י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"הפוליטיזציה בגל"צ מאכלת כחומצה את עמוד השדרה העיתונאי שלה"

ארגון העיתונאים יוצא במתקפה נגד גלי צה"ל, לאחר פיטוריו של ראש דסק התחקירים בתחנה, אבנר הופשטיין: "שמענו עדויות מפורטות על מקרים רבים שבהם הערכים המקצועיים ושיקולי העריכה הלגיטימיים הוחלפו בשיקולים זרים"

"הפוליטיזציה בגל"צ מאכלת כחומצה את עמוד השדרה העיתונאי שלה"



ארגון העיתונאים של ההסתדרות מאיים בפנייה לערכאות משפטיות בעקבות פיטוריו של ראש דסק התחקירים בגל"צ אבנר הופשטיין. הארגון גם שיגר מכתב מפורט לוועדת האיתור לתפקיד מפקד גל"צ, שבו תקף בחריפות את תפקודו של מפקד התחנה, ירון דקל.

אתמול פוטר מתפקידו הופשטיין, ובתחנה טענו כי המהלך נעשה על רקע קיצוצים. ואולם בארגון העיתונאים דחו טענה זו וכינו אותה "חסרת שחר". עוד נמסר מהארגון כי "הופשטיין הוא עיתונאי ותיק ומוערך, שפוטר עקב ביקורת שהשמיע על התנהלות גלי צה"ל. ביקורת חופשית ועיתונות חוקרת הן אבני היסוד של חברה דמוקרטית, ועומדות בבסיס ההתנהלות של כל כלי התקשורת".

במקביל, עמד ברנד מארגון העיתונאים טען בפני וועד האיתור כי הארגון מביע "דאגה עמוקה לעתיד התחנה, ומחשבה על הציבור שאותו היא אמורה לשרת....בתקופה האחרונה הגיעו לארגון העיתונאים עדויות רבות על המתרחש בתוך התחנה. בהכירנו את האנשים, אנחנו מתרשמים שאין מדובר בקומץ או בקבוצה סקטוריאלית, ואין לנו שום ספק ביושרה המקצועית או במניעים שהביאו אותם לשתף אותנו במצב".

בארגון כתבו כי "שמענו עדויות מפורטות על מקרים רבים שבהם הערכים המקצועיים ושיקולי העריכה הלגיטימיים הוחלפו בשיקולים זרים. פוליטיזציה נעדרת בושה נכנסה לתחנה, והחלה מאכלת כחומצה את עמוד השדרה העיתונאי שלה. מי שניסה למחות נגד המגמה המסוכנת הזו נענש, אוים, או נאלץ למצוא את דרכו החוצה".

בארגון ציינו גם כי עיתונאים סיפרו להם על "מערכת יחסים עכורה עד בלתי קיימת עם ההנהלה הבכירה. מי שניסה לפנות להנהלה נתקל בהיעדר אוזן קשבת ואף בזלזול מוחלט. "גלי צה"ל שקעה בשינויים ארגוניים ללא הרף. תוכניות עלו וירדו ובשורות חשובות הונחתו על העובדים ללא שקיפות ומבלי שקדם להן דיאלוג... בכמה מקרים, כך סיפרו לנו, הדליפו גורמים מתוך התחנה מידע אינטימי על עיתונאים בכירים במטרה להחלישם. כך למשל למדו עובדים על הכוונה להחליפם או לנקוט נגדם אמצעים אחרים".

מגלי צה"ל לא נמסרה תגובה.
גלי צהל גלצ themarker נתי טוקר ארגון העיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד