כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביהדות התורה מעדיפים בשקט בשקט שלא להפריע לקמפיין החרדקי"ם/ טור אורח

חברי הכנסת שלנו לא באמת פוחדים, אני חולק על יעקב גרודקה, לדעתי הם בסתר ליבם תומכים כן בקמפיין החרדקים / פיני רוזנברג בטור תגובה לטור המסעיר של יעקב גרודקה

ביהדות התורה מעדיפים בשקט בשקט שלא להפריע לקמפיין החרדקי"ם/ טור אורח



אי אפשר להסכים במקרה הזה למה שכתב יעקב גרודקה שמפלגת יהדות התורה פחדנים. בטח שהם לא פוחדים לגנות את "הקיצוניים ממאה שערים". נראה יותר שמטרתם של החכי"ם ביהדות התורה, היא שמירה על רציונל, רציונל נסתר שמטרתו לשמור ככל האפשר על שתיקה מתמדת ורועמת, שתיקה שעולה ממנה ריח קל של עידוד סמוי ודק להמשך קיומו המתוזמר של 'קמפיין החרדקי"ם' בעידוד שקט ובמעין הסכמה שבשתיקה. שתיקתם גם מסמלת התנגדות להשתתפותם במאמציה של מדינת ישראל להביא את החרדים אל כור ההיתוך הישראלי שהוא צה"ל. ובכך להיות עם ככל הגויים, באמצעות שירות צבאי, ואפילו למי שאין תורתו אומנותו ושישמע הזוי ככל שיהיה.

נניח שבעבר וכיום, בעקבות האירועים האחרונים אם חברי הכנסת של יהדות התורה כן היו מגנים את 'קמפיין החרדקי"ם', הרי זה מה שהיה נותן הכשר לחייל "החרדי" להמשיך ולהיות 'חרד"ק' ("הפוליטיקאים איתנו! הגדוילים איתנו!" וגם אם היה משהו, כולם יודעים שזה רק מהשפה ולחוץ).

הפירוש המילולי למשמעות קריאת ה'חרד"ק' יוצרת הלכה למעשה חוסר רצון מוחלט לתת הכשר פנים חרדי קהילתי לחיילים "החרדים" על גיוסם לצה"ל.  לא לחינם השלטונות נכנסו לאקסטזה בכל הנושא של 'קמפיין החרדקי"ם'. האמונים על גיוס החרדים בבקומי"ם ובשיתוף המשטרה, הבינו היטב כבר בתחילתו של הקמפיין, את מידת השבר הנפשי שזורע הקמפיין בליבו של כל חייל "חרדי" מייד עם גיוסו, בעיקר בפן החברתי - הפנים חרדי. כל עוד שימשכו קריאות ה'חרדקי"ם' במגזר 'קמפיין החרדק"ים' ימשיך להיות נגטיבי ובטח אפקטיבי. תפסיקו לקנות את הלוקש שאלו מיעוט קיצוני זה כבר לא מיעוט, מדובר באלפים ויש שהצליחו להוכיח ברבבות. בבקו"ם כנראה הבינו איך הקמפיין עלול להשפיע ולגרום בטווח הרחוק לאי עליית מספרם של המתגייסים ה"חרדים", ובטח ובטח להביא לירידה תלולה במספרם של לובשי המדים במרחב החרדי תופעה שבצבא כשלעצמה, שבהחלט כן היו מעוניינים שתגדל ובמהרה ולא "חלילה" להפך. וכאמור הכל סביב הרצון ליצור מן שעטנז מוזר שבו יהיה אקלים "נח" למתגייסים "החרדים".

נראה שבמדור "גיוס חרדים לצה"ל", בימ"ר ומשטרה ובשאר היחידות שמשקיעים משאבים רבים. וששוקדים ימים כלילות סביב איך להשתיק את קולות 'החרדקי"ם'. מתנהלים כאובדי עצות, וחושבים שבסבבים אלימים ככל שיהיו ('מבצעי חרדקי"ם יזומים' דוגמת האחרונים) יהיה אפשר למגר ולהשתיק את 'אי מתן ההכשר והתנגדות הפנים חרדית לשירות צבאי'. ''החיילים החרדים'' בטוחים שאם היה מתאפשר שמגויסים "חרדים" רבים יתהלכו ברחוב החרדי עטויים במדים צבאיים, אזי תוך תקופה מסוימת ייווצר אט אט נרטיב עמוק, שפירושו אחד ששירות צבאי מקובל ומאושר ומוכשר במגזר החרדי ומתקבל באמפתיה ובחום - זהו חלומו של כל "חייל חרדי" וככזה הוא ישאר.

ביהמ"ש השלום בירושלים קבע ביום שישי האחרון, שהמילה 'חרד"ק' אינה מילת גנאי ולראייה שכל העצורים שוחררו באותו היום. אצל "הקיצונים" במאה שערים לפי מה שמסתמן נכון לרגע זה ועוד איך רואים ב'חרד"ק' מילת גנאי. וכשמחשבים את הודעת המשטרה לביהמ"ש בתגובה לשחרור העצירים שבה הציעה המשטרה על הפסקת "המבצעים" הפרובוקטיביים. ועל כך שבמשטרת ירושלים יסירו בקרוב את האחריות הביטחונית על השכונה. תשחץ בלי תמונה או סודוקו קשה?

כרגע בכלל לא נראה באופק שקריאות חרד"ק ישמעו באזור בקרוב. בכפוף לכך שאם המשטרה תעמוד בהצהרתה שלא תוכל עוד להגן על החיילים "החרדים". יוצא בכך שלא תהיה כניסה לחייל "חרדי" לבוש במדי צה"ל למאה שערים ללא ליווי משטרתי. רק כדי שגיוס החרדים לצה"ל לא יקבל חיזוק חיובי מבית. ראו לנכון חברי הכנסת החרדים לשמור על ''זכות השתיקה'' בצורה צייתנית להפליא. 'שלוחי דרבנן' אלו שפועלים יד ביד עם גדולי ישראל כנראה מבינים בצורה פשוטה שבשני המועצות כולם תמימי דעים שלא לתת גושפנקה ועידוד לגיוס בחורים לצבא ובטח שלא להתערב מטרה נחותה כמו זו של להסתובב בפרהסיה עם מדים. סו וואט? שיחזרו הביתה על אזרחי וסוף סוף יבוא שלום על ישראל

הכותב הוא עיתונאי לשעבר
חרדקים יזומים קמפיין החרדקים יהדות התורה יעקב גרודקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד