ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פרקליט המדינה מתייחס פומבית לתיקי נתניהו ודרעי

במפגש אמש (שני) עם עיתונאים, התייחס פרקליט המדינה שי ניצן לתיקי נתניהו: "עניין של כמה חודשים, יש עוד הרבה עבודה", ולחקירת דרעי: "החקירה תמוצה, הוא יישאל על הכל. לא היה צריך לחזור למשרד הפנים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אני מקווה שזה לא יימשך חודשים", כך התבטא אמש (שני) פרקליט המדינה שי ניצן, על תיקי נתניהו, במפגש 'משפטנים על הבר' של ארגון 'רוח חדשה' בשוק מחנה יהודה.

כשנשאל אודות התיקים עליהם נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, השיב: "כמו שכולם יודעים נפתחו שתי חקירות, חקירות לא פשוטות, המשטרה עובדת על זה חודשים ארוכים והלוואי שאפשר היה לסיים את התיק כמה שיותר מהר. היועץ המשפטי ואני מלווים את הישיבה באופן אישי, קיימנו עשרות ישיבות על החקירה".

עם זאת הוסיף הפרקליט: "החקירות מתבצעות לעיתים בחוץ לארץ, ואין לנו שליטה על קצב האירועים. אני מקווה שהמשטרה תגמור מהר ככל האפשר, זה לא עניין של כמה ימים, אני מקווה גם שלא כמה חודשים".

באירוע השתתפה גם עורכת הדין ליאת בן ארי, הממונה על תיקי נתניהו, שאמרה: "אם ארגיש שהמלצותיי לא מתקבלות לא בשל עניינים מקצועיים אלא בשל קרבתו של היועץ המשפטי לממשלה לאדם כזה או אחר אני אקום ואלך, אסיר את הגלימה אבל מצב כזה כמובן לא קיים במציאות".

כזכור, בחודשים האחרונים נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ארבע פעמים אודות שתי פרשות בהן נחשד, האחד זכה לשם 'תיק 1,000' ומשנהו 'תיק 2,000', הראשון עוסק בטובות הנאה שקיבל ראה"מ לכאורה מאילי הון בעולם בהם המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ואילו התיק השני נוגע בשיחות שקיים נתניהו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס, שעסקו באופי הסיקור של נתניהו בעיתון.

באשר לחקירה שמתנהלת בימים אלה נגד שר הפנים אריה דרעי - פתח פרקליט המדינה ואמר: "רק היום השר ורעייתו נחקרו כמה שעות, אין לי שום כוונה לשבש את החקירה, החקירה הזו תמוצה". אמר.

ניצן המשיך בנושא: "יישאלו כל השאלות ואחרי שהתיק יעבור לפרקליטות נשקול. העמדה שהבעתי אז לגבי דרעי וחזרתו למשרד הפנים לא הייתה אישית אלא מקצועית. עמדתי המשפטית הייתה שהדבר בלתי חוקי, היועמ"ש הקודם חשב אחרת. בסופו של דבר רק אדם אחד מקבל את ההחלטה והוא האדם הבכיר, היועמ"ש".

נושא נוסף שזכה להתייחסות על ידי פרקליט המדינה ניצן, הוא נושא ההפגנות המתקיימות זה מספר חודשים מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, מדי מוצאי שבת, במטרה להפעיל עליו לחץ שיתקדם עם תיקי נתניהו, בהם נוטלים חלק גם ח"כים מהאופוזיציה.

"צריך לקחת בחשבון גם את הזכות לפרטיות. צריך לכבד את פסיקת בית המשפט העליון. מי שחושב שהמשטרה טועה פתוחה בפניו הדרך לעתור, אבל מי שרוצה שיכבדו את החוק לא יכול לדרוש שכיבוד החוק יהיה חד צדדי. בבקשה, אתה טוען שאני מפרש לא נכון את החוק? תפנה לבג"ץ. לא יעזרו שום לחצים על היועמ"ש, אני מכיר אותו אישית. כך היה וכך יהיה". סיכם ניצן.
שי ניצן אריה דרעי בנימין נתניהו חקירה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד