כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מזעזע: שבעה רוכבי אופנוע נהרגו תוך עשרה ימים

דו"ח אור ירוק מגלה: מתחילת 2011 נהרגו 10 רוכבי אופנועים בתאונות דרכים, 7 מהם בשבוע וחצי האחרון • מנכ"ל אור ירוק: האחריות מוטלת גם על הרוכבים וגם על מדינת ישראל

מזעזע: שבעה רוכבי אופנוע נהרגו תוך עשרה ימים
עוזי ברק

בשנת 2011 נהרגו עד כה 10 רוכבי אופנועים, 7 מתוכם בשבוע וחצי האחרון, שהיה קטלני במיוחד. בשנת 2010 נהרגו 45 רוכבי אופנועים בתאונות דרכים, עליה של 32% בהשוואה לשנת 2009. חלקם של רוכבי האופנועים שנהרגו בתאונות דרכים (12%) בשנת 2010 גבוה פי שלושה מחלקם בצי הרכב (4%), כך עולה מדו"ח שפרסמה היום עמותת אור ירוק, המבוסס על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ומאגר הנתונים IRTAD.

מן הדו"ח עולה בנוסף, כי מדי שנה נהרגים בישראל בממוצע 38 רוכבי אופנוע, כשליש מתוכם הם רוכבים צעירים. בין 2000-2009 נהרגו 380 רוכבי אופנועים בישראל.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אמר כי "העלייה החדה במספר רוכבי האופנוע ההרוגים בשנת 2010 מייצגת 45 רוכבי אופנועים אשר סביר להניח כי את חלקם לפחות ניתן היה להציל. רוכבי האופנועים מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון גבוה וזאת מסיבות רבות ומגוונות: ההגנה המועטה יחסית שמספקים הכלים הללו לרוכבים, ההכשרה הלא מספקת, התנהגות הנהגים והרוכבים עצמם. לא מדובר בבעיות ייחודיות למדינת ישראל או בבעיות, אשר לא ניתן לפתור אותן. מה שחסר בשרשרת הינה חוליית היישום: על כל רוכב מוטלת האחריות האישית לביטחונו, אולם על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לרוכבים כלים לנהיגה בטוחה ותנאים אשר יגנו עליהם בקרות התאונה."

ממצאים נוספים העולים מן הדו"ח ניתן ללמוד כי ישראל נמצאת במקום הרביעי מבין 24 מדינות שנבדקו, באחוז רוכבי האופנועים מכלל הרוגי תאונות הדרכים. עוד עולה מהדו"ח כי בכל קילומטר וחצי נתקל רוכב האופנוע בסיכון. הסכנות הנפוצות ביותר לרוכבים – כביש משובש ועקומות חדות. בין השנים 2000-2009 אחוז האופנועים בישראל מכלל צי הרכב נשאר קבוע ועמד על 4%. יחד עם זאת, בשנים אלה עלה מספר רוכבי האופנועים שנפגעו בתאונות דרכים ב-10%. נתון מדהים נוסף הוא שיותר ממחצית מתאונות האופנוע הקטלניות בישראל מתרחשות בדרכים הבין-עירוניות וכי סוג התאונה השכיח שבה רוכבי אופנועים נהרגים או נפצעים קשה היא תאונה מסוג התנגשות חזית-צד. עוד ניתן ללמוד מהדוח כי 30% מהתאונות שבהן רוכבי אופנועים נהרגו או נפצעו קשה הן תאונות עצמיות וכי סוגיית סוג הקסדות התקניות לשימוש בישראל אינה ברורה מספיק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד