י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הסתה לאלימות: הוארך מעצרו של משה אירום

בית המשפט האריך את מעצרו של משה אירום, החשוד בהסתה לאלימות נגד ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז • בפאשקווילים שהופצו בהפגנה מול ביתו של אלמוז נכתב: "מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר את נשמתו בעבור בצע כסף - עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ - צבא השמד"

אירום היום בבית המשפט. צילום: Basel Awidat/Flash90
אירום היום בבית המשפט. צילום: Basel Awidat/Flash90



בית משפט השלום בטבריה החליט להאריך ביומיים את מעצרו של משה אירום, חרדי כבן 40 תושב ירושלים, החשוד בהסתה לאלימות נגד ראש אגף כח אדם בצה״ל האלוף מוטי אלמוז.

בית המשפט דחה את הערר שהוגש בעניינו על ידי סניגורו לבית משפט מחוזי בגין המעצר, ומעצרו הוארך כאמור ב-48 שעות, לפי שעה.

‏אמש (א׳) נעצר אירום והובא לחקירה במשטרת ישראל בחשד להסתה לאלימות.

במשטרת ישראל מתנהלת חקירה שהחלה בעקבות חלוקה של פשקווילים ובהם דברי נאצה והסתה לאלימות כנגד ראש אכ"א בצה"ל בגין גיוס חרדים לצה"ל. חלק מהפשקווילים חולקו גם בסמוך לביתו בכפר תבור.


אירום בפרובוקציה עם אדם במכנסי צבא שעבד במאה שערים

אירום - שגדל במשפחה ליטאית והפך לחסיד קיצוני - הפך לדמות מוכרת בשכונת גאולה ומאה שערים והוא מקיים באזור פרובוקציות באופן תכוף. כאן ב'בחדרי' פורסם תיעוד שלו כשהוא צורח על מוכרות בחנויות בגדים בשכונת גאולה שאינן צנועות דיין לטעמו, כן פורסם תיעוד נוסף שלו כשהוא מבזה אדם לבוש במכנסי צבא שעבד ברחוב בשכונה. הוא נוהג לעמוד ליד משרדי ועד הישיבות בירושלים כשהוא צועק ומגדף אנשים המגיעים למשרדי הועד. לאחרונה פורסם תיעוד בו מזכיר הועד מכה אותו ושופך עליו מים לאחר שנקעה נפשו מהתנהגותו.

,

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשבועיים הגיע אירום וחבורת קיצוניים אל יד ביתו של אלמוז וקיימו שם הפגנה. בפשקווילים שפיזרו בסמוך לביתו נכתב "ה' ינקום נקמתם של בני ובנות ישראל שנשמותיהם נשרפו בצבא השמד על ידי סוחר הנשמות ראש אכ"א. ארץ אל תכסי דמם".

עוד נכתב "מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר את נשמתו בעבור בצע כסף - עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ - צבא השמד. דע לך, כי אית דין ואית דיין".

את הפשקוויל חותמים הקיצוניים במילים קשות: "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו".

במשטרת ישראל פתחו בחקירה על מנת לאתר את מפיצי הפשקוויל, כאשר ברשת אף פורסם תיעוד של המפגינים מחוץ לביתו של ראש אכ"א. לאחר קבלת אישור הפרקליטות לחקירה בגין הסתה לאלימות, נעצר החשוד בירושלים וצפויים מעצרים נוספים.

במשטרה ציינו כי המסוכנות הרבה והמיידית הנשקפת מפרסומי הסתה לאלימות כנגד משרתי ציבור בכלל והמשרתים בצבא ההגנה לישראל בפרט, היא חמורה - פוגעת בהליכים דמוקרטיים ועשויה להחליש את ידיהם של העוסקים במלאכה. משטרת ישראל נוקטת ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד אלו הבוחרים להפיץ דברי הסתה.,
משה אירום מוטי אלמוז חרדקים היטלר גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד