כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"מחאה בכתום": חרדים מצטרפים למחאת האבות הגרושים

אמש הפגינו עשרות אבות גרושים מול כנס של בכירי מערכת המשפט באזור שוק מחנה יהודה בירושלים כחלק מסדרת מחאות כנגד ההתעללות ממנה הם סובלים ממערכות השלטון השונות • בין חברי הקבוצה יש עשרות אבות חרדים גרושים, שהצטרפו לפעילות המחאה

מחאת האבות הגרושים אמש. צילום: רויטל פינץ׳
מחאת האבות הגרושים אמש. צילום: רויטל פינץ׳



קבוצת אבות גרושים המכנה את עצמה "אבות בכתום" מצאה דרך מקורית להפגין כנד ההתעללות ממנה הם סובלים ממערכות השלטון השונות. הם מפגינים במקומות ציבוריים, כגון: אירועים של מערכת המשפט בישראל - הם צועדים עם אזיקי רגליים, לבושים בסרבלים כתומים, עם מסיכות על פניהם. אמש (שני), קיימה הקבוצה הפגנת מחאה נוספת באזור שוק מחנה יהודה בירושלים, מול אירוע שבו התכנסו בכירי מערכת המשפט.

כמו בשאר הפגנות המחאה אותן הם מקיימים, נשאו המפגינים שלט על החזה שבו כתוב: "אבא". על השלט שעל גבם כתוב: "אסיר בית המשפט למשפחה. אסיר ההוצאה לפועל. אסיר הרווחה ומרכזי הקשר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין חברי הקבוצה יש עשרות אבות חרדים גרושים, שהצטרפו לפעילות המחאה. י' פעיל בארגון מבית חרדי אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בשנים האחרונות אנו רואים עלייה גם במספר המתגרשים בחברה החרדית וגם הדתית לאומית. נשים רבות כמובן פועלות בהוגנות, אולם לצערנו ישנן נשים המבקשות למקסם את ריווחיהן, הן פונות ישר לבית המשפט לעיני משפחה על מנת לסחוט כסף ומשאירות את הדיון בכתובה ובגט לבית הדין. אין מדובר פה בשיקול הלכתי או אמונתי. הן פשוט מספסרות בכספים. כאדם השומר מסורת עצוב לראות הן מוכרות את אמונתן, אך עצוב מזה שבתי הדין שלנו עומדים מנגד ומקבלים בשלוות נפש את פעילותן".

"אבות בכתום" זהו גוף המבקש לקדם באופן חוקי את השיווין בין אבות לאימהות בגידול הילדים. "ברוב המקרים כמובן האם מגדלת את הילד היטב אך גם האב מעוניין במעורבות בטיפולו באופן שוויוני. לצערנו מערכת המשפט מצדדת בנשים ללא בדיקת טובת הילד וכשירותו של האב - יש גם מקרי קיצון בהם האם אינה כשירה לגדל את הילד, אך המערכת תמיד תעדיף את האם גם אם היא אינה כשירה, ותטיל ספק ביכולתו של האב לדאוג לילדיו". אומר חבר בארגון בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

יצויין כי "אבות בכתום" אינם יוצאים נגד כנגד נשים או כנגד החוק וכל תחילת פעילות הארגון היא לקדם את השוויון בגידול הילדים.

מחאות האבות הגרושים נמשכות לאורך שנים רבות אך לא זוכות בדרך כלל לסיקור תקשורתי, גם כאשר הן עומדות לכאורה בקריטריונים של סיפור עתונאי ראוי, וגם כאשר משתתפים בהן מאות בני אדם. עד כה היו מספר פעילויות מחאה בתל אביב, אילת, וירושלים. חברי הקבוצה אומרים כי הם מתכוונים לערוך מחאות דומות במקומות שונים בארץ, בעתיד הקרוב.
גירושין מחאה מחאת האבות הגרושים אבות בכתום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד