י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מתקפה: 'הפלג' למדו מ'שוברים שתיקה'

על רקע סערת הכינוס בארה"ב, מתפרסם הבוקר ב'יתד נאמן' מאמר חריף ותקיף, "כדי ששקרן יצליח, הוא חייב כתנאי קודם למעשה לנתק עצמו ממקום ההתרחשות, והיכן המקום הכי טוב לספר שקר? בחוץ לארץ כמובן". וגם כתבה המגחיכה הדיווחים בחו"ל

מתקפה: 'הפלג' למדו מ'שוברים שתיקה'



קרב הבלימה נגד הכינוס המתגבש בארה"ב נגד גזירת הגיוס, שיתכן ויביא לסתירה ומחלוקת מוחלטת על דעת גדולי ישראל בארץ הקודש, נמשך.

אם נדמה היה כי הנושא ירד מסדר היום תוך ימים ספורים, נראה כי הוא עדיין מוביל, גם ביומונים החרדים, ממשיכים לנסות ולבלום בכל דרך את המצב ההיסטורי, בו לראשונה תתקיים בארצות הברית, עצרת שכותרתה תהיה, נגד דעת גדולי ישראל בארץ ישראל, ויתכן גם שאותם רבנים יפרסמו החלטה המנוגדת לגדולי ישראל בארץ ישראל.

כך עולה הבוקר ממאמר חריף, המתפרסם בעיתון 'יתד נאמן' וכותרתו "הרוצה לשקר – ירחיק עדותו".

לפניכם המאמר המלא:

עולה שלב בקרב על הצגת האמת, מה באמת מתרחש בישראל ועד כמה ניזונים הרבנים בארה"ב מדיווחים שקריים.

"אני רואה את הבן שלך ברגע זה, ממש חילול ד' איך שהוא נראה ועם מי שהוא מסתובב רח"ל", אמר הדובר האלמוני מעבר לקו, וניתק את השיחה".

"האב שנרעש למשמע הדברים הקשים הללו, שינה את כל ההתייחסות לבנו, ולא עזרו כל הכחשותיו של הנער, הוא החל חושד בו בכל צעד שעשה ואף להעיר לו ולגעור בו ללא הרף עד שמהר מאד היחסים ביניהם עלו על שרטון".

לאחר זמן מה נודע לאב הדואג, כי חברו לספסל ה'כולל' קיבל גם הוא טלפון אנונימי, ואף הוא התבשר באותה בשורה נוראה כי בנו נראה בחברת נערים פוחזים אלא שבניגוד לאב הראשון, ענה הוא מיידית למטלפן האלמוני כי הוא רמאי ושקרן וכי אינו מאמין כלל לסיפוריו. כאשר שאל אותו האלמוני: "אני רואה ברגע זה את בנך בסכנה רוחנית ואתה מעדיף לעצום את עיניך?" ענה לו האב: "בני נמצא לצידי. אני רואה אותו ברגע זה ממש. אנחנו לומדים חברותא". וניתק את הקו.

כאשר שמע זאת האב הראשון, הבין מיד כי גם הוא היה קרבן למעליל מרושע, ורץ לפייס את בנו ולעשות חשבון נפש מדוע האמין למטלפן אלמוני ולא לבנו היקר...

הסיפור הזה הוא דיון מרתק בנושא אמון, אמת ושקר. מה למדנו? שרוב בני האדם נוטים להאמין לשמועה רעה גם אם אין להם עדות לכך.

מה עוד למדנו? ששקר עלול להצליח יפה, כל עוד אין הוכחה ניצחת הפוכה. ברגע שההוכחה מול עיניך, השקר מתפוגג כלא היה.

לדוגמא: אם מישהו יאמר לך שהבית שלך אפוף עשן ומוקף בניידות כיבוי אש, אתה מן הסתם תאמין לדברים וליבך יחרד מאד. אך אם השיחה הזו תגיע אליך בעודך נמצא בפנים הבית, והכל רגוע ושלו ומבחוץ אין אפילו אופניים, אתה יודע באופן ברור כי מי שאומר לך אחרת, משקר או טועה.
והדבר החשוב שלמדנו: שהמקום היחידי בו יכול להתקיים שקר, הוא רק במקום בו הדברים לא מתרחשים.

כדי ששקרן יצליח, הוא חייב כתנאי קודם למעשה לנתק עצמו ממקום ההתרחשות, שכן ככל שהוא קרוב יותר, יותר אנשים ידעו את העובדות (אין אש, אין אפילו עשן), ואלה גם יעמידו את מי שבכל זאת מאמין לשקר, על טעותו.

והיכן המקום הכי טוב לספר שקר?

בחוץ לארץ כמובן.

קחו את כל ארגוני השמאל הקיצוניים. מ"שוברים שתיקה" ועד ה"b.d.s" המארגן חרם עולמי על ישראל.

הללו מספרים שקרים נוראיים על ישראל והם עושים זאת כל הזמן.

אך עלינו לשים לב לנקודה חשובה ומרתקת. הם כמעט ולא טורחים לומר זאת כאן. רק בחו"ל. מדוע ?

בחו"ל אין להם בעיה לספר שישראל נוהגת בערבים כמו שהנאצים נהגו ביהודים. הם מספרים שקרוב למיליון וחצי פלשתינאים נהרגו בידי ישראל, שבג'נין ובמקומות אחרים נערך טבח של ממש בפלשתינאים, שחיילים ציונים קושרים ילדים פלסטינאים לחמורים.

וראו זה פלא: האם יש מישהו כאן בישראל כולל הערבים שמאמין לזה?

לא ולא.

לכן ארגוני החרם למיניהם אפילו לא מנסים לשקר כאן. רק בחו"ל.

יתירה מכך, כאשר מרצח ערבי מתנפל על יהודים, ודוקר או דורס אותם ונורה למוות, חבריו הערבים כאן בסביבה, לא מנסים אפילו להכחיש את אשמתו ולטעון שהוא נהרג סתם. להיפך, הם מאדירים את שמו על שהרג יהודים ועל שזכה למות כ"שאהיד".

ואילו בחו"ל? שם יזעקו הכותרות: "עובר אורח פלסטיני נרצח ע"י כוחות הכיבוש הישראלים". שם לא קוראים לו "שאהיד", אלא "קרבן", שם יספרו שוב ושוב את הנרטיב על ישראל הגזענית וטובחת הערבים.

מדוע? כי האזרחים החיים כאן בארץ ישראל רואים ויודעים את האמת ואין טעם לנסות להלעיטם בשקרים. אבל בחו"ל אפשר לספר מה שרוצים. האנשים אינם חיים כאן ואינם יכולים לדעת אם יש אש או אפילו אם יש עשן, ומכיוון שהתקשורת העולמית [וגם חלק מהתקשורת המקומית] שונאת את ישראל, היא תספר לעולם את מה שהיא רוצה. כאן היא לא תעשה זאת. לא מפני שהיא לא רוצה אלא מפני שהיא לא יכולה.

מי שממחיש יותר מכל את הנאמר כאן הוא עיתון הארץ. עיתון שרבים אף מכנים אותו עיתון "אנטי ישראלי".

עיתון 'הארץ' מופיע בכל יום בעברית ובאנגלית. אולם, ראו זה פלא, אותה ידיעה מופיעה בצורה שונה לחלוטין בעברית ובאנגלית.

דוגמא? בבקשה. בפרשת החייל אלאור אזריה נכתבה במהדורה העברית ידיעה כי אזריה ירה במחבל. זו האמת שגם אזריה אינו חולק עליה.

אולם קוראי המהדורה האנגלית קראו משהו אחר. להם נכתבה ידיעה שאזריה ירה ב"פלסטיני פצוע"...

מסקנה: ככל שהשקר ניתן להפרכה, כך יבחר השקרן להרחיק עדותו רחוק יותר. ואם השקר הוא ממש ממש הזוי, אזי מוכרח השקרן להרחיק אל מעבר לים. ושם, בחו"ל, הוא יוכל לספר מה שליבו חפץ, ואם הוא שקרן ממש מדופלם, אזי גם אנשים חכמים עשויים ליפול בפח השקר.

ועדיין נשאלת השאלה מדוע לא טורחים אנשי האמת ונוסעים לחו"ל לספר שם את כל האמת ולפרוך אחת לאחת את המצאותיהם של מוציאי הדיבה?

התשובה לכך פשוטה. לאנשי האמת אין זמן מיותר... הם עסוקים בבנינו של עולם וכל דקה מזמנם תוקדש למלאכת קודש זו או אחרת. לעומת זאת אנשי השקר עסוקים בהרס. ואם בבניה והריסה עסקינן, הרי ישנו עוד הבדל אחד בין הבונים להורסים. הבניה הלא תארך זמן רב, ואילו הריסה, בזמן מועט תצלח, מה שמותיר זמן להורסים הרבה יותר מהבונים.

סיבה נוספת להימנעותם של אנשי האמת מלטרוח ולפרוך את הררי השקרים הנערמים בכל קצוות תבל נעוצה בידיעה הברורה שאנשים שעסוקים בשקר ימשיכו עם הזיותיהם ללא גבול ולא יתנו לשום עובדות לבלבלם.

הגמ' במסכת שבת ק"ד א. נותנת הסבר עמוק הרבה יותר. "שיקרא אחדא כרעיה קאי ואמת מלבן לבוניה? קושטא קאי, שיקרא לא קאי". (פירוש: מדוע אותיות ש'ק'ר' עומדות על רגל אחת, ואותיות א'מ'ת' עומדות על שתי רגליים? משום שהאמת יציבה, והשקר אינו יציב).

האמת אינה זקוקה למאמץ. יש לה כוח משל עצמה. היא עומדת על תילה וסופה להתגלות ברגע שהשקר יקרוס, ואילו השקר נטול הרגליים זקוק למאמץ רב ולתמיכה בלתי פוסקת, בידיעה גמורה שזמנו קצוב וברגע אחד הוא יקרוס והאמת תתגלה.

והרגע הזה קרוב. קרוב מאד.

בכתבה נפרדת, הבוקר ב'יתד נאמן', מוגדר המצב כך "בדותות מגוחכות שמתקבלות בארץ בחיוך וגיחוך, נאמרות ונשמעות בחו"ל ברצינות תהומית מוזרה".

וזה נוסח הכתבה:

היהדות החרדית בארץ ישראל מרימה גבה מול הדיווחים המתמיהים והמשונים המגיעים מחו"ל על הנעשה והנאמר מעבר לים. ראשי ישיבות שליט"א ועסקנים הביעו באוזני "יתד נאמן" את פליאתם העמוקה כיצד דברים שרואים כאן באופן ברור וחד וכיצד מציאות שאיננה משתמעת ואינה מתפרשת לשני צדדים, לא רואים שם. "כיצד יתכן שציבור חשוב מוכן לקבל שמועות דמיוניות והזויות"? – שאלו.

ראשי הישיבות הבהירו בתמיהה גדולה כי המציאות הוכיחה ומוכיחה כי בקרב היהדות הנאמנה שהולכת לאור הוראותיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, לא נפלה אפילו שערה אחת משערות ראשו של אף לא אחד מלומדי התורה שיכולים להמשיך בלמוד התורה ולהגות בה ללא שום הפרעה – ואילו במחוזות אחרים בהם לא התנהלו כהוראת גדולי ישראל שליט"א, נעצרים בחורים ובגלל אי הציות להוראות מסכנים את מעמד בן הישיבה שלהם ומהם כאלה שמתקלקלים רוחנית בתקופת שהותם מאחורי הסורגים והם הולכים ומסתבכים מבלי יכולת לרדת מן העץ.

אותם גורמים שהחליטו לקיים הרוצה לשקר ירחיק עדותו ולנצל את הריחוק של אנשי חו"ל ואת ניתוקם מהמציאות בארץ הקודש הידועה כאן בארץ ישראל לכל אחד מנער ועד צעיר, מתלמיד ישיבה קטנה ועד שרי אלפים במלכותה של תורה, כדי שבחסות הריחוק יוכלו לפטם את בני חו"ל בהזיות דמיוניות על מעצרים המוניים של לומדי תורה וגיוס לצבא בכפייה. "איך יתכן שכאן בארץ העובדות כל כך ברורות ואילו בחו"ל אנשים מסוגלים להאמין לעובדות הפוכות לחלוטין", תמהו בכאב עמוק.

בדבריהם הכאובים הביעו ראשי הישיבות והעסקנים צער רב על ביזוי כבוד התורה וכבוד תלמידי חכמים ועל הפגיעה בכבוד הציבור החרדי, כאשר ישנם רבים מבני חוץ לארץ המקבלים את העובדות השקריות בתום לב, מבלי להיות מודעים לאינטרסים הזדוניים ולכוונות הזרות שעומדות מאחורי מפיצי השמועות, וכך נוצר מצב שהללו חוזרים על שמועות הסרק כעל עובדות, מבלי דעת כי בהשמעת דמיונות אלו כעובדות הם שמים עצמם ללעג וקלס, לתמהון ופלא בעיני כל יושבי ארץ ישראל המכירים את המציאות מקרוב ולא ע"י שמועות וסיפורי בדותות. "איך יתכן שבתקשורת החרדית האמריקנית מתפרסמות מודעות במסגרת קמפיין מסודר על 24 לומדי תורה שנעצרו כביכול בעוון לימוד תורה ולאחר מכן הדברים מצוטטים אף בפי תלמידי חכמים, כאשר כאן בארץ הקודש כל אחד יודע שאין לדברים שחר, מה שמביא לפגיעה בכבוד התורה", שחו בכאב גלוי.

ראשי הישיבות ועמם הרבנים הרחיבו בכמה תמיהות נוספות על רגליו של השקר ועל הפער האדיר בין המציאות בארץ הקודש לשמועות שעשו כנפיים לגולה. "איך יתכן שבארץ הקודש עולם התורה נמצא בשיא פריחתו, היכלי הישיבות מלאים, ספסלי בית המדרש הולכים ומתרבים בצורבים צעירים שמקבלים דיחוי ולומדים ללא הפרעה, ומי שנמצא בגולה, 'מקבל מידע' שלומדי התורה נמצאים במנוסה מתמדת משלטונות הצבא שמנסים לגייס אותם בכפייה ולכלוא אותם מאחורי סוגר ובריח בעוון לימוד תורה?!"

איך יתכן שכל מי שמתגורר בארץ הקודש יודע כי כל בן ישיבה מכל אזור בארץ ומכל חוג או עדה מגיש בקשה להסדרת מעמד בן הישיבה ל"ועד הישיבות" ומקבל לאחר חתימת ראש ישיבתו את האישור הנדרש להסדר הדיחוי "תורתו אומנותו" ואילו ה"מידע" המגיע לחו"ל מספר בדיות על כביכול התרשלות המוסד הקדוש והמופרעים יותר בדמיונם יספרו על "עובדות ממקור ראשון" שמעידות על הסכמים חשאיים בין הצבא לועד הישיבות למסירת מכסות של בחורים לגיוס?! איך מתיישבת על הלב והדעת שמועה מטורפת כזו?

איך יתכן כאשר לכל ידוע כי בעקבות פעילות עסקני הצבור בהכוונת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א הוסדר אופן ההתייצבות בלשכות לצורך קבלת הדיחוי באופן טוב יותר בהרבה מאשר היה בעבר, הן מבחינת גדרי הצניעות והן מבחינת ההתייצבות בקבוצות גדולות באופן מרוכז, ואילו "המידע" שמגיע לחו"ל מדווח על החרפה במצב, ופיתויים המוניים בלשכות הגיוס?!
איך יתכן שכאשר לעין כל נערכת פעילות קירוב רחבת זרועות בכל ישובי הפריפריה במגמה להכניס עשרות לומדי תיכונים חילוניים לישיבות הקדושות ומרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א מורים "לא לוותר על אף ילד", ובגולה יש המאמינים ל"מידע" כאילו היהדות החרדית הנאמנה לגדולי ישראל מפקירה את "החלשים מהפריפריה"?!

איך יתכן שמודעות, רק בגלל שהן בצבע שחור-צהוב כצבעו של הטלאי ההוא בתוספת אדום מדמם, עולות לתקשורת חרדית האמורה להיות אמינה, ולזעוק כאילו 24 לומדי תורה שנאסרו ר"ל בגלל לימוד תורה נמקו בכלאם בחג השבועות, כשאין לדברים שום שחר והן נועדו רק ל"קלקלה" או ל"כלכלה"? – זעקו ראשי הישיבות באוזני "יתד נאמן" בכאב ובחמלה.
כלל ישראל גזירת הגיוס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד