י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבי נזעק והורה לפתוח מסעדה כשרה בספרד

כך הגיב הרבי מקאלוב הזקוק לרחמי שמים, כששמע כי סטודנטים יהודים במדריד אוכלים במסעדת טריפה: "כשיהודי מתבונן בזה, מרחיק מפיו מאכל שיש בו חשש איסור על פי התורה, גם כשקשה לו להשיג מאכל אחר, וגם כשזה מאכל ערב, כי מאמין שזה יזיק לו"

הרבי מקאלוב לרפואה שלמה
הרבי מקאלוב לרפואה שלמה צילום: באדיבות המצלם



במהלך ביקור חיזוק של משלחת פעילים שבאו אל האוניברסיטה במדריד שבספרד, התגלה מכשול, במסעדה שבמתחם האוניברסיטה מוכרים בשר טרף למאות סטודנטים יהודים.

המשלחת בראשות הגרי"ד טויב בנו של האדמו"ר מקאלוב מארה"ב, שהגיע לעזור לצרכיהם הרוחניים של קרוב לשש מאות סטודנטים יהודים מצרפת, שנסעו ללמוד באוניברסיטה הפרטית בספרד, שאפשר להשיג שם יותר בקלות תעודה אירופאית ללימודי רפואה שתקיפה גם בצרפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כשנמסרה הידיעה לאדמו"ר מקאלוב הזקוק לרפואה שלמה, התאמץ לכתוב באמצעות הבטת עיניו במחשב המיוחד מכתב הסברה, לחזק ולעודד את הסטודנטים להיזהר ביותר להתרחק ממאכלות אסורות, שבעקבות מכתב זה מתארגנים עכשיו לייסד שם תיכף מסעדה כשרה חדשה עם השגחה מעולה.

האדמו"ר מסביר במכתבו לסטודנטים הלומדים לימודי רפואה: "יש להתבונן, שכשסטודנט הלומד רפואה נופל לחולי, יעשה תמיד כל מה שהרופא יאמר לו, ולא יעלה על דעתו להימנע מלקחת תרופות עד שיחקור ויבין כיצד התרופה פועלת, משום שיודע שחכמת הרפואה גדולה ורחבה מאוד, ולוקח הרבה זמן ללמוד ולהבין כל מחלה ורפואתה, ולכן עליו להאמין ולסמוך על המומחים הגדולים שהמציאו תרופות אלו אחרי עשרות שנים של מחקר ונסיון, ולקחת אותם תיכף כדי להציל את חייו, ורק לאחר זמן יוכל ללמוד להבין כיצד הן מרפאות".

"וגם במקרה שיזהיר אותו הרופא להימנע מלקחת איזה סם מפני שהוא סם המות, אז אף אם זה סם מתוק מאד שגורם לאדם הנאה מרובה בשעת אכילתו, יתרחק מזה כמטחווי קשת, ולא יאכל שום דבר שיש בו אפילו רק חשש קטן שמעורב בו משהו מסם הזה".

"וכל זה אף שהוראות של רופא מיוסדות על חכמת הרפואה שאפשר לערער עליה, וכמו שרואים שחוקרי הרפואה בכל דור סותרים את דברי החוקרים הקודמים שלא ירדו לעומק הבנת הטבע, וגם הרבה פעמים הרפואה לאבר אחד מזיקה לאבר אחר".



הרב טויב בן הרבי בביקורו בספרדצילום: הרב טויב בן הרבי בביקורו בספרד
הרב טויב בן הרבי בביקורו בספרד


"ומזה יש ללמוד קל וחומר" כותב הרבי בעיניו, "השכל מחייב להתנהג כן בהוראות של הקב"ה הנקרא "רופא כל בשר", וכמו שאמר הקב"ה "אני השם רופאיך", שהוא יוצר כל היצורים, וגם מחיה ומנהיג תמיד את האדם וכל הבריאה, ככה שרק הוא לבדו יודע ומכיר בשלימות טבע האדם והעולם, ואיזה דבר הוא טובה אמיתית ונצחית לגוף ולנפש האדם בעולם הזה ובעולם הבא, ולזה נתן לנו תורתו הקדושה שהיא ספר ההוראות המורה דרך לאדם כיצד להתנהג כדי לזכות לחיים טובים, כמו שכתוב "כי הוא חייך ואורך ימיך". וכשיהודי מתבונן בזה, מרחיק מפיו מאכל שיש בו חשש איסור על פי התורה, גם כשקשה לו להשיג מאכל אחר, וגם כשזה מאכל ערב, כי מאמין שזה יזיק לו".

"וכך מצאנו שכתב הרופא הגדול הרמב"ם ז"ל בין טעמי המצוות על מאכלות אסורות, שהאוכל בעלי חיים הטמאים שטבעם הוא רע ואכזרי, נדבק בו תכונותיהם הרעות והאכזריות, וכן שאר מאכלות אסורות מזיקים לגוף ולנפש. ובספר הזוהר הקדוש נאמר, שהאוכל מאכלות אסורות מתדבק בסטרא אחרא ורוח טומאה שורה עליו, ונמצא שמזיק ברוחניות לנשמת האדם שהוא עיקר האדם".

במכתב הכללי שכתב האדמו"ר מקאלוב לקראת חג השבועות, כדרכו לכתוב קודם כל חג מכתב התחזקות המופץ ברחבי העולם בשש שפות, הזכיר האדמו"ר את תוכן המכתב שכתב להסטודנטים, והוסיף לבאר בהרחבה, שלימוד זה אינו מיוחד רק בשביל סטודנטים ללימודי רפואה, ולא רק בנידון מאכלות אסורות, אלא זה יסוד גדול לכל יהודי בכל מצוות התורה, ובפרט בתקופת הטכנולוגיה כשהרבה אנשים נתקלים בדברי מסיתים ומדיחים, שיש לזכור לילך בדרך מיליוני הסבים והסבתות שלנו במשך יותר מג' אלפים שנה, לקיים המצוות מתוך אמונה בהקב"ה הרופא כל בשר, גם כשעדיין אינו יודע הטעם, ואח"כ אם יתמיד בלימוד התורה הקדושה יוכל במשך הזמן להשיג טעם לכל מצוה, ויוכל למצוא תירוץ לכל קושיא.

(המכתב של הרבי מקאלוב)



הרבי מקאלוב מסעדת טרפה ספרד מדריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד