכריעה את הכף!"

להצעה מתנגדת מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, בטענה כי מצלמות יפגעו בזכויות הפרט של הגננות והילדים וכן תיווצר אווירת עוינות וחדש נגד אנשי חינוך.
גן ילדים מצלמות אלימות גננות יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד