כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הבעיה: תורם בעילום שם • הפיתרון: אירוע במוצ"ש

בשריפה שפרצה בויז'ניץ נשרפו כעשרה ספרי תורה, ובחסידות משלימים אט-אט את החסר • תורם הסכים לתרום בעילום שם • את הבעיה פתר הגר"י הגר באופן יצירתי

הגר"י הגר בכתיבת אות בס"ת התורם ישאר בעילום שם
הגר"י הגר בכתיבת אות בס"ת התורם ישאר בעילום שם

בעיצומם של ימי חול המועד סוכות, אירעה שריפה בבית המדרש של חסידות ויז'ניץ בבי ברק. עשרה ספרי תורה עלו בלהבות, והחסידות ערכה הלווית ענק, בסיומה נקברו הגווילים השרופים.

מיד לאחר השריפה, החלו עסקני החסידות לגייס תורמים עבור ספרי תורה חדשים לארון הקודש המיותם. מספר נדיבים הודיעו, כי הם תורמים ספר תורה באופן מיידי, ומספר סופרים קיבלו הזמנות בהולות לכתיבת ספרי תורה חדשים.

ספר התורה הראשון יוכנס להיכל בית המדרש במוצאי-השבת הקרובה.

התורם של ספר התורה נכנס השבוע לבית של הגר"י הגר, וסיפר לו על רצונו לתרום, אך התנאי היחיד שהציב הוא רצונו להישאר בעילום שם.

הגר"י הסכים לתנאי, אך אז צצה בעיה. בחסידות מקובל כי התורם לבוש בבגדי שבת וחובש שטריימל. שאר החסידים המשתתפים בשמחה, לובשים בגדים רגילים של יום חול.

איך מתגברים על הבעיה?

כאן הציע הגר"י פתרון יצירתי. האירוע יתקיים במוצאי השבת, אז לובשים כל החסידים בגדי שבת, וכך אף אחד לא יבחין בלבוש המיוחד של התורם. הפתרון התקבל, וכאמור, במוצאי שבת יתקיים האירוע הראשון מתוך סדרת האירועים המתוכננים.

היום (ה') ייערך מעמד סיום כתיבת האותיות בבית המדרש 'אמרי חיים' בקרית ויז'ניץ, ובמוצאי שבת תצא התהלוכה מבית האדמו"ר מויזניץ לעבר ביהמ"ד הגדול. לאחר המעמד, יועבר הס"ת לשטיבלאך 'נדבות פי' הממוקם מתחת לבית המדרש הגדול בקרית ויזניץ בבני ברק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד