י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה בעולם הערבי: ארבע מדינות נגד קטאר

קרע בעולם הערבי: ‏סעודיה, איחוד האמירויות, מצרים ובחריין הודיעו על ניתוק כל היחסים עם קטאר בשל התמיכה באיראן, חמאס, וגורמי טרור נוספים, מדובר גם בניצחון גדול לטראמפ

דרמה בעולם הערבי: ארבע מדינות נגד קטאר
תושבי קטר. אילוסטרציה צילום: רויטרס



דרמה בעולם הערבי. בהודעה משותפת שמסרו סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות, בחריין ותימן הבהירו המדינות, שהן מנתקות את יחסיהן הדיפלומטיים עם נסיכות קטאר. סעודיה לא בזבזה זמן והודיעה כי על אזרחיה לעזוב את קטאר תוך 14 יום.

לטענת סעודיה "קטאר תומכת בארגוני טרור שמנסות להשפיע על אזרחי מדינות מוסלמיות שונות להפיל את הממשלות המכהנות במדינה, ובכך לפגוע ביציבות במזרח התיכון, בנוסף לטענת הסעודים בתקשורת הקטארית מסיתים ללא גבולות נגד סעודיה".

משרד החוץ הקטארי הגיב לצעד הדרמטי ומסר: "אלו טענות שקריות וחסרות בסיס, אנחנו לא נבהלים ומממשיכים בשגרת חיינו".

זהו צעד חסר תקדים מבחינת היריבות בין שיעים לסונים, ובין מדינות מוסלמיות מתונות לקיצוניות, הצעד נותן לנשיא טראמפ ניצחון גדול בכך שמדינות מוסלמיות נוספות עומדות לצידו בכל מה שקשור למלחמה בטרור ובאיסלאם הקיצוני.

בנוסף טוענים הסעודים שקטאר תומכת במורדים החות'ים שנלחמים נגד הממשלה המתונה בתימן.

המהלך שגרם לסעודים להגיע לניתוק היחסים עם קטאר באופן רשמי וגלוי, הן ההצהרות שיוחסו לאמיר קטאר, השייח תמים בן חמד אל ת'אני, בסוכנות הידיעות הרשמית שבהם בין השאר דיבר טוב על איראן, ויצא נגד מדינות במפרץ ונגד מצרים, ומצד שני טען שלארצו יש יחסים טובים עם ישראל, ופרסם שלנסיכות יש ויכוחים גדולים עם ממשל טראמפ והגן על חמאס וחיזבאללה.

בקטאר מיהרו להתנער מהדברים וטענו שאלו הן שקרים שמפיצים אויבי הנסיכות, ושמקורם בפריצת סייבר, הדברים לא עשו רושם על הסעודים ועל המצרים ושאר מדינות מוסלמיות מתונות, וניתקו את יחסיהן סופית.

מצרים שמתמודדת עם ארגוני טרור בשטחה, כדוגמת אל קעידה ודאעש, מסרה כי "קטאר תומכת בפעולות טרור בחצי האי סיני, ומתערבת בענייניה הפנימיים של מצרים, באופן שמאיים על שלמות המדינה".
קרע בעולם הערבי קטאר חרם ניתוק יחסים מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד