י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האזינו • האדמו"ר מסאטמר תקף את ביקור ברקת אצל הגר"ש אויערבאך: "שקר זה מאוס"

האדמו"ר מהר"א מסאטמר תקף בחריפות את ביקורו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בביתו של מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אויערבאך כשבא לנחמו על פטירת אחותו ואת המכתב שפרסם תלמידו של הגר"ש ובו טען כי הביקור לא תואם מראש • "מבקשים למכור לוקשן" תקף האדמו"ר • האזינו

ברקת בביתו של הרב אויערבאך
ברקת בביתו של הרב אויערבאך



האדמו"ר מסאטמר תקף את ביקורו של ברקת אצל מנהיג הפלג הירושלמי: "שקר זה מאוס" - בשיחה שמסר לתלמידיו בישיבה הקטנה בקהילתו בקרית יואל בערב חג השבועות, תקף האדמו"ר מהר"א מסאטמר את שיטת הפלג הירושלמי שאוסר על ההתייצבות בלשכות הגיוס אפילו לצורך קבלת פטור.
בדבריו תקף גם האדמו"ר בחריפות את ביקורו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בביתו של מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אוירבאך כשבא לנחמו על פטירת אחותו. ברקת הגיע מלווה בסגנו מטעם סיעת 'בני תורה' של הפלג הירושלמי חיים אפשטיין, כשבתיעוד הביקור ניתן לראותו כי הוא מתקבל בכבוד רב בביתו של מנהיג הפלג תוך שהגר"ש אויערבאך מזכיר לו את ה"הקצאות למוסדות".

לאחר הביקור פרסם תלמידו של הגר"ש אויערבאך, חיים אהרן טומבק, מכתב בעיתון מקומי בארה"ב, ובו טען כי ביקורו של ברקת לא תואם עם הגר"ש אויערבאך. האדמו"ר מסאטמר תוקף את הטענה ומכנה אותה "שטויות והבלים, טפשות" וכועס על כך שמבקשים "למכור לוקשן" כדבריו.
'בחדרי חרדים' עם ההקלטה והתמלול המלא מדבריו של האדמו"ר: האזינו



ברצוני לדבר על ענין שלא שייך לבחורים כאן, בגנות של מידת השקר, שקר זה מידה מאוסה מאוד, בנועם אלימלך בפרשת תרומה מדבר חריף מאוד ממידת השקר. ההכנה לקבלת התורה צריכה להיות על ידי תורת אמת.

"היה מעשה באבות אבותינו אצל זקיני הקדושת יו"ט, מישהו אמר לו פעם דבר שהיה שקר, הוא לא רצה יותר להסתכל עליו, כיון שאמר דבר שאינו אמת. זה דבר מאוס מאוד. כך גם היה אצל זקיני העצי חיים, שקר היה כזו עבירה גדולה, כך גם אצל דודי הדברי יואל, ואצל אבי האדמו"ר זצ"ל.


ביקור ראש העיר ברקת אצל הגר"ש אויערבאך

"ציונות זה שקר. ציונות זה בנוי על שקר. המקור הוא שקר וכולו שקר, מרישא ועד גמירא זהו שקר. צדיקי אמת לחמו נגד ציונות, כי זה מקור השקר, הם לחמו עם האמת נגד השקר.
"אני רוצה לעורר כאן נקודה ואיני מתכוון לבחורים, שאתמול בלילה חרה לי, ולכן אני מוציא את זה כאן.

"כל אחד שמתמצא במה שקורה יודע שמתנהל שיח בנוגע לגיוס בארץ ישראל, יש ראש ישיבה בארץ ישראל שהוא אוחז שבחור שמגיע לגיל 18 שבכלל לא יתייצב בלשכת הגיוס, הדוד בעל הדברי יואל אחז אחרת, הוא אחז שכן יתייצבו, לא ללכת לצבא כמובן, זה 2 דברים, אבל ללכת להתייצב בצבא ולקבל פתק של פטור הוא אחז שכך צריך לנהוג.

"היה זה בתשע"ג או בתשע"ד, לפני כמה שנים, הגיע אלי שליח, שאני אעזור לקו שלו שהוא לוחם בזה, שלא יתייצבו בכלל. בתשע"ד כמדומני התקיימו בחירות בארץ לכנסת המינים, אותו ראש ישיבה גם היה רגיל תמיד לחתום על הקריאה שילכו לבחירות, אבל בגיוס הוא מחמיר גדול, הם הגיעו אלי שאני אעזור להם בקמפיין נגד הגיוס. אמרתי מיד בצורה פתוחה, זה דבר חידוש, כי הרבי מסאטמאר אחז שאסור ללכת לבחירות וזה איסור גמור, אבל מותר ללכת להתייצב בלשכת הגיוס. ואתם סוברים בדיוק ההיפך, לבחירות צריך כן ללכת, וללשכת הגיוס אסור ללכת. תסלחו לי, אני לא רואה דבר שווה בין השיטות. כך היה אז.

"בהמשך הם אמרו שהם יותר לא הולכים לבחירות, אמרתי ברוך הטוב והמטיב, שלא הולכים לבחירות. בהמשך הם פתחו מוסדות חדשים שלא לוקחים כסף מהמדינה, אמרתי שוב ברוך הטוב והמטיב, עזרנו להם, בעסקנות לגיוס כספים ועוד דברים.

"קרה לאחרונה, בשבועות האחרונים, שהוא ל"ע ישב שבעה שלא יקרה אצל אף יהודי, בין הבאים לנחם בא ראש עיריית ירושלים, שהוא פושע ישראל כופר באלוקי ישראל מחלל שבת ברבים וכל דבר "רע, פושע ישראל גמור, והוא בא לנחם. כאן מגיעים לספר שהוא קנאי גדול כזה, והנה ראש עיריית ירושלים מתקבל שם לניחום. נהיה מזה איזה רעש.

"קודם כל צריך להקדים, אצלנו אין חילוק בין פושע ישראל כזה לפושע ישראל אחר, אין חילוק אם הוא ראש ממשלה או שהוא ראש עיריה, מה ששניהם עושים זה אותו דבר, שניהם פושעי ישראל.
"היה מעשה אצל הרבי מנאסאד זצ"ל, שסיפר שהיה פעם חייט שבקושי ידע קרוא וכתוב, ושכשהגיע בליל הסדר לעשרת המכות, דם הוא אמר רם, צפרדע אמר צפרדע, והחל לשאול את עצמו, מה זה? ואמר לאשתו זה כנראה שמות של מלאכים. ואשתו שאלה אותו, מי מלאך יותר קדוש, רם או צפרדע? והוא ענה לה, מי אני שאני אבין במלאכים בדם ובצפרדע?...

"אנחנו צריכים להבין שמדובר כאן בדם ובצפרדע, ולא משנה מה התפקיד שלהם ואין בזה שום חילוק, שניהם רשעים גמורים, והאיסור להתחברות לרשעים שווה על שניהם כאחד.

"מה היה אכפת לי?

"יצא כאן איזה עלון, שהתפרסם שם מכתב של אחד שבא לתרץ את זה, שכאילו הוא רק בא ומצא דלת פתוחה ונכנס. זה מה שרציתי לומר, באים למכור לבעלי בתים ואברכי הכולל של קרית יואל שטויות והבלים שכאלה, לוקשן, כזו טפשות אי אפשר לספר כאן. לספר לנו כאן שראש עיריית ירושלים יש לו לב של חמאה, היכן שהוא שומע שיש אבלים הוא בא לנחם, והוא נכנס בדלתות פתוחות... ומה אפשר לעשות, ואף אחד לא קרא לו. מה באים למכור לנו כאלה שטויות כאן? כבר ישב שבעה פעם ל"ע איזה רב מהעדה החרדית שלא יקרה חלילה, וראש העיר לא בא לנחם...

מכתבו של חיים אהרן טומבק



"אני יודע שזה פוסח על שתי הסעיפים, להיות קנאי וציוני בבת אחת, זה איני יודע איך יתכן, אני לא מבין את זה, לא ראינו כזאת, לא נראה לי, לא שמיעא לי ולא סבירא לי, זה כל הדבר.
"אנחנו צריכים לקבל הדרכה של קנאות, ולומר לעולם בקול ברור, שאנו לא הולכים לקבל הדרכה מאלו שאינם הולכים בדרך הקנאות הטהורה, יש לנו דרך שלמדנו אותה, ואנו לא הולכים לקבל הדרכה מאחרים על תורת הקנאות.

"אנחנו קיבלנו הדרכה מצדיקי אמת איך לנהל מלחמה כנגד הציונות וללכת בדרך אמת, וזה מה שקיבלנו מצדיקי אמת, והקב"ה יעזור שנוכל תמיד ללכת בדרך האמת, כי התורה היא תורת אמת" אמר הרבי.
הגרש אויערבאך ניר ברקת הפלג הירושלמי מהרא מסאטמר חיים אהרן טומבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד