כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כך התגייסו דרעי ובית הגר"ח למינוי בעיר של פרוש

מועצת העיר אלעד, חוגגת היום את מינויו של זאב קשש לתפקיד מנכ"ל העירייה - אחרי שנים בהן התפקיד לא אוייש. 'בחדרי' חושף את מאחורי הקלעים של המינוי: ההתגייסות של בית הגר"ח קנייבסקי, והאישור יוצא הדופן שהעניק השר אריה דרעי

זאבי קשש
זאבי קשש



מועצת העיר אלעד אישרה הערב (שני), את מינויו של זאב קשש לתפקיד מנכ"ל העירייה, זאת לאחר שבשלוש וחצי שנים האחרונות התפקיד לא היה אוייש. "בחדרי חרדים" חושף את 'מאחורי הקלעים' של המינוי ואת התערבותו חסרת התקדים של שר הפנים אריה דרעי.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי מינויו של קשש דרש את אישורם של משרד הפנים והשר דרעי, זאת בעקבות העובדה שאין ברשותו של קשש תארים, גם לא תואר ראשון. בעקבות כך, עיריית אלעד הגישה בקשה למשרד הפנים לאשר באופן חריג את מינויו, בטענה כי לקשש יש ניסיון רב בניהול, לאחר ששימש כמנכ"ל 'איחוד הצלה' וניהל מערך כספי גדול ומאות עובדים ומתנדבים.

גורם המעורה במינוי אומר ל"בחדרי חרדים", כי "אישורו החריג של דרעי הוא חסר תקדים, והוא מעניק תקווה לרבים מבני המגזר החרדי שאין ברשותם תארים, אולם הם מחזיקים בניסיון ובמיומנות".


המינוי

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי מיד לאחר הודעתו של קשש על עזיבתו את תפקידו הקודם, ביקש השר דרעי מיועצו יענקי ביכלר, לאתר עבורו תפקיד במישור הציבורי, זאת לאחר שלדבריו "אסור לפספס כישרון ויכולות כמו שיש לקשש וכי חייבים לדאוג שהוא ימשיך לשמש בתפקיד ציבורי". ביכלר פנה לקשש בשליחות השר דרעי, לבדוק האם יש לו תואר מתאים.

בעקבות כך, בעת שבקשת עיריית אלעד הגיעה לשולחנו של דרעי - הוא לא היסס לאשר את הבקשה למרות שהיא יוצאת דופן.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי מי שניווט מאחורי הקלעים את המינוי הוא נכדו של הגר"ח קנייבסקי, נאמן ביתו, יענקי קנייבסקי שפעל מול הגורמים הרלוונטים לאשר את מינויו של קשש.

כפי הידוע, העיכוב במינוי המנכ"ל באלעד, בא לאחר שבהסכמים בין ראש העיר ישראל פרוש לסיעת 'דגל התורה' נקבע כי 'דגל התורה' היא זו שתבחר את זהות המנכ"ל - אולם בתנאי שיהיה מקובל גם על ראש העיר פרוש.

קשש, זכה לאמונם של כלל בתי גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי - ושל חברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני ויעקב אשר - מה שהוביל את המינוי לשלב הסופי שלו.

כאמור, הערב מועצת העיר באלעד אישרה את המינוי וקשש צפוי להגיע בימים הקרובים לבתיהם של גדולי ישראל לקבל את ברכתם.

ראש העיר פרוש אמר הערב כי "אני שמח על אישור מינויו של זאב קשש למנכ"ל העירייה. מדובר באיש מקצוע משכמו ומעלה שבא עם רצון ושאיפות לעשיה. המינוי זכה לברכתם של גדולי ישראל שליט"א, ואני בטוח שיחד עם הזכויות הגדולות שיש לו בהצלת אלפי אנשים בתפקידו הקודם באיחוד הצלה, וניסיונו הרב בניהול ופיתוח, תהיה לו סייעתא דשמיא לעזור לנו בהובלת העיר קדימה".
זאבי קשש אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד